Gå til innhold

Hva koster det å pusse opp et lite bad nå for tiden?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi blir antakelig nødt til å pusse opp badet vårt, er nødt til å gjøre noe, men vi tenker på å totalrehabilitere det så det blir ordentlig når vi først er nødt til å legge penger i å pusse opp noe.

Jeg lurer på om noen her har pusset opp badet i det siste og kan fortelle hva de endte opp med å betale for det?

Vi vil egentlig la et firma ta seg av alt slik at vi slipper å kordinere håndverkere etc, men er litt redd for at det blir for dyrt. Har nemlig hørt at det fort kommer opp i 200 000? Litt i overkant i så tilfelle, hadde håpet vi i allefall kunne komme unna med rundt 120 000 (sparepenger), men det er kanskje naivt å tro? Hvis det blir mye dyrere er det kanskje en løsning å øke boliglånet vårt, men vil helst slippe det.

Grunnen til at vi ønsker at et firma skal ta seg av hele oppussingen er selvfølgelig at vi ønsker at det skal bli ordentlig gjort (ha papirer på det) og at vi skal slippe forsinkelser, dårlig arbeid, bli lurt av useriøse, bruke svart arbeidskraft, etc.

Tenkte å kontakte Bademiljø, har noen erfaringer med denne kjeden?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har også et lite bad som vi skal totalrenovere. Som dere, har vi tenkt å la et firma koordinere alt. Det ser ut som vi ender opp med Bademiljø. Her vi bor har de et veldig godt renomè. Nå venter vi på tegninger og prisoverslag, men har fått vite at vi må gjøre regning med en plass mellom 100 og 150.000,-. Hvor dyrt det blir vil komme an på hvor dyrt dusjkabinett, baderomsinnredning, toalett, vask og fliser vi velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også et lite bad som vi skal totalrenovere. Som dere, har vi tenkt å la et firma koordinere alt. Det ser ut som vi ender opp med Bademiljø. Her vi bor har de et veldig godt renomè. Nå venter vi på tegninger og prisoverslag, men har fått vite at vi må gjøre regning med en plass mellom 100 og 150.000,-. Hvor dyrt det blir vil komme an på hvor dyrt dusjkabinett, baderomsinnredning, toalett, vask og fliser vi velger.

Hva er det som koster så mye?

har sett litt på priser og funnet at materialer kan det ikke være.

Altså må det være håndtverkertjenestene.

For å kunne gjøre fornuftige vurderinger er det derfor et poeng om noen har en oversikt over hva de ulike gruppene koster:

rørlegger

elektriker

snekker?

murer?

noe mer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er midt oppe i det samme selv,vi håper å ende opp på 60 000,-, men frykter det kan stige litt (vi gjør det vi kan selv).

Blir litt utgifter på materialer, vi har feks handlet baderomsplater til 12.000, innredning til 10.000 (har valgt en rimelig en med stor plass), takplater og div andrematerialer til ca 1000,-, glassvegg av glasstein til ca 3000 (til dusjen). Håper at vi slipper med en regning på ca 30.000 til rørlegger, elektriker (legger nye varmekabler + noe annet arbeid) og golvlegger (sparkeler på plass varmekablene og legger golvbelegg). Frykter håndverker utgiften kan bli litt dyrere grunnet litt komplikasjoner. Itillegg må vi handle inn dusjhode, blandebatterier + litt annet småtteri. Vi har forresten egen do som ikke inngår i oppusingen.

Men håndverkere koster mye (vi fikk feks rørlegger pris på 425 eksl mva/time), har også sett at en del tar feks 10.000 for å rive det gamle badet.

Ellers pusser vi opp i et hus der vi ikke har flyttet inn ennå så vi er ikke så avhengig av at det går veldig raskt og så er vi så heldig at vi har fagfolk som gjør noe av arbeidet gratis for oss i nær familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg totalrenoverte et bad på 3,5 kvm i vinter. Da snakker vi hogge opp gulvet og flytte sluk, legge varmekabler, nye rør, osv. Innredningen og flisene var det billigste, det som kostet var murere, elektriker og rørleggere. Siden badet var lite så ble ikke flisene så dyre (flisene på veggen kostet vel 150 kr kvm, de på gulvet 180). Jeg valgte innslåbare dusjvegger siden badet er så lite, det kostet 3000 kr. Et 90 cm baderomsmøbel samt ett overskap og speil kom på 15 000 (kunne fått det billigere i en annen finish), og doen kostet vel 3000 også. Den totale prisen kom på 160 000. Så jah, det ble en del pæng av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg skal ta hele badet sitt nå, og fikk prisantydning fra bademiljø : 200 000 kr!!! Det er et bad på 5,5 kvm, han skal ha relativt standard innrdning, ikke noe luksuriøst.

da tok jeg kontakt med kjentfolk, og nå får han det for 50-60 000!!! Og da med godkjenning, for det blir jo ikke gjort av hvemsomhelst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venn av meg skal ta hele badet sitt nå, og fikk prisantydning fra bademiljø : 200 000 kr!!! Det er et bad på 5,5 kvm, han skal ha relativt standard innrdning, ikke noe luksuriøst.

da tok jeg kontakt med kjentfolk, og nå får han det for 50-60 000!!! Og da med godkjenning, for det blir jo ikke gjort av hvemsomhelst.

Og akkurat dette viser hvor overpriset badejobbene er. Bransjen selv har gjort en god jobb for egen lommebok for å få folk til å tro at baderomsjobber må være dyre for å bli gjort skikkelig.

Det opereres med faste priser for baderom, men skal det stykkes opp til timespris, så vil den da ligge på mange tusen pr time.

Jeg er overlykkelig for at jeg har fagfolk i huset som selv er kvalifisert til å ta seg av sånt arbeid.

Baderomsjobbene prises nærmest etter de reneste mafiametoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

best ikke aa forhaste seg med saant , har nettopp faatt gjort badet, hjalp god med finn.no da

1 . bruk tiden til aa sammenligne priser , ofte er det gode tilbud hos mindre forretninger ogsaa ( baderomsinnredning paa bauhaus var dyrere enn en jeg fant paa en mindre butikk i drammen ... http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18040930 anbefalt av naboen)

2. bruk alle innformasjonskilder. alt fra kelkoo til naboen

3. ha et budsjett fra begynnelsen av, vi brukte vinyl tapet fra teppeabo.no og de har ikke saa stive priser, vi saa paa fliser hos mange flisebutikker man velgte vinyl fordi det gir samme preget og mindrefarlig for miljø i forhold til stoffer som brukes i fliser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

totalrenoverte et 8 kvm bad for tre år siden, det eneste vi hadde selv var fliser.

endte opp med å betale ca 180 000 samlet, dette var for hele jobben av riving, støping, snekring, flislegging, oppsett av nytt, interiør etc.

innhentet anbud fra flere forskjellige og det var faktisk et spenn på over 200 000 fra den rimeligste til den dyreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg totalrenoverte et bad på 3,5 kvm i vinter. Da snakker vi hogge opp gulvet og flytte sluk, legge varmekabler, nye rør, osv. Innredningen og flisene var det billigste, det som kostet var murere, elektriker og rørleggere. Siden badet var lite så ble ikke flisene så dyre (flisene på veggen kostet vel 150 kr kvm, de på gulvet 180). Jeg valgte innslåbare dusjvegger siden badet er så lite, det kostet 3000 kr. Et 90 cm baderomsmøbel samt ett overskap og speil kom på 15 000 (kunne fått det billigere i en annen finish), og doen kostet vel 3000 også. Den totale prisen kom på 160 000. Så jah, det ble en del pæng av det.

Vi pusset opp vårt 3,1 kvm "store" bad i vinter, kostet i underkant av 100.000, men vi hadde håndtverkerbekjentskaper som gjorde jobben billig for oss, og slapp dermed å bruke firma. Gulv ble hugget opp, vegger fjernet, det var LITT fukt i bjelken osv.osv.

Resultatet ble kjempebra og vi er veldig fornøyde med investeringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Wenche_*

Jeg laget nytt bad for ca 1,5 år siden og det kom meg på ca 80 tusen. rommet er ca 14 km2. Jeg reiv alt selv og valgte trykkimprenerte plater som ser ut som trepanel som jeg malte og gulvbelegg. Kjøpte duskabinett og innredning hos Byggmaker da de hadde et godt tilbud og monter dette selv,(er jo gjerne flatpakka) men få rørlegger /snekker til monteringa. Eller så er det jo mye fint pent brukt og få kjøpt :) Toalett har jeg i eget rom, men med det vil jeg da tro det ville bli ikke langt fra 90 tusen. Ja så er man nevenyttig og kjøper ting og tang på tilbud skal man klare det til en ikke så ille pris. Forhør dere med flere snekkere/håntverker og få noen tilbud før dere går i gang, her kan det nemelig variere mye. Men et bad er det jo viktig å bruke seriøse, men det trenger ikke å koste skjorta forde, mener fint dere skal klare det fint under 100, det gjorde jeg og er kjempfornøyd med resultate.

quote name='Gjest' date='27.09.2008 (16:21) ' post='6049893']

Vi blir antakelig nødt til å pusse opp badet vårt, er nødt til å gjøre noe, men vi tenker på å totalrehabilitere det så det blir ordentlig når vi først er nødt til å legge penger i å pusse opp noe.

Jeg lurer på om noen her har pusset opp badet i det siste og kan fortelle hva de endte opp med å betale for det?

Vi vil egentlig la et firma ta seg av alt slik at vi slipper å kordinere håndverkere etc, men er litt redd for at det blir for dyrt. Har nemlig hørt at det fort kommer opp i 200 000? Litt i overkant i så tilfelle, hadde håpet vi i allefall kunne komme unna med rundt 120 000 (sparepenger), men det er kanskje naivt å tro? Hvis det blir mye dyrere er det kanskje en løsning å øke boliglånet vårt, men vil helst slippe det.

Grunnen til at vi ønsker at et firma skal ta seg av hele oppussingen er selvfølgelig at vi ønsker at det skal bli ordentlig gjort (ha papirer på det) og at vi skal slippe forsinkelser, dårlig arbeid, bli lurt av useriøse, bruke svart arbeidskraft, etc.

Tenkte å kontakte Bademiljø, har noen erfaringer med denne kjeden?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vi se

riving sjøl = free

snekker kompis = free + 2000 i tre og gips

primer membran lim og fug ol = free

flis pris 35.000 betalt ca 10.000 legging sjøl = free

el materiel ca 1500 el arbeid kompis 1000

maling 300 arbeid sjøl free

nye rør og sluk 5000 betalt 3500 dusj og vask armatur pris 14000 betalt 9000 rørlegger arbeid kompis = free

men seriøst gjør riving og rydding underveis selv. om en aktør tar alt seg av alt er et påsalg på ca 15% på prisen til de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...