Solstorm Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Hei. Jeg har lyst til å bake honningkake. Jeg har funnet endel oppskrifter, men jeg vet jo ikke om de er bra! Derfor spør jeg her; er det noen som har en velprøvd oppskrift på honningkake?
Gjest Gjest_shira_* Skrevet 16. oktober 2008 #3 Skrevet 16. oktober 2008 honningkake 1/3 cup olje 1/3 cup honning 1/2 cup te eller caffe 1 cup+ 1 spiseskje mel 1 egg 2/3 cup sukker 1-2 spiseskje wisky 3/4 teskje bakepulver 3/4 teskje natron 1 teskje vanilje ekstrakt 1 teskje kanel litt nelik, salt og muskat vi starter med å koke vann, i en bolle mikser vi alle de våte ingridienser (tip: mål først olje også bruk samme cup til å måle honning). fra de vann ve kokte lager vi te (kan brukke kaffe hvis man liker ikke te). vi mikser alt sammen + wisky. tilsett krydder og sukker og miks . ha i egg og til slutt ha i mel. miks godt men ikke for mye, det er greit hvis det er noen små klumper med mel. hel i kakeform (english cake form). og sett i oven 180 grader ca 25 min. pass på å ikke bake det for mye hvis du vil så kan du lage glasur fra 1/3 cup sukker, 1/3 cup vann og litt sitron saft som du koker litt (ca 5 min). og heller over kaken. håper det smaker og beklager som du ser norsk er ikke min språk ))
Solstorm Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2008 takk for oppskriften - gleder meg til å bake honningkake!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå