Gjest ~Milla~ Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Vi har en Nova Scotia duck tolling retriever gutt på 4år. På fredag morgen var han og jeg ute på vår vanlige morgentur, da vi kom hjem var alt i orden. Men etter en times tid eller to begynte han å halte på sitt venstre bak ben. Han viser ikke tegn til smerte, så jeg lurte kanskje på om han kunne ha trødd over eller tråkket litt feil. Han er litt øm rett over selve poten.... Og det rare er at ved rask gange halter han knapt synlig, mens ved sakte gange halter han mye mer. I hundeboken står det at de anbefaler hvile en 3-4dager og hvis det ikke gir seg dra til ventrinæren..... Hva kan dette være? :klø:
Gjest Wolfmoon Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Vanskelig å si uten å ha sett hunden, men vår har til tider vært litt plaget av strekk som har ført til halting. Haltingen er mye tydligere når han har ligget i ro en stund, og blir borte etter litt aktivitet, synes nesten ikke når han går/løper. Haltingen blir som regel borte etter 1-2 dager, men lar han ta det litt med ro de dagene. Hvis det går noe særlig lengre tid før haltheten er borte, så ville jeg kontaktet dyrlege for å sjekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå