Gå til innhold

Hadde dere blitt skremt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

En bekjent av meg som er lærer hadde en elev her om dagen, som igjen har en familie som i mange år har levd av å spå folk.

De spår folk i hendene.

Denne familien er fra Korea e.l, så dette har gått i tradisjoner. Nå har ni-åringen for noen år siden begynt å lære seg å spå i følge henne selv.

Så, her om dagen er denne bekjente av meg på jobb, da.

Jentungen kommer bort til henne og spør henne pent om hun kan få spå fremtiden ut fra å lese i håndflaten hennes. Ja, svarer min bekjent.

Mens hun titter og spår, så forteller hun så om at dette er en sterk familietradisjon de har praktisert i ti-talls år, og at hun har lært masse, og er på vie til å lære mer.

Videre kommer det til spåingen, og fremtidsutsiktene til min bekjent.

Den så kjempe fin ut, til hun var noen og førti, mente den lille jenta. Men i innen førti-årene var omme, mente jenta bestemt at hennes tid her på jorden var over.

Ja, hva hadde du tenkt hvis en ni-åring spådde din død?

Hadde det skremt deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis, selv om jeg ikke tror at fremtiden er bestemt 100 %.

(Men å lære et så ungt barn slikt ting er galskap... Det er svært skjelden de har mulighet til å sile mellom hva som bør sies og ikke sies, i tillegg til at de kan bli sittende med infomasjon som ikke er lett å bære på.)

Skrevet (endret)
Sannsynligvis, selv om jeg ikke tror at fremtiden er bestemt 100 %.

(Men å lære et så ungt barn slikt ting er galskap... Det er svært skjelden de har mulighet til å sile mellom hva som bør sies og ikke sies, i tillegg til at de kan bli sittende med infomasjon som ikke er lett å bære på.)

ja, haha.. huff!

Det hun sa, er jo ikke lovlig å si. hvis man hadde hatt kontakt med profesjonelle altså.

enig ang. det andre og.

Endret av BrunetteBarbie
Skrevet

Lovlig er det nok, men ingen synske eller klarsynte jeg kjenner til uttaler seg om slikt, iverfall ikke i så bastant grad.

Skrevet

Jeg ble selv spådd min død av en spåkone i utlandet. Ikke tidspunkt, men hvordan jeg dør og hvis det skjer så er det en forferdelig og grusom måte å dø på, men jeg tar det med en klype salt. Det er nok bare her til lands det ikke er lov til å si slikt. Litt for ung til å spå er hun, bare ni år gammel. Hun burde lekt med dukker enda istedet.

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg ikke trodd på det. Det går ikke ann å spå fremtiden! give me a break..

Skrevet

Nei, overhodet ikke.

Om det hadde vært mulig å spå ville det vært vitenskapelig dokumentert for lenge siden. Forskning viser ingen entydige resultater for at det skal være mulig å se inn i fremtiden.

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke tatt det alvorlig.

Er det ikke så at linjene i hendene dine kan forandre seg? Mener det jeg.

eks:

Om du har dårlig kost og lite mosjon så vil linjene gi deg en tidlig død. Legger du om kosten og begynner å trene så vil du leve lenger.

Skrevet

Jeg tror ikke på at linjene forandrer seg, men ei som påsto hun kunne dette, sa "du er sånn og sånn og sånn og livet ditt er sånn og sånn" men det kunne forandre seg, og da ville også linjene forandre seg. Jeg tror vi er født med de linjene i hendene og de vil aldri forandres.

Skrevet

Jeg frykter ikke det naturlige. Så nei jeg har ingen frykt for døden. Når døden kommer og banker på min dør. Skal jeg ta i mot den med åpne armer som at en gammel venn kommer tilbake.

Skrevet
Hei.

En bekjent av meg som er lærer hadde en elev her om dagen, som igjen har en familie som i mange år har levd av å spå folk.

De spår folk i hendene.

Denne familien er fra Korea e.l, så dette har gått i tradisjoner. Nå har ni-åringen for noen år siden begynt å lære seg å spå i følge henne selv.

Så, her om dagen er denne bekjente av meg på jobb, da.

Jentungen kommer bort til henne og spør henne pent om hun kan få spå fremtiden ut fra å lese i håndflaten hennes. Ja, svarer min bekjent.

Mens hun titter og spår, så forteller hun så om at dette er en sterk familietradisjon de har praktisert i ti-talls år, og at hun har lært masse, og er på vie til å lære mer.

Videre kommer det til spåingen, og fremtidsutsiktene til min bekjent.

Den så kjempe fin ut, til hun var noen og førti, mente den lille jenta. Men i innen førti-årene var omme, mente jenta bestemt at hennes tid her på jorden var over.

Ja, hva hadde du tenkt hvis en ni-åring spådde din død?

Hadde det skremt deg?

Nei, jeg ville ikke blitt skremt.

Skrevet

Eg trur ikkje på slik skit, så eg hadde vel maks fått meg ein god glis.

Skrevet

Om jeg ikke akkurat kan si at jeg hadde trodd på det ville det nok likevel lagt seg på minnet.

Gjest Gjest_mina_*
Skrevet
Om jeg ikke akkurat kan si at jeg hadde trodd på det ville det nok likevel lagt seg på minnet.

enig jeg hadde driti i buksa for å være ærlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...