Gå til innhold

amputere hale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min katt ble for ca 4uker siden bitt av en annen katt. Først turen til dyrlegen resulterte i antibiotika og tok bilder av hofte. (dyrlegen så ikke bitt) Nå fire uker og 5 antibiotikar senere, har jeg en katt med en flådd hale som væsker og blør. Ifølge prøvene som ble tatt av vevet hennes så fikk hun staphylococcus fra katten som bet, men den første antibiotikan skulle ha fungert. Var igjen hos dyrlegen i går og da fikk jeg beskjed at halen skal amputeres på Mandag. Lille prinsessa mi er så skjønn og vil gjerne at hu skal beholde halen sin.

Har noen gode råd om hvordan jeg kan klare å få halen hennes bedre i løpet av helgen? Tror ikke antibiotikaen fungerer fordi det er så dårlig blodomløp i halen, så jeg har så langt gnidd godt der pelsen ennå er. Andre som har opplevd det samme men likevel fått tilbake hud og pels på halen?

Dette er mitt siste håp. Kommer selvfølgelig til å elske pus like mye uten hale, men vil bare vite at jeg har prøvd alt før de fjerner den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veterinærer amputerer ikke uten grunn.

Desverre er det slik at katter ofte må amputere pga slossing osv som fører til infeksjoner.

Skrevet

Katten din kommer til å klare seg fint uten halen sin. Den vil lære å finne balansen etter hvert. Portis har helt rett i at veterinæren ikke amputerer uten at det er god grunn til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...