Gå til innhold

Menn som slår, kvinner som .... ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gutt_*
Skrevet

Innledende spørsmål: Er kvinner som slår(ørefiker, spark, slå) sosialt akseptert?

Vel, en helg for noen uker siden nå så var JEG(gutt) den som slo. Jeg var på fest. Plutselig kommer ei jente bort til meg og drar meg med ned på et soverom. Jeg hadde vært en tilsynelatende 'drittsekk' før på kvelden, og nå skulle jeg altså til pers. Jenta begynte å slå meg(ordentlig harde ørefiker) 2-3 ganger. Hun skjelte meg ut, slo meg noen ganger til, og jeg sa: 'gjør det en gang til da'. Hun slo 2-3 ganger til, og vips; så hadde jeg slått en person for første gang i mitt liv(17 år). Vi var begge relativt beruset, jeg mer enn henne, men jeg slo ikke hardt, og ikke annen plass enn på arma hennes...

Dagen etterpå får jeg høre rykter om at jeg har slått henne i ansiktet, og at hun har stått og fortalt om hendelsen på festen i etterkant - som jeg bare stakk ifra.

Når jeg tok dette opp med henne, da sa hun plutselig at: 'nei, du slo meg ikke i ansiktet - jeg tror(!) hvertfall ikke det'. Jeg var selvfølgelig sikker på at jeg ikke hadde gjort det.

Dessverre(?) så var denne jenta kjæresten min som jeg elsker, og har vært sammen med i snart ett år. Jeg er en veldig rolig type, og hun er egentlig 'mannen' i forholdet. Vi har skværet opp i etterkant, og har det veldig bra nå - men jeg må bare lufte dette. Er det akseptert at kvinner slår? Når du hører om kvinner som slår/slo, bryr du deg da i det hele tatt? Oppi all likestillingen som 'foregår'(som er en veldig bra ting!), er det sånn at Kvinner blir likestilt på bare de områder som kommer i deres 'favør'?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen skal slå verken det samme kjønn eller det motsatte kjønn. Det er respektløst og det viser at den personen virkelig har problemer med aggressivitet.

Om en kvinne slår en mann, så er mannen ALLTID fysisk overlegen og kan gjøre andre ting enn å slå tilbake. Han kan legge henne i bakken til hun roer seg ned, men ærlig talt; Noen kvinner fortjener en ørefik!

Mannen min var ute engang, og da så han en kvinne som klikket vinkel og angrep en fyr og skulle klore ut øynene hans. Hun var en stor jente(sikkert 90 kilo), og var illrød og sinna; Hun fikk seg en ørefik, for hun var gær'n!

Slår man så må man faktisk kunne forvente seg et slag tilbake, for den som er med på leken...

Men en gentleman ville aldri gjort dette; slått en kvinne, selv om jeg skjønner at det i noen tilfeller fristende...

Jeg har flere ganger vært fristet til å klappe til både menn og kvinner, men jeg GJØR det ikke, det er vel der den store forskjellen er på mennesker; de som lever ut aggressiviteten sin, og de som klarer å kontrollere den.

Skrevet
Om en kvinne slår en mann, så er mannen ALLTID fysisk overlegen og kan gjøre andre ting enn å slå tilbake. Han kan legge henne i bakken til hun roer seg ned, men ærlig talt; Noen kvinner fortjener en ørefik!

Mannen min var ute engang, og da så han en kvinne som klikket vinkel og angrep en fyr og skulle klore ut øynene hans. Hun var en stor jente(sikkert 90 kilo), og var illrød og sinna; Hun fikk seg en ørefik, for hun var gær'n!

Det er totalt respektløst å si at enkelte kvinner fortjener en ørefik. Ingen fortjener å bli slått og mishandlet på denne måten!!

Når det gjelder jenta som tilsynelatende angrep en fyr, vet du ikke hva som hadde skjedd forut for dette, og som kanskje kunne forklare situasjonen. Kanskje dette i virkeligheten kun var selvforsvar??

Gjest En annen mann
Skrevet

Desverre er det slik i praksis at holdningen "ute i samfunnet" er slik at det stort sett er greit at "kvinner" slår eller benytter fysisk vold, selv om jeg innser at det heldigvis også finnes en del kvinner som mener det motsatte.

Et par av svarene her inne reflekterer i en viss grad også det, kvinner som slår blir som regel bortforklart med "menn er sterkere enn kvinner, så menn har alltid et alternativ til å slå tilbake" eller "mannen hadde sikkert gjort kvinnen noe på forhånd" eller lignende.

Videre har man jo argumenter som "kvinnen som slo er sikkert både dobbelt og trippeltarbeidende, og det er derfor ikke rart at vedkommende til slutt tippet over og slo."

Resultatet av slike holdninger er vel ganske nedslående, og flere og flere innser at likestillingsbegrepet ofte benyttes for å legitimere oppførsel hos kvinner som oppfattes som helt uakseptabelt utført av menn.

Gjest StockDama
Skrevet

Den som slår først må forvente å blir slått tilbake. Uavhengi av kjønn..

Og mannen er ikke _Alltid_ fysisk overlegen, bare så det er sagt.

Kvinner som slår er like ufyselige som menn som slår..

Skrevet

Herregud, samme det om mannen er større eller om mannen har gjort noe. Skal ei jente slå , så får hun forvente å få noe i retur. Jeg syns at selvom du hadde slått henne i ansiktet, så hadde det vært like ikke-greit som at du slo henne i armen, men så slo hun deg jo flere ganger først så hva faen slags unnskyldning har vi da til å forsvare jenta?

Folk må skjerpe seg. Vi lever i en voldelig verden. Folk slår faktisk hverandre. Ja, det er respektløst og BØR aldri skje, men det skjer. Jeg har aldri lagt en hånd på noen, og foretrekker å aldri gjøre det heller. Jeg er jente selv, men om en gutt slår meg, så slår jeg tilbake. Om jeg slår en gutt, så får han slå meg tilbake da.

Skrevet

Jeg tror dessverre at selv om loven skal være lik for alle, så er det mer sosialt akseptert at kvinner slår enn at menn slår. Først nå i det siste har man begynt å sette fokus på dette. Selv om menn i de fleste tilfeller er sterkere (men ikke alltid! Det finnes sterke kvinner og svake menn), så betyr det ikke at kvinnen har mer rett til å slå, eller at mannen skal finne seg i det.

Slår du noen, bør du forvente å få deg et slag tilbake. Spiller ingen rolle om du er kvinne eller mann.

Skrevet
Ingen skal slå verken det samme kjønn eller det motsatte kjønn. Det er respektløst og det viser at den personen virkelig har problemer med aggressivitet.

huff ja ..

hu trenger kanskje hjelp?

Skrevet
Innledende spørsmål: Er kvinner som slår(ørefiker, spark, slå) sosialt akseptert?

Vel, en helg for noen uker siden nå så var JEG(gutt) den som slo. Jeg var på fest. Plutselig kommer ei jente bort til meg og drar meg med ned på et soverom. Jeg hadde vært en tilsynelatende 'drittsekk' før på kvelden, og nå skulle jeg altså til pers. Jenta begynte å slå meg(ordentlig harde ørefiker) 2-3 ganger. Hun skjelte meg ut, slo meg noen ganger til, og jeg sa: 'gjør det en gang til da'. Hun slo 2-3 ganger til, og vips; så hadde jeg slått en person for første gang i mitt liv(17 år). Vi var begge relativt beruset, jeg mer enn henne, men jeg slo ikke hardt, og ikke annen plass enn på arma hennes...

Dagen etterpå får jeg høre rykter om at jeg har slått henne i ansiktet, og at hun har stått og fortalt om hendelsen på festen i etterkant - som jeg bare stakk ifra.

Når jeg tok dette opp med henne, da sa hun plutselig at: 'nei, du slo meg ikke i ansiktet - jeg tror(!) hvertfall ikke det'. Jeg var selvfølgelig sikker på at jeg ikke hadde gjort det.

Dessverre(?) så var denne jenta kjæresten min som jeg elsker, og har vært sammen med i snart ett år. Jeg er en veldig rolig type, og hun er egentlig 'mannen' i forholdet. Vi har skværet opp i etterkant, og har det veldig bra nå - men jeg må bare lufte dette. Er det akseptert at kvinner slår? Når du hører om kvinner som slår/slo, bryr du deg da i det hele tatt? Oppi all likestillingen som 'foregår'(som er en veldig bra ting!), er det sånn at Kvinner blir likestilt på bare de områder som kommer i deres 'favør'?

Jeg gikk forbi noe lignende for noen uker siden. En jente sto åpentlyst forran døds mange på gaten og var ehlt hysterisk på en fyr, han puffet henne bort, og da brølte hun ut "Han slo meg han slo meg", slik at mange skulle komme å støtte henne. Tror mange jenter kan være helt patetiske på slikt.

Men ingen skal slå. Du skulle heller tatt henne fast, og sagt rett inn i øynene hennes at "Nå holder du opp med å slå meg her, ta og skjerp deg". Skjerper hun ikke seg da, hadde jeg sagt "Nei, du er bare ikke sann og riktig klok" og gått, levnet henne der hysterisk

Skrevet

Klart man ikke skal slå - det er galt, osv.... Men når dama slår og slår og slår, så synes jeg virkelig hun fortjente å bli slått tilbake! Og når hun etterpå forteller de andre at du har slått, så hadde jeg sagt at hva hadde hun forventet når hun slo deg x ganger?!

Men synes det var unødvendig at du ba henne slå deg igjen. Du ber ikke fulle folk om å slå deg.

Skrevet

Ingen skal slå, heller ikke damer!

Jeg er nok litt ekstra bestemt på dette, siden min samboer i flere år bodde sammen med en dame som ble voldelig under krangler, og særlig hvis hun fikk for mye å drikke. Og det er forferdelig nedbrytende! Og min samboer fikk også erfare den doble siden, som jeg mener gjør at kvinner som slår ikke er det spøtt bedre enn menn som slår: hans ex-samboer spekulerte nemlig i det at han ikke kunne ta igjen. Hun kunne gå til fullt angrep, kaste tunge ting etter ham, slå, sparke, bite, klore, og hun visste at han ikke turte ta igjen. Som en stor og veltrent mann kunne han lett slumpe til å skade henne alvorlig dersom han tok igjen og det ville han ikke ta sjansen på. Han holdt henne imidlertid fast noen ganger fordi hun gikk helt berserk. Og hvis det da kom tilhørere slo det aldri feil, hun hylte og skrek om at han slår meg, han slår meg.

Jeg ville vært veldig skeptisk til enhvert person som slår uansett om det er mann eller dame. En gang er kanskje greit å tilgi siden det kan være en feil eller en engangs hendelse. Men to ganger? Ikke sjans i havet :riste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...