Gå til innhold

MAUR!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helga har jeg fått luket litt i mine overgrodde blomsterbed. :) På et sted klarte jeg visst å forstyrre en maur-koloni, gravde opp endel egg og det formelig krydde av maur. Egentlig ikke noe problem, siden stedet ligger 15 m fra husveggen.

Men en liten stund etter fant mannen min ut at to av søppelkassene våre er blitt invadert. :o Har flyttet dem vekk fra husveggen og håper vi slipper besøk inne.

Noen som vet hva vi kan gjøre for å bli kvitt dem? Vet at det fås kjøpt en gift for sukkermaur som de tar med seg tilbake til tua, men dette virker ikke å være sukkermaur (disse er ganske små og svarte).

Får neller av tanken på at vi skal få dem inn i huset, hadde maur på en hybel engang i tida og det var fryktelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har god erfaring med å bruke kaffegrut (joda, helt sant :wink: ).

Legg et godt lag med kaffegrut der du ser mauregg, og de vil etterhvert tørke inn, og da forsvinner de "voksne" maurene også.

Søppeldunken ville jeg prøvd å bare spyle med hageslangen neste gang den er tom.

Skrevet

Kaffegrut hørtes lurt ut. Det skal jeg jammen prøve, det er jo miljøvennlig også! :D

Takk for tipset, Kate!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...