Gjest Ts Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Jeg har lest gjennom en tråd her hvor hun er bekymret for "om" mannen/stefar titter seksuelt på hennes datter på 16år. Så at det var mange foreskjellige meninger der. Ut i fra om det er normalt at en mann titter slik på yngre jenter? Og gjør du som kvinne det på yngre gutter i en slik alder? Jeg ble bare veldig nysgjerrig etter den debatten. Og trådstarteren kunne jo ikke vite om mannen så "seksuelt" på datter, derfor startet jeg en ny tråd. Er det normalt at eldre menn titter på andre jenter i 16års alderen? Om du var stefar? Om du var dame? ville du gjort det på en gutt? Om du var stemor? Hva er galt, og hva er riktig for deg? Hvor normalt er dette?
Nigo-san Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Som voksen kvinne ser jeg absolutt på menn- men da på voksne menn. Jeg personlig ville ikke sett på en 16-17-åring, uansett hvor fin dennes rumpe måtte være. Det er ikke noen bevisst handling, jeg bare plasserer gutter under 20 i kategorien "barn" og dveler ikke mer ved det. Når det gjelder stebarn er jeg om mulig enda strengere (skjønt, det blir galt å kalle det "streng" når det ikke er bevisst)- en steforeldrerelasjon er et sted hvor seksuelle tanker ikke hører hjemme, selv ikke om stebarnet er voksent og vel så det. Kall det underbevissthet eller indre sperrer eller hva du vil, om jeg var stemora til Johnny Depp så hadde jeg automatisk snudd meg bort om han kom naken ut av dusjen. Mulig det er visse kjønnsforskjeller her, det tør jeg ikke si for sikkert, men jeg vet at mange menn tenker det samme som jeg. En ting er jeg derimot dundrende sikker på: om man ser sånn eller slik, eller uten baktanker eller med en haug med undertrykt seksualitet: så lenge det er et problem for stebarnet så er det jaggu problem stort nok! Det trenger ikke utarte til verken klåing eller misbruk, men at et barn på 15-16-17 skal leve med at mors eller fars nye partner stirrer og gir små seksuelle hint, er for meg en helt utålelig situasjon. Det bør barn rett og slett få slippe i sitt eget hjem.
Gjest Tigress Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 (endret) Eg ser i alle fall på yngre gutar, legg merke til pene kroppar, andlet etc. Eg veit ikkje om det er normalt, og bryr meg relativt lite om det skulle vere normalt eller ikkje også. Personleg tenner eg ikkje på menn med unge andlet om de skjønar kva eg meiner, eg likar betre menn som er eldre enn meg, og som eg ikkje skremmer vetet av om eg gidd. Eg jobbar som lærar, og eg tenner verkeleg ikkje på desse mannlege elevane mine, sjølv om eg sjølvsagt kan sjå om dei er flotte eller ikkje. Har ikkje ungar, steungar eller noko slikt, så den delen av TS' innlegg kan eg ikkje seie noko om. Endret 27. september 2008 av Tigress
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Eg veit ikkje om det er normalt, og bryr meg relativt lite om det skulle vere normalt eller ikkje også Dette er vel noe av problemet; folk som ikke bryr seg om hvordan ting fortoner seg for andre og hvorvidt ting er normalt eller ei... Hadde det vært mer bevissthet rundt dette kunne man kanskje fått en slags standard på god og respektfull oppførsel.
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Dette er vel noe av problemet; folk som ikke bryr seg om hvordan ting fortoner seg for andre og hvorvidt ting er normalt eller ei... Hadde det vært mer bevissthet rundt dette kunne man kanskje fått en slags standard på god og respektfull oppførsel. Reagerte veldig på "Lærer"!
Gjest dalieo Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Jeg kan bare svare fra en ung jentes perspektiv, og da kan jeg si at det er vanvittig ekkelt om eldre menn stirrer på en seksuell måte. Det er èn ting å se på mennesker rundt seg, oppfatte utseendet, legge merke til om de er pene. Men man merker lett om det ligger noe seksuelt bak. Og hvis stefaren min målte kroppen min opp og ned, eller jeg tok ham i å stirre på rumpa mi gjentatte ganger, ville jeg hatt det veldig ubehagelig hjemme rundt ham og prøvd å unngått ham så mye jeg kunne.
Gjest Tigress Skrevet 27. september 2008 #7 Skrevet 27. september 2008 Supert, eg er i ferd med å få eit fantastisk dårleg rykte her. Kult! For ordens skuld så minnar eg om at eg sa eg ikkje tenner på småguter, då, men eg ser dei jo, dei er ein del av kvardagen min. Eg trur dei fleste av oss, om dei er ærlege, klarar å sjå kven som er pene, av begge kjønn. Men kva med de, då gjest og gjest_anita, kva har de å seie om temaet?
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 27. september 2008 #8 Skrevet 27. september 2008 Supert, eg er i ferd med å få eit fantastisk dårleg rykte her. Kult! For ordens skuld så minnar eg om at eg sa eg ikkje tenner på småguter, då, men eg ser dei jo, dei er ein del av kvardagen min. Eg trur dei fleste av oss, om dei er ærlege, klarar å sjå kven som er pene, av begge kjønn. Men kva med de, då gjest og gjest_anita, kva har de å seie om temaet? Titter du seksuelt på alle som er pene? Da burde du ikke jobbe som lærer. Her er det snakk om å titte seksuelt.
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 27. september 2008 #9 Skrevet 27. september 2008 Eg ser i alle fall på yngre gutar, legg merke til pene kroppar, andlet etc. Eg veit ikkje om det er normalt, og bryr meg relativt lite om det skulle vere normalt eller ikkje også. Personleg tenner eg ikkje på menn med unge andlet om de skjønar kva eg meiner, eg likar betre menn som er eldre enn meg, og som eg ikkje skremmer vetet av om eg gidd. Eg jobbar som lærar, og eg tenner verkeleg ikkje på desse mannlege elevane mine, sjølv om eg sjølvsagt kan sjå om dei er flotte eller ikkje. Har ikkje ungar, steungar eller noko slikt, så den delen av TS' innlegg kan eg ikkje seie noko om. Supert, eg er i ferd med å få eit fantastisk dårleg rykte her. Kult! For ordens skuld så minnar eg om at eg sa eg ikkje tenner på småguter, då, men eg ser dei jo, dei er ein del av kvardagen min. Eg trur dei fleste av oss, om dei er ærlege, klarar å sjå kven som er pene, av begge kjønn. Men kva med de, då gjest og gjest_anita, kva har de å seie om temaet? Ærlig talt! Du er lærer, og du bryr deg ikke om det er normalt eller ikke? Bra du liker eldre menn, det her skremmer meg
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 Supert, eg er i ferd med å få eit fantastisk dårleg rykte her. Kult! For ordens skuld så minnar eg om at eg sa eg ikkje tenner på småguter, då, men eg ser dei jo, dei er ein del av kvardagen min. Eg trur dei fleste av oss, om dei er ærlege, klarar å sjå kven som er pene, av begge kjønn. Men kva med de, då gjest og gjest_anita, kva har de å seie om temaet? Må si jeg er ganske lettet over at du sier dette. Evt at du ikke tenner på smågutter. Men er du lærer, skal du bry deg om grenser og normale grenser. Det mener jeg! Og det reagerer jeg på, om du føler det er dårlig rykte eller ei. Som lærer er det kanskje ikke lurt å sitte på et forum å si at du liker å se på yngre gutter. Hva min mening er, om temaet? Vel, vettu. Jeg synes det er helt vanvittig, egentlig. Om den nye mannen min skulle se seksuelt på min datter. Hilsen Anita
BrunetteBarbie Skrevet 27. september 2008 #11 Skrevet 27. september 2008 (endret) Jeg tror mange titter, menn som kvinner av den grunn av at de ofte ser myye eldre ut enn hva de er, klesstil og lignende. Man blir litt sjokkert over "dagens ungdom", kanskje. Endret 27. september 2008 av BrunetteBarbie
Gjest Tigress Skrevet 27. september 2008 #12 Skrevet 27. september 2008 Må si jeg er ganske lettet over at du sier dette. Evt at du ikke tenner på smågutter. Men er du lærer, skal du bry deg om grenser og normale grenser. Det mener jeg! Og det reagerer jeg på, om du føler det er dårlig rykte eller ei. Som lærer er det kanskje ikke lurt å sitte på et forum å si at du liker å se på yngre gutter. Hva min mening er, om temaet? Vel, vettu. Jeg synes det er helt vanvittig, egentlig. Om den nye mannen min skulle se seksuelt på min datter. Hilsen Anita Det er eg samd i, eg ville ikkje likt om han gjorde det heller. Eg trur det er normalt å se om unge menneske er attraktive eller ikkje, det har litt med at særleg unge kvinner tidleg ser ut som seksuelle vesen. Eg trur vel likevel dei fleste menn er vettuge nok til å ikkje vise det, og ikkje minst til å ikkje gjere noko med det. Eg må leggje til at eg ikkje har sagt noko om at eg likar å sjå på unge gutar, eller at eg ikkje bryr meg om normale grenser - eg har normal folkeskikk og over middels vett. Derimot har eg sagt at eg sjølvsagt kan sjå om dei er pene, flotte etc. For meg er dei likevel uinteressante som seksuelle vesen, eg berre registrerer at både jenter og gutar kan vere attraktive. Det trur eg dei fleste kan. Eg kan ikkje sjå at det har noko å seie om eg er på forum som lærar og uttalar meg om slikt, all den tid eg ikkje har noko å skjule. Eg skreiv i det første innlegget mitt at eg ikkje tennar på unge gutar, då trudde eg at det dermed blei innlysande at eg ikkje ser seksuelt på dei, beklager om de tok annsleis.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #13 Skrevet 27. september 2008 Eg ser i alle fall på yngre gutar, legg merke til pene kroppar, andlet etc. Eg veit ikkje om det er normalt, og bryr meg relativt lite om det skulle vere normalt eller ikkje også. Eg må leggje til at eg ikkje har sagt noko om at eg likar å sjå på unge gutar, eller at eg ikkje bryr meg om normale grenser - eg har normal folkeskikk og over middels vett. Synes du har mange rare holdninger ang det her,spør du meg. Og jeg henger meg ikke opp i slike ting ellers, men.
Raven Emerald Skrevet 27. september 2008 #14 Skrevet 27. september 2008 Nå er mine barn jenter, da, men hadde garantert tenkt det samme om jeg hadde hatt sønner: Jeg vil heller hatt Tigress som lærer for mine barn, enn enkelte andre her.
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 27. september 2008 #15 Skrevet 27. september 2008 Nå er mine barn jenter, da, men hadde garantert tenkt det samme om jeg hadde hatt sønner: Jeg vil heller hatt Tigress som lærer for mine barn, enn enkelte andre her. Fordi? Den skjønner jeg ikke, ut i fra det her. Jeg lurer på om jeg er den enste som synes at det ikke høres helt flott ut, det der. En lærer er en person, de og. De er et menneske. Jeg ser på Lærere med full respekt. Men å skrive slike ting, og nermest skryte over at man er lærer og samtisig driter i hva som er normalt, titter på yngre gutter- høres verken smart, bra ut eller mye gjennomtenkt ut. Så nå skjønner jeg ingenting, jeg. Det må jeg bare si!
Raven Emerald Skrevet 27. september 2008 #16 Skrevet 27. september 2008 Fordi holdninger som går på at man har usunne seksuelle preferanser fordi man bruker øynene til det de er ment for, er skremmende. At samfunnet er blitt sånn, at alt skal tillegges seksuelle undertoner, er virkelig ikke noe jeg støtter. Og Tigress er en forfriskende avviker i forhold til den tankegangen.
Hanna panna Skrevet 27. september 2008 #17 Skrevet 27. september 2008 Som voksen kvinne ser jeg absolutt på menn- men da på voksne menn. Jeg personlig ville ikke sett på en 16-17-åring, uansett hvor fin dennes rumpe måtte være. Det er ikke noen bevisst handling, jeg bare plasserer gutter under 20 i kategorien "barn" og dveler ikke mer ved det. Når det gjelder stebarn er jeg om mulig enda strengere (skjønt, det blir galt å kalle det "streng" når det ikke er bevisst)- en steforeldrerelasjon er et sted hvor seksuelle tanker ikke hører hjemme, selv ikke om stebarnet er voksent og vel så det. Kall det underbevissthet eller indre sperrer eller hva du vil, om jeg var stemora til Johnny Depp så hadde jeg automatisk snudd meg bort om han kom naken ut av dusjen. Mulig det er visse kjønnsforskjeller her, det tør jeg ikke si for sikkert, men jeg vet at mange menn tenker det samme som jeg. En ting er jeg derimot dundrende sikker på: om man ser sånn eller slik, eller uten baktanker eller med en haug med undertrykt seksualitet: så lenge det er et problem for stebarnet så er det jaggu problem stort nok! Det trenger ikke utarte til verken klåing eller misbruk, men at et barn på 15-16-17 skal leve med at mors eller fars nye partner stirrer og gir små seksuelle hint, er for meg en helt utålelig situasjon. Det bør barn rett og slett få slippe i sitt eget hjem. Jeg kan bare svare fra en ung jentes perspektiv, og da kan jeg si at det er vanvittig ekkelt om eldre menn stirrer på en seksuell måte. Det er èn ting å se på mennesker rundt seg, oppfatte utseendet, legge merke til om de er pene. Men man merker lett om det ligger noe seksuelt bak. Og hvis stefaren min målte kroppen min opp og ned, eller jeg tok ham i å stirre på rumpa mi gjentatte ganger, ville jeg hatt det veldig ubehagelig hjemme rundt ham og prøvd å unngått ham så mye jeg kunne. Hva min mening er, om temaet? Vel, vettu. Jeg synes det er helt vanvittig, egentlig. Om den nye mannen min skulle se seksuelt på min datter. Hilsen Anita Enig
Matrix Skrevet 27. september 2008 #18 Skrevet 27. september 2008 Som en voksen mann kan jeg godt ta meg selv i å kaste et blikk på vakre unge jenter. Det er ikke alltid jeg vet om de er 15 eller 18 eller 20. Unge jenter er ofte flotte i kroppen og kan kle seg ganske så utfordrende. Dette tror jeg er helt normalt og ikke noe å lage et nummer ut av. Jeg ville aldri prøvd å sjekke opp eller forføre disse jentene. Voksne damer er tingen for meg, men jeg liker å se allt som er pent. Føler meg ikke som noen overgriper, pedofil eller voldtektsmann av denne grunn. Er ungjenta utviklet, sexy og utfordrende kledd så er det ingen bombe at menn ser på henne. For meg er det en naturlov.
Hanna panna Skrevet 27. september 2008 #19 Skrevet 27. september 2008 Fordi holdninger som går på at man har usunne seksuelle preferanser fordi man bruker øynene til det de er ment for, er skremmende. At samfunnet er blitt sånn, at alt skal tillegges seksuelle undertoner, er virkelig ikke noe jeg støtter. Og Tigress er en forfriskende avviker i forhold til den tankegangen. Forstår ikke. Fordi holdninger som går på at man har usunne seksuelle preferanser fordi man bruker øynene til det de er ment for, er skremmende? Er øynene ment for å titte på yngre gutter/jenter? En mann eller kvinne skal holde seg unna 15-16åringer når man er 30-40. En lærer burde ha sunn tankegang om akkurat dette temaet. Ja, skulle tro en lærer faktisk hadde sunne, seriøse svar på det her. Og nei, jeg synes ikke det der var sunne seriøse svar.
Gjest dalieo Skrevet 27. september 2008 #20 Skrevet 27. september 2008 Som en voksen mann kan jeg godt ta meg selv i å kaste et blikk på vakre unge jenter. Det er ikke alltid jeg vet om de er 15 eller 18 eller 20. Unge jenter er ofte flotte i kroppen og kan kle seg ganske så utfordrende. Dette tror jeg er helt normalt og ikke noe å lage et nummer ut av. Jeg ville aldri prøvd å sjekke opp eller forføre disse jentene. Voksne damer er tingen for meg, men jeg liker å se allt som er pent. Føler meg ikke som noen overgriper, pedofil eller voldtektsmann av denne grunn. Er ungjenta utviklet, sexy og utfordrende kledd så er det ingen bombe at menn ser på henne. For meg er det en naturlov. Det er jeg enig i. Man legger jo merke til utseendet på mennesker rundt seg. Men det er den tynne linjen mellom å bare se på andre unge mennesker og "registrere" at de er attraktive, og å se seksuelt på dem. Og hvis man er i en rolle som kjæresten til moren i den forrige tråden, burde man rett og slett trekke øynene til seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå