Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Er det noen her som kan huske en crackle-lignende klissete, seig søstak med banansmak? Gul innpakning(med en tegnet banan på(?), hvit inni, mindre (kortere og smalere) enn "vanlig" crackle. Hva heter denne godsaken? Den dukka plutselig opp i hodet mitt, men greier ikke å komme på hva den heter. Er mange år siden jeg kan huske å ha sett den i butikkene. Noen som kan hjelpe??
Brunhilde Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Det minner om det vi kalte banansplitt, men den var kanskje med karamell? Det er lenge siden, så jeg er sannelig ikke sikker.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Nei, banansplit er noe helt annet, den er "karamellfarget" også forsåvidt...Den som jeg etterlyser er hvit og helt tynn, bare noen mm tykk, kanskje et par cm bred, og ikke så veldig lang:p
Olive Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 (endret) Åååhh, jeg vet hva du mener! Husker ikke hva den het men den er kjempegod Og for å kuppe tråden din litt må jeg legge til at jeg savner disney-sjokoladene! De med en sånn hvit figur i midten.. De fantes vel både som enkle og i en fem-pakning med et postkort i.. Nam Edit: Bugg!!!! Endret 29. september 2008 av Snorkefrøken
Gjest Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Om dere husker navn så anbefaller jeg å søke i utlandet. Masse godteri som er borte herfra blir fortsatt solgt i f.eks england. Husker jeg fikk sjokk når jeg var der borte og fant Sherbert. Den avlange runde papirpakken, med hvitt pulver inni og lakrisstang til å dyppe. Den har jo ikke vært her siden barneskolen.
Maryell Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 Jeg vet hvilken du mener! Husker ikke helt navnet, men var det ikke banana skids eller noe i den duren? Sherbet selger de her også, på deli de luca feks.
Gjest Vims Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Jeg savner Soho-sjokoladen.. Hvorfor ga de den opp? Jeg har også noen ønsker om godteri som burde bli funnet opp: Kindersjokolade i bar-form. større og feitere! I japp-størrelse og form. Ahh.. kindersjokolade <3
Sans Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 Oh! Sherbert! Det var yndlingsgodteriet mitt da jeg var liten! Så ble det borte fra hyllene i mange år, men så fant jeg det igjen når jeg skulle på kino. Ble så glad! Kjøpte den og gledet meg som om jeg var 8 år igjen. Dere kan vel tenke dere skuffelsen. Ellers kan jeg ikke komme på noe annet... Men jeg husker den stangen du snakker om TS! Men kan ikke komme på hva den heter.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Jeg vet hvilken du mener! Husker ikke helt navnet, men var det ikke banana skids eller noe i den duren? Sherbet selger de her også, på deli de luca feks. Banana skids var det vettu! Tuuusen takk!!
Rawien Skrevet 28. september 2008 #10 Skrevet 28. september 2008 Jeg savner Soho-sjokoladen.. Hvorfor ga de den opp? Jeg har også noen ønsker om godteri som burde bli funnet opp: Kindersjokolade i bar-form. større og feitere! I japp-størrelse og form. Ahh.. kindersjokolade <3 Soho gav opp grunnet en kjempeglipp fra Nidar. Da sjokoladen først kom, så var det vinter, så yoghurten i sjokoladen klarte seg godt i sjokoladehylla. Men med sommeren ble det jo mye varmere, så da surnet jo yoghurten og sjokoladen smakte forferdelig. Siden de hadde begynt å markedsføre den som sjokolade, så ville det bli for dyrt å putte den i kjøleskap og lære folk opp til å ha den kaldt.
Strix Skrevet 28. september 2008 #11 Skrevet 28. september 2008 Jeg savner Ulvehyl, de sure, gule "sylinderne" med enda surere innhold!
LukaFrost Skrevet 28. september 2008 #12 Skrevet 28. september 2008 Jeg også savner Soho fra Nidar. Den var jo så god, men jeg tror den solgte for lite til å opprettholde produksjonen.
