Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagret masse bilder på en ekstern harddisk, men mange av bildene har jeg både dobbel og trippel kopi av, lagret i diverse mapper med ulike navn.Kan man,på en ikke for komplisert måte, gjøre sånn at jeg bare har ett eksemlar av hvert bilde ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd dette. Det finner like bilder selv om du har endret navnet/størrelsen/og gjort endringer i selv bildet. Det klarer også å se likheter mellom to bilder tatt separat (altså ikke bare en kopi), så lenge motivet er noenlunde likt!

Her har du en liten guide.

Dog.. jeg lurer på om kanskje dette er noe bedre? (Står på timeplanen å teste dette også, en gang)

Skrevet

Hvis de like bildene har like filnavn, men ligger i forskjellige mapper kan du søke på f.eks. *.jpg i rotmappen for alle bildemappene, vente til søket er ferdig og organisere treffene på navn. Da vil doble/triple treff ligge fint på rekke og du kan fjerne de overflødige. Hvis filnavn gjenbrukes med forskjellig bildeinnhold blir det litt verre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har prøvd å søkt etter jpg og bilder, men har så mange at det blir krasj. må finne annen løsning tror jeg.... Har noen flere forslag ?

Gjest Gjest_DYVEKA_*
Skrevet
ITpro har en fin reklame om et slikt program :)

http://itpro.no/fil/1689.html

Gi tilbakemelding på om det funker. Sikkert interesse blant fleere:)

Hei ! Det funka kjempebra !! Enkelt og greit. Tusen takk for tipset !

Skrevet

Bare hyggelig :)

Kommer nok til å få bruk for det en gang selv, så fint å høre at det fungerer ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...