Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Jeg har ei pulsklokke, Polar F6, som viser antall forbrente kalorier, også når jeg har en puls under 100. Gitt at jeg går en tur, og forbrenner 300 kcal. på 1 time. Vil disse 300 kcal. være utenom basalforbrenningen, eller tar pulsklokka også med det i beregningen av 300 kcal.? Noen som vet?
UllaG Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Slik vil jeg tenke: Basalforbrenningen din er det kroppen selv bruker av energi for å holde seg i gang og levende. Altså om du lå i sengen hele dagen ville kroppen din trenge det antall kalorier basalforbrenningen din er for å holde organer og livsfunksjoner i gang. Dersom du ikke bare ligger i sengen, men trener, jobber, går osv., vil du naturlignok ha en høyere forbrenning og trenge flere kalorier for å fungere. Slik sett viser altså pulsklokken din kaloribehov utover basalforbrenning. MEN, tar du en slik test på nett hvor du plotter inn hvor mye du står, går, trener osv. i løpet av et døgn, vil resultatet være ditt faktiske kaloribehov for å opprettholde din vekt, og treningen kommer ikke på toppen av dette. En annen, og kanskje mer nøyaktig måte, å finne ut hvor mange kalorier du bør innta i løpet av dagen på, er å gå med pulsklokken på et helt helt døgn. Da får du jo med alt du trener og ellers gjør. Vil du gå ned i vekt, er anbefalingene å ligge ca. 500 kcal under det pulsklokken din vil vise etter å ha vært på ett døgn.
hjema Skrevet 27. september 2008 #3 Skrevet 27. september 2008 Helt sikker er jeg ikke, men jeg tror det som pulsklokka viser er det som du bruker i alt, med basalforbrenningen medregnet...men ikke helt sikker...
Gjest Tigress Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Trur du ikkje pulsklokka berre viser kva du har brukt i løpet av treningsøkta? Desse kjem jo i tillegg til basalen, så klart, det er jo transport, og det er ikkje med i basalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå