Gå til innhold

Grytidlig avgang fra Gardermoen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaga plutselig at jeg har booka en veeeeeeldig tidlig avgang fra Gardermoen. Jeg pleier å unngår disse, men nå var jeg så gira over at jeg faktisk fant billetter at jeg ikke tenkte på det. Jeg bor i Oslo og har flybuss i nærheten, men første flybuss gir meg litt snau tid å sjekke inn på. For flytoget må jeg ned til sentrum og på den tiden av døgnet går det bare nattbusser, har sjekka trafikanten.

Så, hvordan løser man dette? Taxi er vel litt i dyreste laget, innbiller jeg meg (?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ta taxi fra der du bor til toget, det vil sikkert bli billigere enn å ta taxi hele veien (men jeg vet jo ikke hvor langt unna sentrum du bor da!).

Ellers så går det som regel helt greit å få sjekket inn selv om man ikke er så tidlig ute som reisedokumentene tilsier - ofte står man jo i innsjekkingskø i en halv time/time på Gardermoen så for de som står sist i køen kunne de jo like gjerne kommet tilsvarende senere. Men for all del; dette varierer i f.t. avgang og selskap da.

Skrevet

Jeg bor 3 timer fra Gardemoen, var i Spania for en stund siden der flyet gikk 6 om morgenen og skal det samme igjen snart... Siste tog/buss/whatever fra mitt hjemsted er fremme på Gardemoen klokka 23:00.

Så da er det bare å ta med sovepose el. og overnatte på benkene der... vi var vel en 30 stk sovende rundt omkring på flyplassen sist jeg var der.

Skrevet

Første flytog får 0450 eller noe i den duren.

Flybussen har nattavgange.

Hvis du ikke vil ta verken nattbuss eller taxi, så vel da må du overnatte på Gardermoen.

Skrevet

Vil og vil. Jeg prøver bare å finne en optimal løsning. "Min" flybuss har ikke nattavganger i hvertfall, jeg var ikke klar over at andre har det. Den første bussen herfra gir meg noe snau tid til innsjekking, det samme gjør første flytoget. Men jeg oppdaget akkurat at flyselskapet praktiserer innsjekking via nett, så da kan jeg gjøre det på forhånd og så trenger jeg ikke å være der like lang tid før. :) Da skal det gå.

Og jeg synes fortsatt 890 kroner for taxi er i dyreste laget ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...