Gjest 94FF84 Skrevet 28. september 2008 #1 Skrevet 28. september 2008 Faren min pleide å narre meg til å tro at jeg skulle få diverse ting da jeg var mindre . Noen som har peiling på hvorfor noen foreldre narrer barna sine ?
Gjest StockDama Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Faren min pleide å narre meg til å tro at jeg skulle få diverse ting da jeg var mindre . Noen som har peiling på hvorfor noen foreldre narrer barna sine ? Du var vel kanskje utrulig vanskelig å ha med å gjøre. Så å bestikke deg hjalp vel på å få deg til å høre litt mer etter?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 Eventuelt latskap, eller manglende evne til å innse hva de faktisk kan overholde.
Nora Wind Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Hos oss gjør vi det for å lære barn kritisk tenking. Man skal alltid bruke hodet når man tar inn ny info, ikke bare stole blindt på kilden, uansett hvem kilden er.
Branna Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Jeg synes det er fryktelig dårlig gjort å love noen noe og så ikke overholde det, uansett om det er snakk om barn eller voksne. Jeg husker da jeg var elleve-tolv år og faren min sa jeg skulle få min egen hest til jul. Jeg var totalt hestegal, og min egen hest var det jeg ønsket meg aller mest i hele verden. Så jeg gikk og gledet meg noe inmari til jul, men fikk jeg noen hest? Nei da. Da jeg spurte pappa om hvorfor, så sa han at det var jo bare en spøk, det måtte jeg da skjønne. Han var jo ikke lagd av penger. Nå, som 21, husker jeg ennå veldig godt den skuffelsen og tristheten jeg følte den jula, og selv om jeg er helt utrolig glad i faren min, så klarer jeg vel egentlig aldri å tilgi ham helt for det.
Nora Wind Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Hos oss gjør vi det for å lære barn kritisk tenking. Man skal alltid bruke hodet når man tar inn ny info, ikke bare stole blindt på kilden, uansett hvem kilden er. BTW: vi lover ikke ting vi ikke holder! Her er det bare litt feilinfo ute og går a la "i amerika finnes det ikke lyktestolper" eller lignende. Å ikke holde det man lover er vanvittig respektløst. Å gjøre det mot barn er forkastelig.
Gjest nbp Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 Faren min pleide å narre meg til å tro at jeg skulle få diverse ting da jeg var mindre . Noen som har peiling på hvorfor noen foreldre narrer barna sine ? fordi de ikke forstår hvordan barn tenker...
Gjest *Mim* Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Hvorfor narrer mennesker hverandre i det hele tatt? Det er spesielt stygt å narre små barn, fordi de ikke har like store forutsetninger for å vite hva som er sant og løgn. Prinsipelt er jeg mot det, men skal innrømme at jeg gjerne vil ha barna mine til å tro på nissen. Inkonsekvent, ja...
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #10 Skrevet 28. september 2008 fordi de ikke forstår hvordan barn tenker... Feil: Fordi de FORSTÅR hvordan barn tenker Det er jo derfor de lykkes... Men at det er feil barneoppdragelse: JA!
Kara W Skrevet 29. september 2008 #11 Skrevet 29. september 2008 Hos oss gjør vi det for å lære barn kritisk tenking. Man skal alltid bruke hodet når man tar inn ny info, ikke bare stole blindt på kilden, uansett hvem kilden er. Vi var nettop på besøk hos noen som gjør dette mot barna sine, og jeg og mannen diskuterte det på vei hjem. Han er av samme oppfatning som deg, og ble selv lurt en del av foreldrene som liten. Personlig mener jeg det kan bli feil. Ja, barn skal lære å tenke kritisk, men de skal også kunne stole på foreldrene sine. Hadde dette skjedd mot meg som barn, så hadde jeg bare lært meg til å ikke spørre, for jeg kunne jo ikke vite om svaret jeg fikk var sant eller ikke. Jeg likte ikke at andre foreldre "tullet" på denne måten, og jeg vil ikke at mine barn skal miste den tilliten til meg.
abelille Skrevet 29. september 2008 #12 Skrevet 29. september 2008 Jeg husker da jeg var elleve-tolv år og faren min sa jeg skulle få min egen hest til jul. Sikker på at han ikke sa at du kunne ønske deg til jul? For at du kunne ønske deg og at du ikke fikk det er jo ikke helt det samme. Selvom det i et barns hode kan tolkes slik at man faktisk skal få det.
Gjest 1981 Skrevet 29. september 2008 #13 Skrevet 29. september 2008 Sikker på at han ikke sa at du kunne ønske deg til jul? For at du kunne ønske deg og at du ikke fikk det er jo ikke helt det samme. Selvom det i et barns hode kan tolkes slik at man faktisk skal få det. Men hvem sitt ansvar er det egentlig å sørge for at kommunikasjonen mellom forelder og barn er såpass klar at foreldrene unngår å skuffe barna , fordi de kanskje lenge har sett fram til og gledet seg til å få ting de ender opp med å ikke få allikevel ? Er det barnets ansvar eller er det den voksne ?
Helen Skrevet 2. oktober 2008 #14 Skrevet 2. oktober 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå