Bened Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Hei, jeg er 27 år, være av pillen siden juli, har sex nesten daglig, men blir ikke gravid. Har tatt to tester - begge negative, en i august og en i september. Har vært av pillen før (da jeg ble singel, gadd ikke bruke pille når jeg var singel) alltid fått mens som vanlig da. Men denne gangen da jeg gikk av pillen har jeg ikke hatt mensen eller antydning til det. Siste mensdag var i slutten av juli. Men ifølge testene er jeg jo ikke gravid. Jeg spiser mer enn før og er sulten ofte, er blitt litt tynnere, men ikke med vilje og det er ikke veldig mye. Har gørt om PCOS eller noe slikt, men har ikke tegnene til deg, hårvekst, overvekt, etc, kan man plutselig få det? Også er det visst bare 5% som får det. Kan det være at jeg ikke kan bli gravid eller at det er noe med kjæresten min? Tar folat, spiser sunt, trener forsiktig - hvorfor blir jeg ikke gravid og hvorfor får jeg ikke mensen? Det er over 50 dager uten nå.. Får jeg den innimellom vet jeg jo med sikkerhet at jeg ikke er gravid. Unngår alkohol tilfelle. Kan jeg være gravid uten at tester viser det? Trodde de var så godt som 100% sikre nesten. Har venninner som blir gravide bare de tar pillen noen timer for sent omtrent... Frustrerende! Takk for svar og mulige forklaringer
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Hvis du leser litt rundt her så får du masse info om hvor lang tid det kan ta å få tilbake mens etter p-pillebruk. Det kan ta opptil et år å få normal syklus tilbake. Tror ikke du har noe å frukte enda. Har du ikke fått tilbake mens innen den tid, og du heller ikke er gravid, ville jeg tatt en tur til lege for utredning, både du og partner... Dessuten er det ikke mer enn ca 20% sjanse for å bli gravid hver syklus, så sjansen for at du skulle klart å bli gravid så fort er heller ikke så stor uansett. Men uten mens er det i alle fall liten sjanse.. Så vent på stabil syklus før du fortviler...
covergrl Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 det tar tid å bli gravid, svært få blir gravide så kort tid etter å ha sluttet med p-pillen.. du har ingenting å frykte, ta tiden til hjelp.. masse lykke til
NemoLinn Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Som andre skriver her, så tar det jo tid for kroppen å komme inn i normal syklus etter p - pillebruk. Jeg tror nok du må prøve å være tålmodig og la kroppen få bruke den tiden den trenger for å komme seg igjen. I tillegg så kan det jo hende at du stresser litt for mye med dette, og kroppen er merkelig sånn at den fanger opp stresset, og det iseg selv kan jo være en årsak til at du ikke har fått mensen tilbake enda. Men skulle det vise seg at du ikke har fått mensen innen 6 mnd til 12 mnd ville jeg ha tatt kontakt med legen hvis jeg var deg. De fleste leger vil jo at man skal ha vært prøvere i et år før man igangsetter utredning på hvorfor man ikke blir gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå