Gå til innhold

Makeup til mamma (55 år)

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_nana_*
Skrevet

Hei dere! :)

Tenkte jeg skulle handle litt forskjellige makeup/pleie produkter fra ebay som jeg skal legge i en gavekurv til mamma, som julegave.. :)

Og da trenger jeg hjelp! :S

Vet at det er mange flinke jenter her inne, og noen av dere har sikkert greie på hvilke produkter en kvinne i hennes alder kan bruke (evt. styre unna).

Litt om Mamma: Hun har egenlig lys hud og fregner (rødhåret), men har ganske varme farger, mørkere tone i ansiktet enn på resten av kroppen (som ikke har blitt spesielt utsatt for sol). Siden hun aldri har oppnådd goder resultater ved soling, så er hun tilhenger av selvbruning, men hun har en tendens til å bli litt orange av de selvbrunerene hun har brukt til nå (bla sprayen fra loreal). Noen tips? :)

Ellers så burde hun ha brukt en annen foundation enn den hun bruker nå (maxfactor et eller annet) hun føler at hun må bruke mye for å få den dekkeffekten hun ønsker.

Hun har ren og myk hud.

Ellers så blir jeg glad for alle tips om produkter som det kunne være gøy å gi bort i en slik kurv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin gaveidé! :)

Når det gjelder selvbruner kan jeg anbefale Faux Tan fra ID (som jeg selv ble anbefalt her på KG). Den gir ganske mye farge, så om hun er veldig lys i huden kan det kanskje være bra å blande den ut med fuktighetskrem - det gjør jeg selv bare for å få litt farge). ID har også en bodylotion med litt selvbruner i (har ikke testet, men hvis den er like bra som den vanlig selvbruneren lover det bra!) Merket Jergens har også bodylotion (og ansiktskrem) med selvbruner. Den finnes for lys og for medium/mørkere hud. Jeg har denne og synes den gir fin glød, uten å bli oransje på.

Nå det gjelder foundation, er det jo mineralsminke som er det store for tiden, og det er mye bedre for huden er vanlig foundation. Det finnes maaaange merker (hvis du søker her på forumet finner du masse). F.eks. harmineralfoundationen fra norske Kiss Me bra dekkevne, og også Everyday Minerals i "intensive"-formulaen. Generelt bør man vel unngå sminke med for mye skimmer/glitter om man er eldre og har noen rynker, for å unngå å fremheve dem. (ID sin mineralfoundation gir ganske mye skimmer, så vil ikke anbefale den for moden hud) Øyenskygger med altfor mye skimmer bør også unngås om man ikke vil fremheve rynker der.

Jeg ville kanskje satset på en foundation, en rouge som gir friske roser i kinnene, matchende lepeptift, for eksempel. Det spørs jo hvor mye sminke hun er vant til å bruke og hva hun føler seg komfortabel med også :)

Skrevet
Fin gaveidé! :)

Når det gjelder selvbruner kan jeg anbefale Faux Tan fra ID (som jeg selv ble anbefalt her på KG). Den gir ganske mye farge, så om hun er veldig lys i huden kan det kanskje være bra å blande den ut med fuktighetskrem - det gjør jeg selv bare for å få litt farge). ID har også en bodylotion med litt selvbruner i (har ikke testet, men hvis den er like bra som den vanlig selvbruneren lover det bra!) Merket Jergens har også bodylotion (og ansiktskrem) med selvbruner. Den finnes for lys og for medium/mørkere hud. Jeg har denne og synes den gir fin glød, uten å bli oransje på.

Nå det gjelder foundation, er det jo mineralsminke som er det store for tiden, og det er mye bedre for huden er vanlig foundation. Det finnes maaaange merker (hvis du søker her på forumet finner du masse). F.eks. harmineralfoundationen fra norske Kiss Me bra dekkevne, og også Everyday Minerals i "intensive"-formulaen. Generelt bør man vel unngå sminke med for mye skimmer/glitter om man er eldre og har noen rynker, for å unngå å fremheve dem. (ID sin mineralfoundation gir ganske mye skimmer, så vil ikke anbefale den for moden hud) Øyenskygger med altfor mye skimmer bør også unngås om man ikke vil fremheve rynker der.

Jeg ville kanskje satset på en foundation, en rouge som gir friske roser i kinnene, matchende lepeptift, for eksempel. Det spørs jo hvor mye sminke hun er vant til å bruke og hva hun føler seg komfortabel med også :)

Anbefaler glominerals sitt pressede pudder. VELDIG bra dekkevne:)

Skrevet

Veldig enig i dette:) Ville nok også gitt henne en bra selvbruner. Bruker ikke dette selv, så der har jeg ikke noen anbefalinger.

Men av mineralfoundation har jeg det:) Har prøvd Everyday "Intensive", ID, Isadora og to forskjellige av Glo (det pressede og det løse). Vil anbefale deg det løse fra Glo. Har prøvd det på mamma og det så veldig naturlig of fint ut, men med god dekkevne.

Hun blir sikkert kjempeglad for en sånn julegave. Veldig fin idè!

Skrevet

Tusen takk for svar dere! :)

Begynner å få det litt klart nå iallefall :)

En pen kurv, innpakket i hvit og beige papir med bredt hvit bånd og tynne gullbånd :)

Oppi kurven tenker jeg å legge selvbruner, mineral foundation m kost og et par gode tøfler (et litt sånn spalignende par). Pakker inn kosmetikken i gjennomsiktig plastpapir med samme bånd som selve pakken :)

Tar mer enn gjerne i mot flere tips altså! :D

Er jo fremdeles usikker på merkene.. Når det gjelder selvbruner så tenker jeg på Faux Tan som tidligere nevnt i tråden og st. tropez..

Jeg tror jeg går for mineral foundation.. Kiss Me kanskje? Finnes det en slik "get started kit" som er grei? Tenker på at det hadde vært surt å bomme på fargen.. :/

Takk for hjelpen så langt! :D

Mamma fortjener en fin julegave i år! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...