Solstorm Skrevet 28. september 2008 #1 Del Skrevet 28. september 2008 Hei. Jeg har lyst til å bake honningkake. Jeg har funnet endel oppskrifter, men jeg vet jo ikke om de er bra! Derfor spør jeg her; er det noen som har en velprøvd oppskrift på honningkake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåmeisa Skrevet 15. oktober 2008 #2 Del Skrevet 15. oktober 2008 noen som har det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_shira_* Skrevet 16. oktober 2008 #3 Del Skrevet 16. oktober 2008 honningkake 1/3 cup olje 1/3 cup honning 1/2 cup te eller caffe 1 cup+ 1 spiseskje mel 1 egg 2/3 cup sukker 1-2 spiseskje wisky 3/4 teskje bakepulver 3/4 teskje natron 1 teskje vanilje ekstrakt 1 teskje kanel litt nelik, salt og muskat vi starter med å koke vann, i en bolle mikser vi alle de våte ingridienser (tip: mål først olje også bruk samme cup til å måle honning). fra de vann ve kokte lager vi te (kan brukke kaffe hvis man liker ikke te). vi mikser alt sammen + wisky. tilsett krydder og sukker og miks . ha i egg og til slutt ha i mel. miks godt men ikke for mye, det er greit hvis det er noen små klumper med mel. hel i kakeform (english cake form). og sett i oven 180 grader ca 25 min. pass på å ikke bake det for mye hvis du vil så kan du lage glasur fra 1/3 cup sukker, 1/3 cup vann og litt sitron saft som du koker litt (ca 5 min). og heller over kaken. håper det smaker og beklager som du ser norsk er ikke min språk )) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstorm Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 23. oktober 2008 takk for oppskriften - gleder meg til å bake honningkake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå