Gå til innhold

Orgel og fiolin

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vi har pr idag bare bestilt "orgelspiller", men vurderer å leie inn en som spiller fiolin i tillegg.

Klarer ikke "se" for meg om dette høres bra ut.. Tenker da til inn/utgangen og et par salmer under vielsen.

Noen som har erfaringer?

For dere som kun hadde orgel,-var dette vellykket eller bør man ha noe annet også?

Endret av Lille Rosa
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har pr idag bare bestilt "orgelspiller", men vurderer å leie inn en som spiller fiolin i tillegg.

Klarer ikke "se" for meg om dette høres bra ut.. Tenker da til inn/utgangen og et par salmer under vielsen.

Noen som har erfaringer?

For dere som kun hadde orgel,-var dette vellykket eller bør man ha noe annet også?

Klarer heller ikke aa forestille meg fiolin og orgel. Men jeg vet at trompet og orgel er veldig fint sammen. Bare hoer her...

http://trompet.biz/index.php?pid=hjem

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Noen som har erfaringer?

Vi skal også ha en fiolinist i bryllupet vårt, men har enda ikke bestemt oss for musikken enda. Tror det blir fint det, men det er ikke lett å finne noe som er skrevet/arrangert for kirkeorgel og strykere. Har dere bestemt dere for hvilken musikk dere skal ha i vielsen?

Skrevet

Fiolin og orgel kan være alldeles nydelig sammen.

Et av mine yndlingsstykker er Adagio av Albinoni, spilt med orgel og Arve Tellefsen på fiolin.

Gjest gjest, Musica
Skrevet

Joda, den er nydelig, men passer ikke akkurat til bryllup. Om det er noen som har forslag til musikkstykker skrevet for fiolin, som passer i bryllup, hadde det vært fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...