Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Har reservert hotell for 3 døgn i London med Mastercard som garanti for bestillingen. Imidlertid vet jeg at Mastercard har nådd sin grense...kan jeg likevel betale med Mastervard når jeg sjekker ut, eller kan hotellet "trekke" fra Mastercard ut fra opplysningene de har registrert?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Tror hotellet bare fakturerer det på Masterkortet når rommet er garantert med det kortet...men er ikke sikker!
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Når man sjekker ut i utlandet, slår man koden etter å ha trukket Mastercardet, eller trekker hotellet bare av kortet uten at kunden slår pinkoden?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Når man sjekker ut i utlandet, slår man koden etter å ha trukket Mastercardet, eller trekker hotellet bare av kortet uten at kunden slår pinkoden? Det pleier ikke å gå bra å betale med ett annet kort enn det som er brukt for garanti. Som oftest når jeg er i utlandet bruker jeg ikke pinkode men skriver på kvitteringa.
Pasha Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 jeg har 2ganger betalt med et annet kort enn hva vi har reservert på. så det burde gå bra det
Pasha Skrevet 28. september 2008 #6 Skrevet 28. september 2008 jeg har 2ganger betalt med et annet kort enn hva vi har reservert på. så det burde gå bra det
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Spørsmålet gikk ikke på om det er greit å betale med et annet kort enn det man har bestilt på. Spørsmålet er om det Mastercard man har reservert med duger som betalingsmiddel dersom grensen for dette Mastercard har nådd dets limit/grense. La oss si at kortet har en maks grense på kr 25.000 og den grensen er nådd. Likevel er rommet resevrert/bestilt i dette kortet. Når man da skal betale/sjekke ut, ber de da gjesten dra kortet og taste pin, eller trekker de/fakturerer de bare det samme kortet som de har lagret på datamaskinen sin? Og, fungerer dette selv om grensen på kortet er nådd?
Pasha Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 hvis grensen er nådd og de først trekker når du drar vil nok ikke dette fungere. men dersom de har resververt beløpet tidligere (og da er altså den summen med i kortet som er fullbelastet) så fungerer det mok ja
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Beløpet blir ikke reservert før kortet blir trukket ved innsjekk. Så er maksgrensen overskredet på kortet så får du ikke betalt hotelloppholdet med dette kortet. Men du kan sjekke om beløpet er reservert på kontoutskrift fra kortholder (jeg vet jo ikke om du har evt. betalt et depositum).
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #11 Skrevet 28. september 2008 Det er et bedrifts Mastercard gjennom arbeidsgiver. Ansatte får også rabatt på f.eks. bensin med det kortet - og en gang trykket jeg pinkoden på en bensinstasjon selv om jeg faktisk lå i minus på kortet - og likevel gikk det an å betale bensinen. Han bak skranken sa bare "ja, du trykket jo pin koden og da fungerer det"...?! Merkelig. Hotellet har reservert bestillingen med beløpet, men kortet var ikke "i pluss" da enn nå...ved ankomst må jeg kanskje trekke Masterkortet da?
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 28. september 2008 #12 Skrevet 28. september 2008 Hotellet har reservert bestillingen med beløpet, men kortet var ikke "i pluss" da enn nå...ved ankomst må jeg kanskje trekke Masterkortet da? Har du utskrift på at beløpet er reservert? I så fall er dette beløpet allerede "trukket" og da skal det virke. Altså: på kontoutskrift/nettbank ser du at beløpet er "satt av" - hvis du ikke ser det så risikerer du å stå der uten betalingsmiddel når du skal sjekke ut.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #13 Skrevet 28. september 2008 Nei, hotell pleier ikke å trekke beløpet før man har sjekket ut. Når man reserverer, så er det kun reservasjon og ikke beløpstrekk.
Midna Skrevet 28. september 2008 #14 Skrevet 28. september 2008 Nei, hotell pleier ikke å trekke beløpet før man har sjekket ut. Når man reserverer, så er det kun reservasjon og ikke beløpstrekk. Slik er det også hos oss. Selvom kunden drar kortet ved innsjekk så blir ikke beløpet trukket før utsjekk, og kunden skriver under. Dette er ofte vanlig fordi at gjesten skal få mulighet til å postere ting på rommet under oppholdet.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #15 Skrevet 28. september 2008 Et Mastercard kan vel uavhengig av om kunden har gått over beløpsgrensen for maks kreditt på det eller ei betale hotellrom med det fordi det ikke faktureres direkte, men i etterkant, siden det er Master?
Rosalie Skrevet 28. september 2008 #16 Skrevet 28. september 2008 Et Mastercard kan vel uavhengig av om kunden har gått over beløpsgrensen for maks kreditt på det eller ei betale hotellrom med det fordi det ikke faktureres direkte, men i etterkant, siden det er Master? Nei. Ved online terminal (som det blir bare fler og fler av) vil ikke det fungere.
Gjest MC Skrevet 29. september 2008 #17 Skrevet 29. september 2008 Det kommer litt an på hva slags MasterCard man har...
Gjest Gjest_Stina_* Skrevet 29. september 2008 #18 Skrevet 29. september 2008 Selv ohar jeg betalt parkeringsavgifter, nettbestilling av annonser og CD-kjøp med Mastercard der beløpsgrensen egentlig var overskredet for lenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå