Gjest gutina Skrevet 26. september 2008 #1 Del Skrevet 26. september 2008 Ho hi, ho he ho! noen som vet hva dette betyr? hint: det er norsk, og på dialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #2 Del Skrevet 26. september 2008 ej hekje, men ho hi ho he ho? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Page Skrevet 26. september 2008 #3 Del Skrevet 26. september 2008 Ho hi, ho he ho! noen som vet hva dette betyr? hint: det er norsk, og på dialekt. Hun har, hun har henne...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Page Skrevet 26. september 2008 #4 Del Skrevet 26. september 2008 ej hekje, men ho hi ho he ho? Jeg har ikke, men hun har henne, har hun? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #5 Del Skrevet 26. september 2008 mye riktig her men dere mangler betydningen av ett nøkleord: HI. er ikke hiet til en bjørn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 26. september 2008 #6 Del Skrevet 26. september 2008 Ho hi, ho he ho! noen som vet hva dette betyr? hint: det er norsk, og på dialekt. Hun andre, hun har, hun! eller Hun andre, hun har den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 26. september 2008 #7 Del Skrevet 26. september 2008 Enig med Mim:) Hun andre, hun har, hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Page Skrevet 26. september 2008 #8 Del Skrevet 26. september 2008 For meg høres det ut som "hi" er hun som har det. Snakker vi om en kinesisk dame ved navn hi, som skriver navnet sitt uten stor forbokstav? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 26. september 2008 #9 Del Skrevet 26. september 2008 For meg høres det ut som "hi" er hun som har det. Snakker vi om en kinesisk dame ved navn hi, som skriver navnet sitt uten stor forbokstav? :klø: "hi" betyr "andre" på summørsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 27. september 2008 #10 Del Skrevet 27. september 2008 Sunnmørsk er så fint! :rødme: (ja, det er ment helt seriøst!) Pleide å ha mye gøy med "I he, men ho hi, ho hekje" på barneskolen her på østlandet... Ingen som skjønte et kvekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 27. september 2008 #11 Del Skrevet 27. september 2008 Dei sei ikkje "i" på sunnmørsk. Dei sei ej. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 27. september 2008 #12 Del Skrevet 27. september 2008 Hm, jeg fikk den opplært av min stemor fra Vestnes hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 27. september 2008 #13 Del Skrevet 27. september 2008 Vestnes er i Romsdal, ikkje på Sunnmøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilja Skrevet 27. september 2008 #14 Del Skrevet 27. september 2008 ej hekje, men ho hi ho he ho? Jeg har ikke, men hun andre, hun har hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 27. september 2008 #15 Del Skrevet 27. september 2008 Vestnes er i Romsdal, ikkje på Sunnmøre. De to utsagnene i første posten var heller ikke ment til å henge sammen, jeg synes sunnmørsk er finest, og jeg påpekte at jeg hadde hatt mye morro med den frasen min stemor fra Vestnes lærte meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 27. september 2008 #16 Del Skrevet 27. september 2008 Ho hi, ho he ho! noen som vet hva dette betyr? hint: det er norsk, og på dialekt. Hun andre hun har hun (henne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 27. september 2008 #17 Del Skrevet 27. september 2008 Nei, mim har rett. Henne hører ikke hjemme i denne setningen. Jeg har ikke melk, men hun andre, hun har, hun. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 27. september 2008 #18 Del Skrevet 27. september 2008 De to utsagnene i første posten var heller ikke ment til å henge sammen, jeg synes sunnmørsk er finest, og jeg påpekte at jeg hadde hatt mye morro med den frasen min stemor fra Vestnes lærte meg. Hmm.. romsdalsk er mye finere enn sunnmørsk. Nauta er vel ett av de rareste ordene der, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 27. september 2008 #19 Del Skrevet 27. september 2008 Smaken er som baken Selv syns jeg gudbrandsdalsdialekten er finest, med sunnmørsdialekten (-ålesund) på en god andreplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 27. september 2008 #20 Del Skrevet 27. september 2008 Er du sunnmøring? Merker at jeg blir påvirket av den dialketen, får alltid lyst til å si noen av de ordene. Merket dette da jeg var på sunnmøre sist helg. Jeg syns sørlandsdialket og brønnøysund dialektene er pene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå