Gå til innhold

Tips til kort, lettstelt, hår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt langt hår (litt nedenfor skuldrene) lenge, men har lyst på en forandring. Kommer til å bo slik til at hyppig vask av langt hår blir upraktisk, i tillegg til at jeg har en jobb som gjør at det er en fordel å ha kort hår (unngår å bli lugget ;)).

Jeg er ikke intressert i en frisyre jeg må bruke styling i for at det skal se ok ut. Jeg har googlet litt, men de bildene jeg finner er stort sett av stylet hår.

Er det kanskje noen her som har noen tips til bilder? Og om jeg finner ut at jeg ikke liker det, hvor lang tid vil det ta å gro ut igjen de ca 50 cm som jeg antar forsvinner nå? Tenker på å ha det rundt 5 cm nå, kanskje litt lengre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Korte frisyrer krever stort sett mer styling enn lange, så jeg sier egentlig bare lykke til i jakten. Jeg har selv en kort frisyre, men med lang lugg ala Rihanna, og jeg bruker stort sett tre stylingprodukter hver dag, samt at det er umulig å la være å føne håret.

Skrevet

Hvorfor absolutt klippe det kort? Du kan jo ha det langt/halvlangt, og bare sette opp håret i en hestehale eller knute. Det tar jo heller ikke lang tid :)

Skrevet

Å sette det opp hjelper ikke med tanke på jobb (de tar tak i halen i stedet for, og håret er såpass glatt at det glir ut av strikker osv), og det hjelper lite med tanke på vask også. Føler at jeg må vaske det daglig når det er såpass langt, ellers blir det svett og "klissete".

Leter videre, og lurer litt på om jeg kan ende opp med å ta maskinen til Xen fatt til slutt :ler: (har ikke helt lyst til det heller, 2 cm er i korteste laget)

Skrevet

Jeg har tykt hår med fall. Har med hell klippet håret i en rufsete bob flere ganger, ca til litt under øret. Sånn ca som i bildene her. Frisøren avgjør om det er behov for produkter i håret eller ikke, blir det klippet bra (og da kommer jeg tilbake igjen og igjen) så slipper jeg å bruke noe i håret. På virkelig dårlige hårdager som for meg betyr krus finner jeg fram glattejernet.

Syns kort hår er enkelere å ha med å gjøre så lengde det klippes skikkelig, ikke minst siden det tørker fortere.

Skrevet
Jeg har tykt hår med fall. Har med hell klippet håret i en rufsete bob flere ganger, ca til litt under øret. Sånn ca som i bildene her. Frisøren avgjør om det er behov for produkter i håret eller ikke, blir det klippet bra (og da kommer jeg tilbake igjen og igjen) så slipper jeg å bruke noe i håret. På virkelig dårlige hårdager som for meg betyr krus finner jeg fram glattejernet.

Syns kort hår er enkelere å ha med å gjøre så lengde det klippes skikkelig, ikke minst siden det tørker fortere.

Også enig i dette, jeg har klipt meg i en bob jeg og, og det er veldig letttstelt. En bob passer også bra til meg fordi jeg ha ekstremt glatt hår, bruker ingenting i det, og har fått en god klipp som gjør at håret faller fint. De fleste kler bob, og det finnes mange varianter, frisøren din har sikkert noen gode tips :)

Skrevet

Jeg har omtrent 5 cm hår på det lengste nå, og bruker ikke særlig mye produkter. Så har jeg også en god frisør som er flink på veldig kort hår på jenter.

Ta en titt på bilder av Judi Dench, som stadig har veldig kort hår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...