Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Jeg er skikkelig bekymret for ene kattungen min! Den er nesten en uke gammel, det er andre kullet til mamma-katten, men har ikke sett en slik situasjon før og er redd den dør Det hele begynte med at jeg var bekymret for at kattungen hadde brekt bena, fordi den ikke strekte ut de fremste føttene, men nå har jeg lagt merke til at den vil ikke spise å det gjør meg trist, for jeg vet ikke hva som skjer. Er det ikke slik at moren har et visst instinkt når det kommer til om barna klarer seg? Og hvis de ikke gjør det så støter de fra seg kattungene? Men det som er det rare, mammaen rengjør den av og til.. det gjør meg litt forvirret. Hva skal jeg gjøre? Ikke nok med det at den stakkarn ikke klarer å strekke ut føttene og kun kaver seg langsomt frem, men den skal også sulte ihjel?! Er ei jente på 17 år og er virkelig glad i dyr, mistet første katten min for 2 år siden, etter 10 år med den. Tror ikke at jeg klarer det følelsesmessig å se en liten kattunge som er så søt, dø... Vær så snill og hjelpe meg, noen!
hufsa! Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Jeg er skikkelig bekymret for ene kattungen min! Den er nesten en uke gammel, det er andre kullet til mamma-katten, men har ikke sett en slik situasjon før og er redd den dør Det hele begynte med at jeg var bekymret for at kattungen hadde brekt bena, fordi den ikke strekte ut de fremste føttene, men nå har jeg lagt merke til at den vil ikke spise å det gjør meg trist, for jeg vet ikke hva som skjer. Er det ikke slik at moren har et visst instinkt når det kommer til om barna klarer seg? Og hvis de ikke gjør det så støter de fra seg kattungene? Men det som er det rare, mammaen rengjør den av og til.. det gjør meg litt forvirret. Hva skal jeg gjøre? Ikke nok med det at den stakkarn ikke klarer å strekke ut føttene og kun kaver seg langsomt frem, men den skal også sulte ihjel?! Er ei jente på 17 år og er virkelig glad i dyr, mistet første katten min for 2 år siden, etter 10 år med den. Tror ikke at jeg klarer det følelsesmessig å se en liten kattunge som er så søt, dø... Vær så snill og hjelpe meg, noen! Dyrlegen?
Gjest Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Ring dyrlegen såklart.. Og dette med føttene er noe som retter seg ut. Pleier å ta alt fra et par dager til en/to måneder før de retter seg ut. Hva gjør den når du legger den inntil pattene, suger den ikke eller noe som helst, prøver den ikke engang?
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Ring dyrlegen såklart.. Og dette med føttene er noe som retter seg ut. Pleier å ta alt fra et par dager til en/to måneder før de retter seg ut. Hva gjør den når du legger den inntil pattene, suger den ikke eller noe som helst, prøver den ikke engang? Det virker som om den ikke ''kan'', hvis du skjønner, den skriker som bare det å leter etter pattene, men den vil ikke.. Jeg var å så om den nettopp, han begynte å suge litt, men da er det første gangen jeg har sett ham spist i dag og i går. Så det at han spiste nå gjorde meg litt mer lettet, men kan det være noe galt for det?
Gjest Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Mulig de andre har tatt stor plass og han bare har fått litt mindre, men pass på at han får i seg noe innimellom. Også ville jeg da ringt dyrlege i morra og hørt om du evt må gi den melkeerstatning..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå