PoisonIvy Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Hvordan får man en kattunge til å spise mindre og ikke minst langsommere?? Har 2 kattunger på 4 måneder. Dene ene har ingen problemer med mat, men den andre spiser for fort/for mye, slik at den kaster opp... Den kaster ikke opp hver dag, men kanskje 1-2 ganger pr uke. Det er kun hele tørfor biter og vann som kommer opp...
AnetteR Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Det er faktisk ikke så uvanlig at enkelte kattunger er så glupske at maten kommer rett opp igjen, særlig har jeg opplevd dette hos DB katter som har fått en tøff start på livet. Men om det jevnt over er 2 ganger i uka er det litt mye. Jeg ville bare gitt bittelitt våtfor om gangen, det er som regel her problemet er størst. Men forstår av innlegget ditt at det også skjer med tørrfor. En mulighet er å gi pus litt og litt fordelt over dagen, men jeg er i utgangspunktet motstander av at katten ikke skal ha tilgang på tørrfor kontinuerlig, med mindre det er særlige forhold som tilsier det. Sannsynligvis er det beste bare å fortsette å gi fri tilgang på tørrfor, tålmodig vaske opp etter pus, så vil den nok etterhvert venne seg av med dette.
PoisonIvy Skrevet 28. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2008 Det er faktisk ikke så uvanlig at enkelte kattunger er så glupske at maten kommer rett opp igjen, særlig har jeg opplevd dette hos DB katter som har fått en tøff start på livet. Men om det jevnt over er 2 ganger i uka er det litt mye. Jeg ville bare gitt bittelitt våtfor om gangen, det er som regel her problemet er størst. Men forstår av innlegget ditt at det også skjer med tørrfor. En mulighet er å gi pus litt og litt fordelt over dagen, men jeg er i utgangspunktet motstander av at katten ikke skal ha tilgang på tørrfor kontinuerlig, med mindre det er særlige forhold som tilsier det. Sannsynligvis er det beste bare å fortsette å gi fri tilgang på tørrfor, tålmodig vaske opp etter pus, så vil den nok etterhvert venne seg av med dette. Har tenkt på å bare gi litt tørrfor, men det går jo ut over den andre pusen... Så droppet den tanken. Våtfor får de en gang om dagen og det ser ikke ut som om det er dette som kommer opp igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå