Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Japp, jeg har noen sånne lite pene strekmerker på halsen som jeg gjerne skulle blitt kvitt! Tenker liksom ikke over det til vanlig, men nå som sommeren har kommet ser jeg de litt oftere...

Veit ikke hva de kommer av, jeg er helt vanlig slank, så det er ikke snakke om valker :lol:

Er det noen som har noen tips? Kremer, masker eller lignende? Må innrømme at jeg ikke har snakket med "eksperter," andre enn dere altså! Alle råd tas imot med mange takk :D

Amelie

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Japp, jeg har noen sånne lite pene strekmerker på halsen som jeg gjerne skulle blitt kvitt! Tenker liksom ikke over det til vanlig, men nå som sommeren har kommet ser jeg de litt oftere...

Veit ikke hva de kommer av, jeg er helt vanlig slank, så det er ikke snakke om valker :lol:

Er det noen som har noen tips? Kremer, masker eller lignende? Må innrømme at jeg ikke har snakket med "eksperter," andre enn dere altså! Alle råd tas imot med mange takk :D

Amelie

Det jeg har hørt er at strekkmerker er noe man må leve med, sånne kremer som liksom skal hjelpe er bare tull.Skal ikke si det helt sikkert da, men har hørt flere "eksperter" si det.Har hørt noe om laseroperasjon,men det er vel få som har prøvd.Har selv noen få som jeg fikk etter å ha gått ned noen kilo,men de viser jo ikke så godt heldigvis.Vet hvordan det er å ha desse irriterende strekene, men det kunne vært verre.

Du kan jo alltids prøve noen av dese kremene, kanskje de har noe i helsekostbutikkene etc.Men jeg personlig tror det er bortkastet penger, for de er vel egentlig bare til hjelp mot strekkmerker-altså forebygge de.

Lykke til uansett!

Skrevet

En venninne av meg har blå streker på halsen.

Det er ikke strekkmerker, men blodårer som ligger veldig langt ut i huden!

Hun gjør ingenting med det til daglig, men når hun skal på fest i lekker utringet kjole, så dekker hun til med farget krem og pudder.

:briller:

• 9 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

jeg har brune streker, og lurer på hva det er. Det er ikke at jeg er skitten, for har virkelig skrubbetl.

Anonym poster: b9e4b68dfd1149d837ce81b83779da85

AnonymBruker
Skrevet

De vil blekne etterhvert:) Fikk strekkmerker på innsiden av lårene for litt over ett år siden, og de er så og si helt borte nå. :)

Anonym poster: bc5bc4f6e3d97ec1a9590ca912c067d3

Gjest Kaxxy
Skrevet

tørrhetslinjer? bruker du fuktighetskrem der hver dag?

AnonymBruker
Skrevet

Åååå, nå måtte jeg logge på å skrive jeg også. Jeg har også strekkmerker på halsen, det vil si nederst mot kragebeinet, det er liksom mange bittesmå brune 'linjer', og jeg har aldri lagt merke til at noen andre har det. Det var en hudlege som kalte det 'striae', det vil si strekkmerker, så vet det er riktig. Når jeg fikk det husker jeg heller ikke, men det har kommet ganske gradvis.

Jeg skjønner ikke hva det kommer av. Har aldri vært så veldig glad i soling, og jeg smører meg ofte med fuktighetskrem da jeg har atopisk eksem. Kanskje det er fordi huden min er så tørr til vanlig? Jeg har aldri hørt om noen måte å fjerne det på, men smører ihvertfall godt på med solkrem på sommeren for ikke å forverre det. (Om det har noe å si).

Så jeg slenger meg på denne tråden, for jeg lurer også på om det er noe som kan hjelpe. Det eneste jeg vet er at huden på dette området er veldig tynn, så mulig jeg bare var 'dømt' til å få det slik min hudtype er.. Ikke vet jeg. Ville bare si til TS at det er flere av oss :danse:

Anonym poster: f5444e05f292ba8a58ec4c26a19184d0

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg har også brune striper.. hun er tynn, men ser ut som hun har konstant valker eller har bommet veldig med selvbruningen...

Anonym poster: b9e4b68dfd1149d837ce81b83779da85

Skrevet

Huh..dette har jeg også. To lange linjer nederst på halsen.

Alltid trodd det var vanlig jeg :rodme:

• 9 måneder senere...
Skrevet

Samme her.. hva er det egentlig?

• 1 måned senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame.

Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...