Gå til innhold

Stakkar kattungene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har i en periode over noen uker nå passet naboens katt, og tre kattunger.

Planen var at vi sku ha de hos oss til de var leveringsklar.

Dagen er nå kommet, og mor ble henta i går...

To av kattungene skal vi beholde, og en blir henta av nye eiere idag :grine:

Idag tidlig våkna jeg av "nøstene" satt på rommet sitt og gråt :(

Når jeg slapp de ut, gikk de og snusa overalt, og tydligvis savna mor...

Får så vondt av dem... :tristbla:

Har dere noen tips, for å gjøre ting litt lettere for oss og pusene?

:engel:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi dem masse kos, leking og god mat. Men la dem få tid til å snuse litt rundt også. Det er helt naturlig at de leter etter mora si. Sånn er det uansett hvordan dette gjøres.

Ute i naturen blir dyra brutalt adskilt fra mor og mora avviser dem om de prøver å ta kontakt. Disse dyra har ingen mennesker til å passe på dem og gi dem kjærlighet slik pusene dine har. Så egentlig er de jo veldig heldige ;)

Søte pusene! :)

Skrevet

Kos og mat får de i massevis :klem:

Etter at mor var henta i går kveld, stakk jeg ned på butikken og kjøpte Whiskas kattemelk :tongue:

Tenkte det kunne være en liten erstatning for at melken til mor var borte. De likte det godt, og det hjalp litt på mitt humør iallefall :hoppe:

Skrevet
Ute i naturen blir dyra brutalt adskilt fra mor og mora avviser dem om de prøver å ta kontakt. Disse dyra har ingen mennesker til å passe på dem og gi dem kjærlighet slik pusene dine har. Så egentlig er de jo veldig heldige ;)

Kattemødre holder seg i nærheten av ungene sine i opptil et år i det fri, selv om de ikke får lov til å die lenger.

Hvor gamle er kattungene?. Tenk på at de er heldige som har hverandre enda.

Skrevet

Hei :)

Kattungene er 12 uker nå.

Ja, tenkte på det nå. Enda godt at de ikke er helt alene.

De koser seg og leker med hverandre nå.

Siden kattemor tilhører naboen, er det vondt å se på at hun vil inn til oss... Men, kan jo ikke det. Er ikke her hun skal bo mer, men hjemme hos eieren sin :tristbla:

Stakkar puse-mor, så forvirra :troest:

Skrevet
Hei :)

Kattungene er 12 uker nå.

Ja, tenkte på det nå. Enda godt at de ikke er helt alene.

De koser seg og leker med hverandre nå.

Siden kattemor tilhører naboen, er det vondt å se på at hun vil inn til oss... Men, kan jo ikke det. Er ikke her hun skal bo mer, men hjemme hos eieren sin :tristbla:

Stakkar puse-mor, så forvirra :troest:

Men hvis hun tilhører naboen kan dere kanskje tillate kattene en litt mer flytende overgang? Selv om kattungene må holdes inne foreløpig kan mamman komme inn til dere, eller skal de avvennes før de flytter til nye hjem?

Skrevet

De skal jo avvennes fra mor, for det er jo ikke vår katt.

Vi hjalp bare naboen som hadde en vanskelig situasjon hjemme.

Er litt redd for at det blir enda verre og avvenne de fra mor, om vi driver å slipper henne inn her igjen. Gir henne mat her o.l.

Huffameg... Ikke lett, men håper at det blir bedre etterhvert.

Vi skal jo beholde to av ungene, men de slipper jo ikke ut før de er gamle nok.

Skrevet

Det går no over, skal du se. Siden de er to, har de jo hverandre. :) Mine to gikk å lette litt etter mamma'n sin etter jeg hentet de. Men det gikk en eller to dager, så mjauet de ikke mer. Da var det kos og lek for alle penga!

Skrevet

Dette klarer du helt fint å håndtere til det aller beste for kattene ts.

Er også enig med deg i at moren nå må holdes helt borte, ellers blir det bare tull og forvirring.

Kattungene er heldige som får bo hos deg.

Skrevet

Ja, kjærsten min sier det til meg... At det er til det bedre. Vi har dratt ned persienna på veranda døra så mor ikke kan kikke inn til ungene.

Men får så innmari vondt i meg når mor hyler og vil inn til barna sine :cry3:

Synes naboen kunne ha holdt kattemor litt mer inne akkurat nå, så hu skjønner at det er det som er hjemmet hennes igjen nå :bond:

Kattene har det godt med hverandre iallefall, er da enda noe :bolledeig:

De skal bli skjemt bort grovt i kveld med fisk fra dyrebutikken :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...