Gå til innhold

Gåtur med overnatting oslo og omegn 2 timer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne skal ut å gå og ende opp på et sted med overnatting der vi kan spise og kose oss litt for så å tilbake neste dag. Noen med gode tips? Ikke lengere å kjøre enn 2 timer fra oslo ca....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom igjen da! Det er vel noen her som har noen gåturer med overnatting utenom Jotunheimen?

Skrevet
Kom igjen da! Det er vel noen her som har noen gåturer med overnatting utenom Jotunheimen?

Sikkert, men du gidder jo ikke å skrive et ord om hva slags tur dere ønsker.

Hvor skal dere gå?

Hvilket terreng skal dere gå i?

Hvor lenge skal dere gå?

Hvor godt trent er dere?

osv.

Lillehammer er vel ca to timer unna Oslo, så kan dere går frem og tilbake i Storgata til dere ikke gidder mer, og etterpå leie dere inn på hotell.

Sorry, men nå ser du kanskje hvor dumt spørsmålet ditt er?

Skrevet

He he, irritert eller? Fantastisk at noen greier å svare så skarpt på et slikt spørsmål, det er jo bare å be meg utdype meg mer. Men nei hadde jeg vært ute etter bytur med hotellovernatting så kaller jeg ikke dette ut å gå.

Jeg mener type terreng som nordmarka, men det trenger ikke være nordmarka. Skogs eller fjelltur. Jeg er nok litt bedre trent enn henne, men kan tenke meg sånn ca. tre timers tur. Overnatting vet jeg jo det finnes flere hytter, men tenkte på en betjent hytte som kan servere litt mat. Trenger ikke være storflotte greier, men kos med litt vin på kvelden. Vi blir bare glade for om det er et sted vi kan overnatte i uken og håper å få til noe før snøen kommer.

Kanskje dette var litt lettere å forholde seg til da

Skrevet

Kanskje du kan gå inn på Turistforenings hjemmeside og finne noen betjente hytter i Oslo-området? :)

Skrevet

Bislingen "fjellstue" helt nord i Nord Marka. Hit kan du enten kjøre opp til og så gå en rundtur. Eller eventuelt parkere nede i bygda (Roa eller Lunner) husker ikke helt. Her er det både overnatting og spisemuligheter. Eller så har du Kikutstua i Nordmarka. Lønner seg uansett å ringe å forhøre seg. Tror ikke det er så mange av hyttene i området her som har servering i tilegg til overnatting. Men vet at de har det på Bislingen ihvertfall.

Ellers så kan kanskje Norefjell 1 1/2 times kjøring fra Oslo. Her er det flere hoteller og fine turmuligheter i fjellet. Og selv om det er fjell er det ikke vannskelig terreng.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...