Gjest TS Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Vi bestemte oss for en tid tilbake for å flytte sammen. Vi har ikke vært sammen så veldig lenge, men ideen var god. Nå som alle planene er lagt og huset er funnet så begynner jeg å tvile alvorlig. Er dette virkelig mannen jeg vil leve sammen med? Forholdet oss i mellom er godt, men jeg kjenner på tvilen og at "noe" mangler. Jeg tror vi tok en forhastet beslutning. Jeg ble revet med av hans entusiasme og tok ikke tiden til hjelp for å virkelig kjenne på mine egne følelser. Vi har begge to barn fra tidligere ekteskap, og det vil bety at vi blir en stor familie og vi får begge steforeldrerolle. Er jeg klar for det? Jeg vet faktisk ikke... Vi snakket om det i går, for etter en idiotisk krangel på fredag ble jeg helt fed up. Jeg kjente hvordan enkelte av hans sider er vanskelig å håndtere for meg (ikke noe dramatisk eller alvorlig, men bare store personlighetsforskjeller). På samme måte synes han sikkert at sider med meg er like tungt fordøyelige. Da kjente jeg ihvertfall følelsen av at dette bør legges på is, vi må bli bedre kjent med hverandre før vi slår familiene sammen og tar med oss barna inn i et samliv. Så sier han; "Hvorfor har du ikke sagt noe om dette før?" Jeg lir så svar skyldig og kjenner meg så dum, for jeg tror jeg har undertrykket mine egne følelser i frykt for å skuffe han. For praktisk sett er det en glimrende idè å bo sammen, og økonomien vil bli av en annen verden! Men penger er ikke roten til lykke. Jeg tjener nok og vel så det til å forsørge meg selv om mine, så jeg "trenger" ikke en ekstra person for å dele utgiftene med. Vet man alltid når det er riktig, eller er det vanlig å kjenne denne fryten og tvilen foran et så stort valg? Jeg trenger hjelp til å tenke og sortere tankene mine, for akkurat nå vet jeg hverken opp eller ned.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Man flytter ikke sammen hvis man er usikker. Særlig ikke om det er barn inne i bildet. Og økonomi bør ikke være et motiv.
Lissi Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Nei, om du visste i hjertet ditt at han var den rette så hadde du gledet deg å flytte sammen med han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå