Gjest Gjest_usikkerogfrustrert Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Jeg har kjæreste, men føler ingen affeksjon for henne lenger av forskjellige grunner som ikke er nødvendige å gå inn på nå. Jeg har også en venninne, som jeg ble forelsket i for to år siden da vi begynte i samme klassen på gymnaset, men som viste seg å nettopp ha blitt kjæreste med en i paralellklassen vår. Det var etter dette jeg ble sammen med jenta jeg er kjæreste med nå, etter at jeg "kvalte" mine følelser for venninnen min. Jeg ble istedenfor god venn med både venninnen min og kjæresten hennes, som forøvrig er en veldig grei kar, siden vi altså går på samme skole. Dessverre har jeg aldri klart å kvele følelsene mine halt, og har egentlig alltid vært betatt av henne. Kjæresten min er ett år eldre enn oss, og har flyttet bort for å studere. Saken er; i det siste har jeg fått blandede inntrykk fra venninnen min: - Hun tilbringer mer tid sammen med meg på skolen enn med kjæresten sin, samtidig som at hun aldri søker direkte kontakt. - Hvis vi sitter ved siden av hværandre og føttene våre tilfeldigvis kommer i kontakt med hverandre, trekker hun seg som regel unne, men ikke alltid. - Hun ser ofte/av og til på meg i skole-timer eller lignende for så raskt vende blikket bort når jeg ser på henne. - Hun leder av og til samtaler inn på sex. (Eks: Meg: Hva er egentlig bedre enn karamellpudding? Hun: Sex?) - Hun snakker ofte om kjæresten sin, og hva de skal gjøre. - Hun ville hjelpe til å finne en bursdagsgave til kjæresten min. - Hun lurte på om jeg ville spise lunch med henne i pausen hennes på jobb (Vi arbeider ikke på samme butikk, men på samme kjøpesenter) - Hun liker å snakke om steder hun ønsker å dra når hun bir større. - En gang jeg tilfeldigvis tok henne i å dra i B-H'en for å rette på den (som egentlig ikke var noen stor sak), ble hun skikkelig flau, og ble nødt til å forlate arbeidsrommet for å snakke med kjæresten. - Hun har lyst å dra på kino sammen med meg og en kompis. ...og kjæresten hennes. - Jeg mistenker henne for å av og til prøve å rote til håret eller (skue)spille litt for å gjøre seg søt når jeg er i nærheten. - Kjæresten hennes virker til tider litt lei av henne. F.eks. forteller han om småting hun gjør som plager ham. - Hun forteller om småfeil hos kjæresten som plager henne. F.eks. at han bruker å late som at han ikke spiller dataspill når han har sagt at han skal gjøre lekser. Noen som har noen formeninger om hvordan jeg bør tolke disse signalene? Er det mulig at jeg ser ting for litt mer enn de virkelig er, fordi jeg er forelsket i henne? Er det mulig at hun egentlig bare har begynt å se på meg som en nær venn? Eller er hun litt tilbakeholden fordi at hun vet at jeg har kjæreste og er usikker på meg, i tillegg til at hun selv har kjæreste. Med vennlig hilsen Usikker og Frustrert
Gjest Gjest_usikkerogfrustrert Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Kan også nevne at hvis jeg stiller meg veldig nært henne, så nært at de fleste ville syns det var ubehagelig og flyttet seg unna, skjer det ofte at hun ikke rører seg. Men hun beveger seg aldri nærmere meg, slik at det blir kontakt.
krisfo Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Jeg syntes i grunnen ikke de punktene du skriver opp der er noe form for å sende "blandede inntrykk" i grunnen. Syntes ikke noe av det der var noe oppsiktsvekkende. Kan jo godt hende at ting er litt annerledes i virkeligheten som jeg ikke forstår helt. Men syntes ikke det virker som hun flører på noen måte. Kanskje hun bare ser på deg som en god kompis, og trives i ditt samvær? Jeg har flere guttevenner jeg kan fortelle ting som kan irritere meg ved kjæresten av og til. Det er ikke noe av det der som hadde vært oppsiktvekkende i forholf til meg og mine kompiser. Men det jeg skal fram til. Jeg reagerer ikke på det der som noe flørtete på noe vis. Men det er meg
jørnsi Skrevet 28. september 2008 #4 Skrevet 28. september 2008 eh... vanskelig å si siden jeg ikke kjenner noen av dere. Men de signalene hun "sender" ut som skal tilsi at hun er intr i deg er rimelig svake spør du meg.. - Hun tilbringer mer tid sammen med meg på skolen enn med kjæresten sin, samtidig som at hun aldri søker direkte kontakt. - Hvis vi sitter ved siden av hværandre og føttene våre tilfeldigvis kommer i kontakt med hverandre, trekker hun seg som regel unne, men ikke alltid. - Hun ser ofte/av og til på meg i skole-timer eller lignende for så raskt vende blikket bort når jeg ser på henne. - Hun leder av og til samtaler inn på sex. (Eks: Meg: Hva er egentlig bedre enn karamellpudding? Hun: Sex?) - Hun snakker ofte om kjæresten sin, og hva de skal gjøre. - Hun ville hjelpe til å finne en bursdagsgave til kjæresten min. - Hun lurte på om jeg ville spise lunch med henne i pausen hennes på jobb (Vi arbeider ikke på samme butikk, men på samme kjøpesenter) - Hun liker å snakke om steder hun ønsker å dra når hun bir større. - En gang jeg tilfeldigvis tok henne i å dra i B-H'en for å rette på den (som egentlig ikke var noen stor sak), ble hun skikkelig flau, og ble nødt til å forlate arbeidsrommet for å snakke med kjæresten. - Hun har lyst å dra på kino sammen med meg og en kompis. ...og kjæresten hennes. - Jeg mistenker henne for å av og til prøve å rote til håret eller (skue)spille litt for å gjøre seg søt når jeg er i nærheten. - Kjæresten hennes virker til tider litt lei av henne. F.eks. forteller han om småting hun gjør som plager ham. - Hun forteller om småfeil hos kjæresten som plager henne. F.eks. at han bruker å late som at han ikke spiller dataspill når han har sagt at han skal gjøre lekser. Du er tydeligvis veldig intr i denne jenta og leter etter tegn som kan tyde på at hun liker deg. Første bud: Slå opp med dama di.. Du føler ingenting for henne? hvorfor er dere da sammen? Dersom veninna di er så intr i deg som du håper så kommer hun kjapt til å slå opp med sin type og komme direkte over til deg.. er det ikke slik ting foregår blandt dagens ungdom da..?
jørnsi Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Kan også nevne at hvis jeg stiller meg veldig nært henne, så nært at de fleste ville syns det var ubehagelig og flyttet seg unna, skjer det ofte at hun ikke rører seg. Men hun beveger seg aldri nærmere meg, slik at det blir kontakt. ?? hehe Vet du? Jeg får litt vondt av deg her jeg sitter. Det skjer "ofte at hun ikke rører seg"?? ofte men ikke alltid?Og hva sier typen hennes når du stiller deg opp ubehagelig nær henne? Hva med å spørre henne rett ut? Om hun er intr i mer enn vennskap? Skjønner du er usikker og frustrert Lykke til uansett hvordan det måtte gå.
Gjest dalieo Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Som noen andre her skrev burde du slå opp med dama di før du gjør noe mer. Da får jo denne jenta du har en liten crush på vite at du er singel, og hvis hun er interessert viser hun sikkert noen mer tydelige tegn på det. Foreløpig virker det ikke som du er så mye mer enn en god venn. Hun har jo trossalt kjæreste.
Gjest Gjest_mindreusikkerogfrustrert Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Jeg syntes i grunnen ikke de punktene du skriver opp der er noe form for å sende "blandede inntrykk" i grunnen. Syntes ikke noe av det der var noe oppsiktsvekkende. Kan jo godt hende at ting er litt annerledes i virkeligheten som jeg ikke forstår helt. Men syntes ikke det virker som hun flører på noen måte. Kanskje hun bare ser på deg som en god kompis, og trives i ditt samvær? Takker for svar. Man er sin egen verste fiende, er det ikke det man sier? Tror nok jeg skal roe meg litt ned på den fronten, trengte bare noen klare tilbakemeldinger først. Det var vel denne følelsen av distansering mellom de to som satte intelligensen til side og følelsene i sving. Som noen andre her skrev burde du slå opp med dama di før du gjør noe mer. Dette forstår jeg også, men kvier meg for å gjøre det slutt. Det har seg sånn at jeg har gjort det slutt mellom oss før, og da mistet hun helt grepet og gjorde det blant annet mye dårligere på skolen. Men etterhvert så glemte jeg av årsakene til at jeg forlot henne, og husket bare de gode tingene (en egenskap jeg har når det gjelder alt i denne verden). Etter ca. 9 måneder valgte jeg altså å bli sammen med henne igjen, og tenkte at det var nok jeg som hadde satt forventningene til henne litt høyt. Problemet er at jeg er glad i henne, og ønsker henne alt vel, men ser ingen framtid med oss to sammen. Studiet hun har begynt på nå er ganske tøft for henne, og hun har ikke blitt veldig godt kjent med noen der enda. Derfor ønsker jeg ikke å gå fra henne nå, når jeg vet at det kan bety at hun mister både studiet og potensielle venninner. Det beste som kan skje er at hun finner en ny type, og velger å gjøre det slutt med meg. Dessverre kommer ikke det til å skje. hehe Vet du? Jeg får litt vondt av deg her jeg sitter. Da er vi to.
krisfo Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 Kanskje innlegget mitt ble litt små kvasst/frekt. Men det kan jo godt hende hun liker oppmerksomheten uten og tenke noe følelsesmessig rundt det? Eller som jeg sa : At hun ser på deg som en god venn Men hvis du merker at ting forstetter, slik at du blir usikker på hva hun egentlig vil med det hun gjør, syntes jeg du skal spørre henne Men det kan hende at et vennskap kan bli litt rart etter at du har tatt opp noe slikt, men det går vell over (jeg mener hvis hun svarer at hun ikke er intressert) Som sagt, litt vanskelig for meg og sette meg inn i om hun flører med deg eller ikke. Før ting blir noe helt annet i virkeligheten enn når man skriver det ned/forteller om det Ønsker deg lykke til, og håper du finner utav ting!
Lenestol Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 (Det første jeg vil si, er at det er interessant å lese det du skriver, for det viser faktisk at det ikke bare er jenter som "analyserer" det som den man er interessert i gjør og sier. ) Ut ifra det du beskriver, tror jeg rett og slett at hun bare ser på deg om en god kompis.
Gjest Gjest_liteusikkerogfrustrert Skrevet 28. september 2008 #10 Skrevet 28. september 2008 Tipper det er like greit å gå ut fra at hun vil være en venn. Hvis det skulle være tilfelle, og jeg spør henne om saken, ville det vært fatalt for forholdet mitt til henne og kjæresten. Det finnes flere fisk i havet, og jeg finner vel den rette senere i livet. Jeg har alltid ment at man er for ung til å finne den rette i tenårene
girlnextdoor Skrevet 29. september 2008 #11 Skrevet 29. september 2008 Hun ser på deg som en god venn virker det som, er sånn mot kameratene mine jeg også, og helt anderledes hvis man er på dealern.. Også burde du egentlig gjøre det slutt med dama di, både fordi da er du tilgjengelig for hun venninnen din dersom det skal vise seg at hun er intressert i deg og fordi livet er for kort til å bli værende i ett forhold når dere ikke er voksne mennesker med barn.
Jade Skrevet 29. september 2008 #12 Skrevet 29. september 2008 Det er ikke ditt ansvar at kjæresten din skal gjøre det bra på skolen. Ser du ikke noe fremtid sammen med henne, og du ikke har varme følelser for henne (annet enn vennskapelige), så bør du ikke kaste bort tiden hennes. Klart det er vondt til å begynne med for henne. Men du kommer jo til å gjøre det slutt før eller senere! Slik det er nå, kan det hende at hun ikke er åpen for "Mr. Right" som kanskje går på samme skole som henne "Signalene" du ramset opp, klarer ikke jeg heller å se på som signal på at veninnen din er interessert i noe mer enn vennskap. Men det kan jo godt hende at hun er forelsket i deg likevel (men da hadde hun gjerne gjort det slutt med kjæresten sin?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå