Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bestiller på ebay er det sikkert, bruker dere visa? er det nok med vanlig visa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk PayPal du.

Altså, for hver ærlige Ebayselger, så finnes det sikkert 10 uærlige, men har du hodet med deg går det bra i 99% av tilfellene.

Skrevet

Hvordan bruker jeg pay pal?

Jeg føler meg dum nå, er sikkert den eneste her som ikke vet hvordan jeg gjør det.

Skrevet

eBay er sikkert. Betaler du med PayPal er det bortimot 100% sikkert. Den du vil handle hos har en "feedback score" i prosenter gitt av andre kunder. Jeg handler aldri hos selgere under 99%. Men skulle du tilfeldigvis havne hos en svindler, betaler PayPal pengene tilbake momentant.

For aa bli PayPal bruker maa du registrere deg paa www.paypal.com. Du legger VISA kortet ditt inn, og de trekker 15 kroner fra kortet ditt, denne transaksjonen finner du via nettbanken og kommer til aa ha en tall kode som du taster inn paa paypal kontoen din. Naa er kortet ditt verifisert, og de gir deg tilbake de 15 kronene.

Deretter naar du vil betale, trykker du bare "pay" linken paa den varen du har kjoept, og du betaler med 2 tastetrykk!

Du kan ogsaa motta penger til din paypal konto, og du kan videre overfoere dem til bankkontoen din.

Paypal vil alltid bruke saldoen paa paypal kontoen din foerst (om du har motatt penger der) foer VISA kortet ditt blir brukt.

Paypal er supersikkert. VISA kortet ditt blir tilknyttet e-mailen din, og det er den du betaler med. Selger ser aldri noe kortnummer, noe som gjoer det enda sikrere.

Har brukt paypal og eBay siden 2000, og paa den tiden har jeg blitt svindlet en gang, hvorpaa PayPal betalte alt tilbake.

Men pass paa, det er veldig lett aa bli eBay avhengig....akkurat naa har jeg gitt meg selv eBay-forbud paa 1 mnd! :)

Skrevet

hvordan klarte du aa faa ALT tilbake, jeg har ogsaa blitt svindlet paa ebay, betalte med paypal.

Foerst tok paypal 15 pund (tror jeg) en stund siden naa for aa behandle saken, deretter maate jeg sende vesken tilbake, kostbar porto. Deretter hadde ikke selger nok dekning paa sin egen paypal konto til at jeg fikk hele belöpet mitt.

Pluss,pluss at hvis du har f.eks kjöpt designerveske er det opp til deg aa bevise at den er fake. Det er det kun Caroldiva, pluss en til som paypal aksepterer, det koster ogsaa noen kroner. Saa alt i alt, paypal er der som en forsikring, men den kan bli ganske kostbar!

Skrevet
hvordan klarte du aa faa ALT tilbake, jeg har ogsaa blitt svindlet paa ebay, betalte med paypal.

Foerst tok paypal 15 pund (tror jeg) en stund siden naa for aa behandle saken, deretter maate jeg sende vesken tilbake, kostbar porto. Deretter hadde ikke selger nok dekning paa sin egen paypal konto til at jeg fikk hele belöpet mitt.

Pluss,pluss at hvis du har f.eks kjöpt designerveske er det opp til deg aa bevise at den er fake. Det er det kun Caroldiva, pluss en til som paypal aksepterer, det koster ogsaa noen kroner. Saa alt i alt, paypal er der som en forsikring, men den kan bli ganske kostbar!

Vet ikke naar det gjelder paypal UK, men paypal USA ga meg alt tilbake pronto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...