Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Skal servere taco til ca. 9 stk, hvor mange tortillalefser og hvor mange pakker med kjøttdeig ville dere regnet med? Hvor mye skal en regne med hver person spiser? Håper på noe hjelp:)
Gjest Portis Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Jeg er livredd for å lage for lite mat jeg da når jeg har andre på middag. Hadde det vært meg så hadde jeg nok satset på 3 pakker med kjøttdeig (1,2 kg). kjøpt inn to pakker med små lefser og to pakker med de store pluss en pakke med skjell i tillfelle noe helst vil ha det. Et par glass med tacosaus og et par bokser med rømme. Salat og slikt ser du jo litt ann.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Takk for hjelp Portis Er enig med deg, er livredd for å lage for lite mat jeg også.
Nausicaä Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Kjøp tacosaus med forskjellig styrke (medium og hot i alle fall), så finner alle det de liker best Regner forresten ikke med at du trenger mer enn tre-fire glass.
Seeya Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Skal servere taco til ca. 9 stk, hvor mange tortillalefser og hvor mange pakker med kjøttdeig ville dere regnet med? Hvor mye skal en regne med hver person spiser? Håper på noe hjelp:) Kjløttdeig: For å være helt sikker, ville jeg gått for 4 pakker jeg. Spørs litt hvor stor spiste de som kommer er. Min samboer og jeg spiser, tja, vi er vel storspiste og det er ikke mye igjen etter en pakke og bare vi to. Ev spiser vi alt hvis vi er skikkelig sultne. Mais: Vi er to, spiser 1 boks. Ville derfor hatt 4-5 bokser. Ev 3 store bokser. Salse: 3 glass ca. Rømme: 2 bokser er nok. Lefser: Spiser de fleste 2 eller 3 eller 4 tror du? kanskje ville jeg gått for 3 lefser pr hode, + en pakke skjell. Er livredd for å ha for lite mat når gjeste kommer så tar heller i litt
Gjest Miley Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Tja, jeg ville kanskje hatt mer en to bokser rømme jeg. Ellers ganske enige med de andre.
kaprifolen Skrevet 27. september 2008 #7 Skrevet 27. september 2008 (endret) Kjløttdeig: For å være helt sikker, ville jeg gått for 4 pakker jeg. Spørs litt hvor stor spiste de som kommer er. Min samboer og jeg spiser, tja, vi er vel storspiste og det er ikke mye igjen etter en pakke og bare vi to. Ev spiser vi alt hvis vi er skikkelig sultne. Mais: Vi er to, spiser 1 boks. Ville derfor hatt 4-5 bokser. Ev 3 store bokser. Salse: 3 glass ca. Rømme: 2 bokser er nok. Lefser: Spiser de fleste 2 eller 3 eller 4 tror du? kanskje ville jeg gått for 3 lefser pr hode, + en pakke skjell. Er livredd for å ha for lite mat når gjeste kommer så tar heller i litt Ikke i min verden! Og OST er viktig!!! To poser med ost, kanskje? Evt en hvis det er sånn stor økonomipakke? Men det har jo mest å si hvor mye vennene dine spiser, da! Mine foreldre og min søster regner nesten min mann for to gjester! Rart han ikke triller, selv om han blir for flau til å spise seg mett hos min familie! edit: "smileleif" Endret 27. september 2008 av kaprifolen
Gjest Pupsilure Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 Jeg laget taco til 9 stk for et par dager siden på jobben. Vi brukte 4 pk kjøttdeig, 2 pk med lefser, og 1 pk med skjell. Ble litt rester igjen.
Leanne Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 synes du bør ha like mye av skjell og lefser... disse holder seg jo på dato leeeenge, så gjør ikke noe om det blir en del til overs... (trenger ikke åpne og varme alt med en gang..) Så har du nok av det folk vil ha.. kjedelig å ha kjøpt inn masse lefser og så kaster gjestene seg over skjella... til 9 stk: 4 kjøttdeig (evt noe kjøttdeig/ noe kylling..) 2 store bokser mais 3 bokser rømme 3 forskjellige typer salsa saus 2 rødløk 3 paprika 2 agurk 2 små salat hoder (spørs litt på størrelsen her...) masse ost 3 pakker lefser 3 pakker skjell/ taco tubes
Seeya Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg skrev 2 bokser er nok, for tror nok egentlig jeg ville gått for 3 også enda hatt en til i kjøleskapet på lur. Ost glemte jeg helt
Lise_ Skrevet 4. oktober 2008 #11 Skrevet 4. oktober 2008 Kjløttdeig: For å være helt sikker, ville jeg gått for 4 pakker jeg. Spørs litt hvor stor spiste de som kommer er. Min samboer og jeg spiser, tja, vi er vel storspiste og det er ikke mye igjen etter en pakke og bare vi to. Ev spiser vi alt hvis vi er skikkelig sultne. Jeg og er livredd for å lage for lite mat. Så jeg hadde sikret meg. Og det som blir igjen, kan jo dere som bor der spise som rester uansett når vi har vært tre voksne, har vi brukt to kjøttdeig, og vi har spist omtrent opp. Ok, så eeelsker alle tre taco og da.. Mais: Vi er to, spiser 1 boks. Ville derfor hatt 4-5 bokser. Ev 3 store bokser. jeg vil si 4 store bokser Salse: 3 glass ca. enig Rømme: 2 bokser er nok. Jeg vil si 4 bokser, for en eller flere av gjestene kan være veldig glad i rømme Lefser: Spiser de fleste 2 eller 3 eller 4 tror du? kanskje ville jeg gått for 3 lefser pr hode, + en pakke skjell. enig Men ikke glem ost, champinjong, agurk, tomat,salat, paprika og løk Er livredd for å ha for lite mat når gjeste kommer så tar heller i litt
Henkama Skrevet 5. oktober 2008 #12 Skrevet 5. oktober 2008 Avokado er veldig godt til også. Jeg moser den og blander med hvitløk, chili pulver, litt svart pepper, paprika krydder og et par skjeer rømme. Nydelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå