Fru Fomle Skrevet 9. juni 2003 #1 Skrevet 9. juni 2003 I helga har jeg fått luket litt i mine overgrodde blomsterbed. På et sted klarte jeg visst å forstyrre en maur-koloni, gravde opp endel egg og det formelig krydde av maur. Egentlig ikke noe problem, siden stedet ligger 15 m fra husveggen. Men en liten stund etter fant mannen min ut at to av søppelkassene våre er blitt invadert. :o Har flyttet dem vekk fra husveggen og håper vi slipper besøk inne. Noen som vet hva vi kan gjøre for å bli kvitt dem? Vet at det fås kjøpt en gift for sukkermaur som de tar med seg tilbake til tua, men dette virker ikke å være sukkermaur (disse er ganske små og svarte). Får neller av tanken på at vi skal få dem inn i huset, hadde maur på en hybel engang i tida og det var fryktelig!
Kate Skrevet 9. juni 2003 #2 Skrevet 9. juni 2003 Jeg har god erfaring med å bruke kaffegrut (joda, helt sant ). Legg et godt lag med kaffegrut der du ser mauregg, og de vil etterhvert tørke inn, og da forsvinner de "voksne" maurene også. Søppeldunken ville jeg prøvd å bare spyle med hageslangen neste gang den er tom.
Fru Fomle Skrevet 9. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2003 Kaffegrut hørtes lurt ut. Det skal jeg jammen prøve, det er jo miljøvennlig også! :D Takk for tipset, Kate!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå