Gjest Gjest_Alma_* Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Hei alle sammen! Jeg er prøver, og hadde eggløsning i går (sannsynligvis, monitoren sa det, tempøkning i dag og færre fruktbarhetstegn allerede). Og jeg var en tur ut med venninner i går også. Jeg drakk ett lite glass rødvin, og dette føler jeg ikke som noe ille - glasset var lite og ikke fullt. Men så røyket jeg jeg to sigaretter... Og nå sitter jeg her og tenker at jeg kanskje har ødelagt for meg selv denne syklusen, selv om jeg vet at mange røyker og blir gravide uansett. Er bare det at jeg har jo ikke blitt gravid ennå, og skulle holdt meg helt unna røyken for optimale sjanser. jeg sluttet helt å røyke for noen måneder siden, da hadde jeg vært sjelden festrøyker i noen år siden røykestopp for 4 år siden. Og i går ble jeg så sabla frista! Så røyket to.. Og jeg vet at det kan gjøre blodgjennomstrømningen i livmoren dårligere osv. Men med el i går, så har vel ikke det noe å si? All nikotinen er jo ute av kroppen i løpet av 72 timer. Jeg er altså så redd for at jeg ved å røyke de to sigarettene i går kveld, ødela sjansen denne syklusen. Men jeg gjorde vel ikke det?!? Kan noen roe meg ned? Føles nesten som fyllenerver, hehe... Men egget er jo i så fall bare såvidt befrukta og det er jo enda noen dager til det kan feste seg osv... Positive innspill, vær så snill! For the record: Jeg ville ikke røykt etter en positiv test, og i går fulgte jeg resonnementet om at det enda er noen dager til egget har "kontakt med meg"... Bare så det er sagt. ....................
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Det går nok bra, men samtidig; om du får dårlig samvittighet, noe jeg skjønner godt av egen erfaring, bør du kanskje vurdere å droppe alkohol og sigaretter helt i perioden mellom eggløsning/samleie og mens/positiv test. Det er dessuten det aller beste for det befruktede egget også
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 For det første så har kvinner klart å bli gravide i en årrekke før de viste hvor skadelig både alkohol og røyking er for forsteret. På den annen side syns jeg det er utrolig egoistisk gjort av deg i dagens opplyste samfunn, å drive og drikke alkohol og røyke når du samtidig prøver å sette et liv til verden. Og noen dager etter komme hit for å få bedre samvittighet fordi du ikke klarer å motstå røyk og alkohol! Hallo?! Hva med å vente med enten å prøve å bli gravid til du faktisk har klart å slutte med dette?
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Hvor har du fra at nikotin er ute av kroppen etter 72 timer? Det har jeg aldri hørt. Alkohol og andre rusmidler, kanskje...
Lilith Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Det går helt fint, slapp av! Også er du naturligvis forsiktigere heretter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå