Gå til innhold

Hjelp, trenger forslag nå

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fulgt en god gammel oppskrift på vegetarburger, men denne gangen så er massen så bløt. Noen forslag hva jeg kan bruke for å gjøre den fastere. Slik den er nå så flyter den en del ut hvis jeg prøver å steke den. Men, den er helt nydelig på smak :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
potetmel?

hva har du i burgerne da?

Gulrot, kålrot, selleri og persillerot, ris, litt potet, 1 rå løk, potetmel og egg + krydder

Endret av Heritære
Skrevet

tror jeg ville prøvd med mer potetmel, ris eller potet for å få det fastere go bundet det mer sammen.

Bare prøv deg litt frem så blir det sikkert bra:P

Skrevet
tror jeg ville prøvd med mer potetmel, ris eller potet for å få det fastere go bundet det mer sammen.

Bare prøv deg litt frem så blir det sikkert bra:P

Ja, jeg har prøvd litt flere poteter og potetmel og den virker fastere nå, ihvertfall nok til at kakene stekes uten og flyte utover :). Er redd for å bruke for mye potetmel da jeg ofte synes det gir en melete smak, men det forsvinner vel kanskje hvis jeg lar dem stå og småsteke på lav varme?

Skrevet

ja melsmaken forsvinner som regel med litt varmebehandling, men de kan bli litt tørre med for mye potetmel igjen da, så det er viktig å finne akkurat passe mengde..

lykke til med burgerne dine, de blir sikker kjempegode!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...