Gå til innhold

Kålstuing

Olive

Anbefalte innlegg

Har hatt sinnsykt lyst på kålstuing de siste dagene.

Fra jeg var barn husker jeg kålstuing med gulrot, men oppskrift jeg har funnet på nettet er uten. Vil helst ha med, men må jeg da øke væske o.l også?

Og kan det fryses?

Tar gjerne imot oppskrift hvis noen har en skikkelig god en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri verken sett eller spist kålstuing med gulrot, ertestuing, derimot, er veldig godt med gulrot.

Når jeg lager kålstuing, så koker jeg kålen mør i litt saltet vann. Så smelter jeg margarin med mel og sper med kålkraften og litt melk. Koker i minst fem minutter for å bli kvitt melsmaken og krydrer med salt, pepper og muskattnøtt. Tilsetter kålen, og ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri verken sett eller spist kålstuing med gulrot, ertestuing, derimot, er veldig godt med gulrot.

Når jeg lager kålstuing, så koker jeg kålen mør i litt saltet vann. Så smelter jeg margarin med mel og sper med kålkraften og litt melk. Koker i minst fem minutter for å bli kvitt melsmaken og krydrer med salt, pepper og muskattnøtt. Tilsetter kålen, og ferdig.

Kanskje jeg har drømt det :fnise: Men vet du om den kan fryses om jeg lager mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ihvertfall fryst kålstuing! Og det fungerte kjempefint! Men jeg tror det er lurest å varme den opp igjen i kjele, ikke mikro, ofte trengs det å tilsettes litt mer væske.

Ang. gulrot så har jeg også smakt det! (eller så har vi drømt det samme...?) Kjempegodt! Jeg ville bare lagd stuingen på vanlig måte jeg, men med litt mer saus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt sinnsykt lyst på kålstuing de siste dagene.

Fra jeg var barn husker jeg kålstuing med gulrot, men oppskrift jeg har funnet på nettet er uten. Vil helst ha med, men må jeg da øke væske o.l også?

Og kan det fryses?

Tar gjerne imot oppskrift hvis noen har en skikkelig god en :)

Det hørtes ut som en god idé, kanskje jeg må prøve i morgen. Hva passer best til kålstuing?

Jeg vil si rimelig sikkert at du ikke trenger tilsette væske for litt gulerøtter, de inneholder en del i seg selv.

Jeg tror jeg vil følge brunhildes oppskrift, og legge til et par ting. En hel del banning fordi melet alltid klumper seg når jeg prøver (og ikke for noen andre) så jeg my røre det ut og lettkokte gulerøtter i små biter :-) Nammmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som en god idé, kanskje jeg må prøve i morgen. Hva passer best til kålstuing?

Jeg vil si rimelig sikkert at du ikke trenger tilsette væske for litt gulerøtter, de inneholder en del i seg selv.

Jeg tror jeg vil følge brunhildes oppskrift, og legge til et par ting. En hel del banning fordi melet alltid klumper seg når jeg prøver (og ikke for noen andre) så jeg my røre det ut og lettkokte gulerøtter i små biter :-) Nammmmm

Jeg tror det meste kjøtt passer til kålstuing :) Men kan jo lage en enklere variant også - en kompis av meg sverger til kålstuing og pølser hver gang han har vært på fylla :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det meste kjøtt passer til kålstuing :) Men kan jo lage en enklere variant også - en kompis av meg sverger til kålstuing og pølser hver gang han har vært på fylla :fnise:

Takker, tror det blir noen enkle kløttbiter av typen som sa møøøø en gang.

Begynner å bli sulten allerede ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...