Leah89 Skrevet 28. september 2008 #13 Skrevet 28. september 2008 Banana skids selger de på Svinesund, hehe... Kjøpte masse, masse av de sist jeg var der
Grønt blad Skrevet 28. september 2008 #14 Skrevet 28. september 2008 Jeg også savner Soho fra Nidar. Den var jo så god, men jeg tror den solgte for lite til å opprettholde produksjonen. Jeg har hørt at det var problemer knyttet til holdbarhet og hvordan den skulle oppbavares, som gjorde at produksjonen ble stoppet. Kanskje sammen med dårlig salg...
La Luna Skrevet 28. september 2008 #15 Skrevet 28. september 2008 Soho gav opp grunnet en kjempeglipp fra Nidar. Da sjokoladen først kom, så var det vinter, så yoghurten i sjokoladen klarte seg godt i sjokoladehylla. Men med sommeren ble det jo mye varmere, så da surnet jo yoghurten og sjokoladen smakte forferdelig. Siden de hadde begynt å markedsføre den som sjokolade, så ville det bli for dyrt å putte den i kjøleskap og lære folk opp til å ha den kaldt. De sier nå sjøl at det var fordi den ikke solgte bra nok da....og i og med at den var tre år på markedet, i sjokoladehylla, så er det litt rart hvis den smakte forferdelig tre sommere på rad?
Rawien Skrevet 28. september 2008 #16 Skrevet 28. september 2008 De sier nå sjøl at det var fordi den ikke solgte bra nok da....og i og med at den var tre år på markedet, i sjokoladehylla, så er det litt rart hvis den smakte forferdelig tre sommere på rad? OK, jeg gir meg, var bare det mine markedsføringsforelesere sa. Studerer forresten i Trondheim, så regnet med at de visste hva de snakket om (han ene hadde til og med jobbet for dem). Er for ung til å huske hvor lenge den var i hylla, husker bare at jeg har smakt den, og likte den, men at den plutselig ble borte.
Lise_ Skrevet 28. september 2008 #17 Skrevet 28. september 2008 jeg savner Finger-isen!! Den røde bringebær saftisen som hadde opp en tommel..... Og så savner jeg Spirello !!
Småkjekset Skrevet 28. september 2008 #18 Skrevet 28. september 2008 (endret) Er det noen her som kan huske en crackle-lignende klissete, seig søstak med banansmak? Gul innpakning(med en tegnet banan på(?), hvit inni, mindre (kortere og smalere) enn "vanlig" crackle. Hva heter denne godsaken? Den dukka plutselig opp i hodet mitt, men greier ikke å komme på hva den heter. Er mange år siden jeg kan huske å ha sett den i butikkene. Noen som kan hjelpe?? Har den på Svinesund Er et must å kjøpe hver gang jeg er over Om dere husker navn så anbefaller jeg å søke i utlandet. Masse godteri som er borte herfra blir fortsatt solgt i f.eks england. Husker jeg fikk sjokk når jeg var der borte og fant Sherbert. Den avlange runde papirpakken, med hvitt pulver inni og lakrisstang til å dyppe. Den har jo ikke vært her siden barneskolen. Har den på kinoen i Horten Endret 28. september 2008 av Småkjekset
Gjest Nope Skrevet 28. september 2008 #19 Skrevet 28. september 2008 savner "10-øre" karamellene..de som en fikk kjøpe i løsvekt.Nå er det bare smørbukk som er igjen.. hadde saå mage forskjellige farver og smaker
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #20 Skrevet 28. september 2008 Jeg savner Soho-sjokoladen.. Hvorfor ga de den opp? Savner den, jeg også! Sukk, kan de ikke relansere den? Kanskje folk er mer klar for den nå? Den var helt nyyyyyyyyyyyyyydelig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå