Gå til innhold

PC vil ikke koble seg til trådløs internett i stuen

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Plug a cable into the Network adapter Local Area Connection" -

Hva betyr det og hva gjør jeg?

Jeg har null peiling på dette...jeg har en stasjonær PC og et trådløst nettverk i leiligheten som har virket på min bærbare PC - inntil i går der bærbare PC ikke vil koble til internett.

"There might be a problem with one or more of the Network adapters on this computer" er meldingen. Jeg har vært inne på noen "lokale tilkoblinger" men der sto det at det fungerte og var i orden. Jeg forsøkte med å "enable" på de tre ikonene, for så å klikke "disable" etterpå.

Men ingenting ble endret...

Hjelp...jeg behøver PC i mitt arbeid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner du ikonet for trådløst nettverk nede til høyre (ved klokka)? Hvis du gjør det, kan du prøve å høyreklikke på den og velge "reparer"

Du sier at du bar en bærbar pc, og en stasjonær. Har jeg forstått det rett at det fungerer på den stasjonære, og ikke på den bærbare?

Skrevet

Litt usikker på hva problemet er - og jeg er slettes ingen ekspert men prøver noen råd/tips.

Du kan bruke nettverkskabel fra det trådløse modemet til pc'en - mulig det meldingen sier. Da er det jo ikke trådløst lenger - du bruker det trådløse modemet som vanlig modem.

Har du både stasjonær og bærbar pc ? Såfall virker det trådløse på den ene men ikke det andre ? Dette for å finne utom det er forbindelsen eller det trådløse det er noe feil med.

Virker ingen kan du først skru av modemet en stund og så på igjen.

Virker det på stasjonær men ikke bærbar sjekk at du ikke har skrudd av trådløst på pc'en. Det pleier ofte å være en knapp på maskinen. Det vil da også være et lys som sier at det trådløse er på.

Klikker du på et av ikonene nede i høyre hjørne som har med trådløst gjøre er det menyvalg der som prøver å reparere forbindelsen.

Skrevet

Jeg tok ut en ledning i det apparatet som gjør at det er trådløst nettverk i boligen, og satte den inn igjen. Da virket det plutselig igjen! Merkelig.

Takk for at dere forsøkte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...