Gå til innhold

Det har blitt et tiltak å ringe venner.

Anbefalte innlegg

Gjest bærtebært
Skrevet

Jeg har nesten helt sluttet å ringe vennene mine. Sender dem bare sms innimellom.

Dette er mye mindre personlig, og jeg merker at jeg savner "live"-kontakten.

Er plutselig blitt redd for pauser i samtalen, dersom jeg ringer.

Hvordan er det med dere andre? Ringes dere mye med vennene deres?

Hvilke venner regner dere som de beste- de som ringer dere, eller regner dere med de som bare sender sms også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er en av de som ønsket sms hjertelig velkommen. Liker ikke så godt å ringe, og nå har det altså blitt lett å feige ut med en sms. :sjenert:

Skrevet

Jeg har blitt litt sånn jeg også!

Det er egentlig ikke så mange som ringer, utnom når det er noe spesielt. Som og finne på noe, de nermeste ringer på bursdag ofte o.l

Av og til kan det ha med at noen av de vennene jeg har kan snakke i timevis, og det er ikke noe jeg alltid orker.

Så tenker jeg litt sånn. Hun/han er sikkert opptatt, sender en meldig.

Men jeg syntes det er kos og få en melding i ny og ne om hvordan det går osv. Så har ikke tenkt over noe forskjell på om de ringer eller sender en melding egentlig.

Det er litt kjipt at det er sånn, men kan jo hende det blir bedre. Det vet jeg ikke.

Men skjønner veldig godt hva du mener!

Skrevet

Sender bare sms om det er korte meldinger, for ellers tar jeg heller opp telefonen for å snakke med de. Jeg orker ikke å taste i det uendelige på mobilen, for man får sagt mye mer når man snakker sammen.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Nei det bllir for upersonelig.

ringer jeg

Skrevet

Kanskje man burde slutte å virke for opptatt...og ringe litt oftere til de man bryr seg om?

Ikke for å være bedre, for jeg sender sms jeg og. Kanskje jeg faktisk skal begynne å ringe nu

Gjest Medisinmannen
Skrevet (endret)

Ring til meg!! :lur:

Endret av Medisinmannen
Skrevet

Jeg er veldig glad i å snakke i telefonen så ringer vanligvis. Men hvis jeg bare skal gi en kort beskjed eller spørre om vi skal finne på no ol, så sender jeg melding.

Vurderingen min av hvem som er gode venner eller ikke har ingenting med om de sender sms eller ringer når de tar kontakt med meg. Synes det er koselig å få en melding i ny og ne også!

Skrevet

Jeg er ikke en mester på å snakke i tlf, så går mye i sms her i gården..

Men hvis det er noe viktig ringer jeg jo selvfølgelig, men ringer ikke for å bare spørre om hvordan det går..

Skrevet
Sender bare sms om det er korte meldinger, for ellers tar jeg heller opp telefonen for å snakke med de. Jeg orker ikke å taste i det uendelige på mobilen, for man får sagt mye mer når man snakker sammen.

Samme her :)

Skrevet

Vi pleier som oftest å sende sms, men nå i det siste blir d mer å mere ringing.

Blir så lei av å skrive å vente på svar eks:) Å så er det egentlig mye bedreå personelig å ringe da:)

Skrevet

Det viktigste er jo å treffes ansikt til ansikt og snakke sammen!

Man skal da vel ikke bare han kontakt per telefon/sms??? :sjokkert:

Skrevet
Det viktigste er jo å treffes ansikt til ansikt og snakke sammen!

Man skal da vel ikke bare han kontakt per telefon/sms??? :sjokkert:

Er ikke for alle at det passer. Har selv venner som strekker seg fra kristiansand i sør til tromsø i nord, og jeg bor sånn ca midt i mellom...

Skrevet
Jeg er en av de som ønsket sms hjertelig velkommen. Liker ikke så godt å ringe, og nå har det altså blitt lett å feige ut med en sms. :sjenert:

Samme her.

Skrevet

Jeg foretrekker å bli oppringt enn å få sms-er av venninner.

Skrevet

jeg liker best å få sms. Er så sjelden jeg tilbringer tid helt alene, og synes ofte det er frekt å ha lange samtaler (over 5-10 min) når jeg er sammen med andre.

Skrevet

Samme her ...

Skrevet

Jeg og vennene mine sender bare sms til hverandre.. ringes bare hvis det er noe viktig!! Sjelden det og!

Jeg savner å snakke med vennene mine på tlf! Gøy å kunne prate sammen inni mellom og.

Skrevet

Går mye i sms - er ikke superglad i å snakke i telefon. Men får jeg en sms, så ringer jeg gjerne for å si svaret, fremfor å sende svaret på sms hvis det blir mye å skrive, eller jeg vet det vil bli litt frem og tilbake :)

Skrevet

Jeg kan ikke fordra å snakke i telefonen. Det gjør jeg bare med venner som bor langt borte, og da ikke så ofte. Jeg liker mye bedre å skrive. Enten sms, eller epost. Jeg gremmes når jeg sender en melding til folk og de ringer tilbake i stedet for å bare sende en melding de også. Da tar det mye lenger tid, og jeg blir avbrutt i det jeg holdt på til å gjøre. Om jeg skriver melding til folk når jeg sitter på bussen, har jeg virkelig ikke lyst til å plutselig måtte snakke i telefonen.

Lengre samtaler kan jeg ha med folk når vi møtes, og jeg faktisk ser ansiktene deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...