Gå til innhold

LACRYL - advarsel

Ylvalin

Anbefalte innlegg

Har dere sett det som står med små bokstaver på Lacrylesken? -Overdreven bruk kan ha lakserende virkning. Jeg vil gjerne formidle til resten av forumet at det er ikke tull!! Lacryl egner seg ikke som snop! Skjønner ikke hvordan jeg klarte å spise hele esken på kort tid, det er egentlig ikke såååå godt... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme gjelder Fishermand Friend og alle andre tabletter eller pastiller med lakris i. Man blir rimelig fisete av det, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme har Dent...

Typen til ei venninne av meg spiste tre pakker solbær dent, og ble sittende på ramma å hyle en HEL kveld... :hoho:

Så gjett om det funka... Om man har forstoppelse eller noe, så er det bare å hive nedpå med lakerol, Lacryl, dent eller lignende, og *VIPS*; DITT PROBLEM ER OVER I EN FEI! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakris er ikke helt ufarlig. MAn kan få de nevnte fordøyelsesproblemer, men også andre effekter som vannopphopning i kroppen, høyt blodtrykk med mere. Menn kan få nedsatt potens!

Så alt med måte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme gjelder Fishermand Friend og alle andre tabletter eller pastiller med lakris i. Man blir rimelig fisete av det' date=' ja...[/quote']

Mulig du blir fisete av det ;-) Men lakserende betyr da vitterlig avførende, og det er ikke nødvendigvis det samme som fisete, da.

Selv kan jeg sette til livs en hel eske Lakryl på null komma svisj uten å bli verken fisete eller løs i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mulig du blir fisete av det ;-) Men lakserende betyr da vitterlig avførende, og det er ikke nødvendigvis det samme som fisete, da.

Selv kan jeg sette til livs en hel eske Lakryl på null komma svisj uten å bli verken fisete eller løs i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Máire

Sier som flere her, at lakserende betyr avførende....

Jeg kan spise flere pakker lakrispastiller e.l. om dagen og jeg har aldri merket noen form for det ene eller det andre!

Tror ikke dette er noen sjokkrapport. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg vet altså hva lakserende betyr da... :kul:

Men hva som kommer før avføring når man har fått i seg noe som ikke er bra for mage og tarm, er gjerne fis.

Fis er dessuten også en måte for kroppen å reagere på at det er noe som skjer - i mage og tarm.

Jeg forklarer gjerne nærmere om det er ønskelig. Trodde de fleste skjønte hva jeg mente jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Máire

Ikke meningen å være så påståelig :lol:

Vil bare si at så og si alle lakrispastiller / lakrissnop, kan ha denne virkningen, som Ylvalin forteller om. Det gjelder ikke bare Lacryl...

Så pass på :ler::kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at en så liten eske kan produsere sååå mye luft?

Vi prater ikke om litt luft, vi prater om mengder!!!!!!

Stakkars ozonlag....... :o

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dolphina

Jeg fikk høre i går at sjokolade gir lyst og lakris gir nytelse jeg...

Så kanskje det er bra mot noe! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna
Skjønner ikke at en så liten eske kan produsere sååå mye luft?

Vi prater ikke om litt luft, vi prater om mengder!!!!!!

Stakkars ozonlag....... :o

Du vet vel det Litago ..at kuer er ikke helt bra for ozonlaget?....særlig ikke mange kuer :o

:hoho:

Men du er sikkert helt ok da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må'kke mobbe Litago, Virgo. For tenk om hun bestemmer seg for å demonstrere hvordan det hele virker på kuer med sine mange mager???

:o

*løper i dekning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Funker så det kviner med slikt hvis du vil ha en liten "opprensking" på innsiden... :ler:

Forresten så har jeg brukt det mye tidligere fordi jeg ikke klarte å spy opp igjen maten... Erstatning for avføringsmidler... slukte et par esker med Läkerol etter maten, alt kom ut igjen da.... Anbefales ikke i det hele tatt...Du blir ganske SÅR :lol: Utrolig hva småjenter finner på for å gå ned i vekt.... :-?

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel det Litago ..at kuer er ikke helt bra for ozonlaget?....særlig ikke mange kuer :o

Jeg er bare EN ku. Som sjelden får tak i Lakryl.

Gudskjelov for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...