Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Jeg har nettopp oppdaget at jeg er gravid og ble selvfølgelig lykkelig. Men så er det et dilemma. Jeg jobber 50 % og kan ikke jobbe mer pga helsa. Jeg har 400 000 kr i inkassogjeld som jeg ikke får betalt. Når jeg får det jeg har rett på av NAV i forbindelse med barnet, så kan kreditorene komme å ta pengene fra meg. Eller kan de ikke? Mitt spørsmål er: Hva har jeg/vi rett på av NAV? Min mann jobber 80 % og kan ikke jobbe mer. Vi har en inntekt på tilsammen 15 000kr mnd. Hvor mye kan vi "kreve" å leve av med et lite barn? Noen som kan hjelpe meg med dette?
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Satser for livsopphold er ulike fra kommune til kommune, men se om du finner din kommune i dette google søket.
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Forøvrig vil jeg på det sterkeste anbefale dere gjeldsmekling. Enten gjennom Bank2 eller offentlig.
Nabodama Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Jeg har nettopp oppdaget at jeg er gravid og ble selvfølgelig lykkelig. Men så er det et dilemma. Jeg jobber 50 % og kan ikke jobbe mer pga helsa. Jeg har 400 000 kr i inkassogjeld som jeg ikke får betalt. Når jeg får det jeg har rett på av NAV i forbindelse med barnet, så kan kreditorene komme å ta pengene fra meg. Eller kan de ikke? Mitt spørsmål er: Hva har jeg/vi rett på av NAV? Min mann jobber 80 % og kan ikke jobbe mer. Vi har en inntekt på tilsammen 15 000kr mnd. Hvor mye kan vi "kreve" å leve av med et lite barn? Noen som kan hjelpe meg med dette? At du ikke kan jobbe mer enn 50% pga helsa, er det en varig tilstand? For da bør du kontakte nav i forhold til dette. Du kan ha krav på 50% rehab penger, f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå