Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 20 mnd som har ganske hard mage. Har prøvd Duphalac (Laktulose), som jeg fikk tips om her inne. Bruker det fortsatt, og det hjelper jo til en viss grad. Har tenkt på om jeg skal ta han med til homeopat, det hjelper jo for så mye. Er det noen som har erfaring med dette, og vet om det faktisk virker? Er veldig takknemlig for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Homeopat har jeg desverre ingen erfaring med.

De eneste tipsene jeg har er: maltekstrakt- som du kan ha i melken, svisker/ sviskesaft, druer/ rosiner og pærer.

Håper det bedrer seg :)

Skrevet

Bløt opp linfrø, sånn at de blir sleipe, og putt i yoghurten.

Og gi saftige pærer og plommer.

Skrevet

Jeg anbefaler moden papaya om du får tak i det. Ca. 2 spiseskjeer per dag rekker. Resten kan oppbevares i kjøleskapet i noen dager. Lykke til.

Skrevet

Jeg ville også anbefale maltekstrakt.

Eller kanskje en TFT-terapeut?

Skrevet (endret)

Jeg ser ikke at noen har anbefalt fett(det smører). I Hellas fikk jeg anbefalt å bruke olivenolje for å løsne på magen. Det virker. Ett eggeglass ved full forstoppelse. Hvor mye barn skal ha aner jeg ikke.

Endret av Mixelite
Skrevet (endret)

,

Endret av thapara
Skrevet

Papaya er bra ja... på helsekosten har de små porsjonsposer som er vakumpakket... husker ikke hva de heter.. (corsyl?) men det kan fungere nesten som en dessert for barn.... er ikke så stor porsjon... jeg tar også selv chlorella tabletter for magen min (som stopper helt opp om jeg ikke tar de) det er algetabletter, så er nok ikke så lett å få i barn... smaker grønske... effektive men smaker vondt...

Skrevet

Har hentet oppskrift fra min mor, dette fikk vi da vi var små og magen kranglet. Kan selvfølgelig brukes av både voksne og barn.

Syltetøy (mageregulerende):

50 g sennes-the

½ l vann

Vannet kokes, ha i tebladene og trekk theen under lokk i ca en halv time. Siles slik at bare the-væsken er igjen.

160 g steinfrie svisker

160 g rosiner

(Males på kjøttkvern eller hurtigmixer)

Hell den avsilte theen i den malte massen og rør om så det blir syltetøy . Gi det et oppkok så det er medisinsk rent. Avkjøles og tas på glass eller lignende.

Sennes-the kjøpes på apotek. Bruk sennes-the av blader.

Barn gis ½ teskje om dagen ved treg mage. Gjerne om kvelden, da er magen på gang igjen neste morgen.

Litt tungvint å lage, men vel verdt det!

Skrevet
Eller kanskje en TFT-terapeut?

Hva er en TFT-terapeut?

Skrevet

Jeg har aldri hørt om sennes - det er ikke sennepste du mener? Ikke at jeg har hørt om det, men... sennepsfrø vet man jo hva er.

Hva er sennes? *nysgjerrig*

Skrevet
Har hentet oppskrift fra min mor, dette fikk vi da vi var små og magen kranglet. Kan selvfølgelig brukes av både voksne og barn.

Syltetøy (mageregulerende):

50 g sennes-the

½ l vann

Vannet kokes, ha i tebladene og trekk theen under lokk i ca en halv time. Siles slik at bare the-væsken er igjen.

160 g steinfrie svisker

160 g rosiner

(Males på kjøttkvern eller hurtigmixer)

Hell den avsilte theen i den malte massen og rør om så det blir syltetøy . Gi det et oppkok så det er medisinsk rent. Avkjøles og tas på glass eller lignende.

Sennes-the kjøpes på apotek. Bruk sennes-the av blader.

Barn gis ½ teskje om dagen ved treg mage. Gjerne om kvelden, da er magen på gang igjen neste morgen.

Litt tungvint å lage, men vel verdt det!

Er det noen alternative steder å få tak i Sennes-te på? De hadde den ikke på apoteket, eller i helskosten, de hadde faktisk ikke hørt om den...

Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke, nå har jeg jo aldri handlet det selv, men min mor har kjøpt det på apotek. Det skal være mulig å få tak i på helsekosten og.

Prøv et annet apotek kanskje? Kan jo være at de har sluttet å selge det da, men syns jo det virker veldig merkelig egentlig.

Skrevet

Jeg kjøper alltid Biola hvis noen av ungene har treg mage - det hjelper. Ellers er det viktig at man får i seg nok vann for å forebygge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...