Gå til innhold

Taco

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal servere taco til ca. 9 stk, hvor mange tortillalefser og hvor mange pakker med kjøttdeig ville dere regnet med? Hvor mye skal en regne med hver person spiser?

Håper på noe hjelp:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er livredd for å lage for lite mat jeg da når jeg har andre på middag.

Hadde det vært meg så hadde jeg nok satset på 3 pakker med kjøttdeig (1,2 kg). kjøpt inn to pakker med små lefser og to pakker med de store pluss en pakke med skjell i tillfelle noe helst vil ha det.

Et par glass med tacosaus og et par bokser med rømme.

Salat og slikt ser du jo litt ann.

Skrevet

Takk for hjelp Portis :) Er enig med deg, er livredd for å lage for lite mat jeg også.

Skrevet

Kjøp tacosaus med forskjellig styrke (medium og hot i alle fall), så finner alle det de liker best :) Regner forresten ikke med at du trenger mer enn tre-fire glass.

Skrevet
Skal servere taco til ca. 9 stk, hvor mange tortillalefser og hvor mange pakker med kjøttdeig ville dere regnet med? Hvor mye skal en regne med hver person spiser?

Håper på noe hjelp:)

Kjløttdeig: For å være helt sikker, ville jeg gått for 4 pakker jeg. Spørs litt hvor stor spiste de som kommer er. Min samboer og jeg spiser, tja, vi er vel storspiste og det er ikke mye igjen etter en pakke og bare vi to. Ev spiser vi alt hvis vi er skikkelig sultne.

Mais: Vi er to, spiser 1 boks. Ville derfor hatt 4-5 bokser. Ev 3 store bokser.

Salse: 3 glass ca.

Rømme: 2 bokser er nok.

Lefser: Spiser de fleste 2 eller 3 eller 4 tror du? kanskje ville jeg gått for 3 lefser pr hode, + en pakke skjell.

Er livredd for å ha for lite mat når gjeste kommer så tar heller i litt :)

Skrevet

Tja, jeg ville kanskje hatt mer en to bokser rømme jeg. Ellers ganske enige med de andre.

Skrevet (endret)
Kjløttdeig: For å være helt sikker, ville jeg gått for 4 pakker jeg. Spørs litt hvor stor spiste de som kommer er. Min samboer og jeg spiser, tja, vi er vel storspiste og det er ikke mye igjen etter en pakke og bare vi to. Ev spiser vi alt hvis vi er skikkelig sultne.

Lefser: Spiser de fleste 2 eller 3 eller 4 tror du? kanskje ville jeg gått for 3 lefser pr hode, + en pakke skjell.

Ikke i min verden! :lur:

Og OST er viktig!!! :) To poser med ost, kanskje? Evt en hvis det er sånn stor økonomipakke?

Men det har jo mest å si hvor mye vennene dine spiser, da! :) Mine foreldre og min søster regner nesten min mann for to gjester! :skratte: Rart han ikke triller, selv om han blir for flau til å spise seg mett hos min familie! :lol:

edit: "smileleif"

Endret av kaprifolen
Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg laget taco til 9 stk for et par dager siden på jobben. Vi brukte 4 pk kjøttdeig, 2 pk med lefser, og 1 pk med skjell. Ble litt rester igjen. :)

Skrevet

synes du bør ha like mye av skjell og lefser... disse holder seg jo på dato leeeenge, så gjør ikke noe om det blir en del til overs... (trenger ikke åpne og varme alt med en gang..) Så har du nok av det folk vil ha.. kjedelig å ha kjøpt inn masse lefser og så kaster gjestene seg over skjella...

til 9 stk:

4 kjøttdeig (evt noe kjøttdeig/ noe kylling..)

2 store bokser mais

3 bokser rømme

3 forskjellige typer salsa saus

2 rødløk

3 paprika

2 agurk

2 små salat hoder (spørs litt på størrelsen her...)

masse ost

3 pakker lefser

3 pakker skjell/ taco tubes

Skrevet

Ja, skjønner egentlig ikke hvorfor jeg skrev 2 bokser er nok, for tror nok egentlig jeg ville gått for 3 også enda hatt en til i kjøleskapet på lur. Ost glemte jeg helt :P

Skrevet

Jeg og er livredd for å lage for lite mat. Så jeg hadde sikret meg. Og det som blir igjen, kan jo dere som bor der spise som rester uansett :)

når vi har vært tre voksne, har vi brukt to kjøttdeig, og vi har spist omtrent opp. Ok, så eeelsker alle tre taco og da..

jeg vil si 4 store bokser

enig

Jeg vil si 4 bokser, for en eller flere av gjestene kan være veldig glad i rømme :)

enig

Men ikke glem ost, champinjong, agurk, tomat,salat, paprika og løk :)

Skrevet

Avokado er veldig godt til også. Jeg moser den og blander med hvitløk, chili pulver, litt svart pepper, paprika krydder og et par skjeer rømme. Nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...