Gjest -Sarah- Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Jeg skal ta slankingen ett skritt videre, og prøve å kutte en del ned på karbohydrater. Spiser havregryn til frokost, og dette skal jeg fortsette med. Men brød til lunsj og mellommåltid skal jeg kutte ut. -Blir en del salater i ulike varianter -yoplait 0,0% -frukt og grønnsaker Noen andre forslag til hva lunsj og mellommåltid kan være??
Rosalie Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Porsjonsomelett laget i muffinsform. Ost. Salat kan man jo variere i det uendelige. Cottage Cheese, evt. med litt usukret syltetøy. Oliven. Nøtter og mandler er ikke så altfor gæli på carb-innhold. I tillegg har jeg alltid en Atkins-bar liggende i veska i tilfelle krise. Kun to net carbs pr bar.
Rosalie Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Ellers har Fedon mange gode ideer til low carb-måltider. Jeg ville kjøpt boka hans for inspirasjon. Vil også anbefale forumet på lavkarbo.no Masse inspirasjon å hente der!
Gjest Lavkarbo Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Leste en tråd på lavkarbo.no som anbefalte næringsinnhold.no . Der kan man sortere matvarene etter karboinnhold, så er det bare å velge å vrake i varene med lite eller ingen karbohydrater. Lykke til!!
Suzy Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Egg er tingen, men utover det så er jeg veldig glad i soyapannekaker (fått oppskrift av Agurk - 3 egg, 1 dl vann og 2 dl soyamel). De smaker veldig nøytralt og kan spises med magerost på, skinke, eller hva som helst annet man liker. Jeg spiser dem med crabsticks og magerost om dagen.
Gjest TS Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Egg er tingen, men utover det så er jeg veldig glad i soyapannekaker (fått oppskrift av Agurk - 3 egg, 1 dl vann og 2 dl soyamel). De smaker veldig nøytralt og kan spises med magerost på, skinke, eller hva som helst annet man liker. Jeg spiser dem med crabsticks og magerost om dagen. Hvor mange pannekaker ca gir den oppskriften? Det fikk jeg lyst å prøve Hvordan tilbereder du egg? Jeg liker ikke omelett.. Eggerøre går ned, men er liksom ikke favorittmaten. Vanlig kokt egg liker jeg da! Driver du med lavkarbokosthold? Kan du beskrive en vanlig dag for deg, sånn kostholdsmessig? TAKK til dere andre også!!
Rosalie Skrevet 27. september 2008 #7 Skrevet 27. september 2008 (endret) En vanlig dag for meg: Frokost: Egg og bacon av to egg og to skiver bacon Lunsj: Salat med vanlig salat, litt tomat, agurk, litt oliven, ett kokt egg og spekeskinke, laks eller kylling, og balsamicoeddik Middag: Kjøtt, fisk eller kylling med kokt brokoli eller blomkålstuing. Gjerne rømmedresing til, eller wok med saus på koksmelk Evt. mellommåltid: Porsjonsomelett, ett kokt egg eller litt cottage cheese Turmat (altså matpakke): Frokostlapper med godt pålegg på, f.eks. majones og spekeskinke. Oppskrift på frokostlapper (hentet fra lavkarbo.no): - halv boks cottage cheese, 3 egg, en neve revet ost -Skill eggehviter og guler. Stivpisk eggehvitene. Gulene, cottage cheese og ost kjøreds jevnt med stavmikser og blandes forsiktig inn i eggehvitene. Krydre etter smak. Slås utover bakepapir og stekes midt i ovnen på 180 grader i 20 minutter. Deles inn i 6 like store lapper. To slike lapper med pålegg er plenty til turlunsj. Endret 27. september 2008 av Wadjet
Gjest TS Skrevet 27. september 2008 #8 Skrevet 27. september 2008 Frokostlapper må prøves!! Takk! Suzy: Hvor får man kjøpt soyamel? Var på rema 1000 i stad, men de hadde det ikke der. De hadde forsåvidt ikke hørt om det heller..
Rosalie Skrevet 27. september 2008 #9 Skrevet 27. september 2008 Svarer, jeg. Soyamel får du kjøpt på helsekosten ihvertfall, samt dagligvareforretninger med meget godt utvalg.
Gjest matbevisst Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 Ellers har Fedon mange gode ideer til low carb-måltider. Jeg ville kjøpt boka hans for inspirasjon. Vil også anbefale forumet på lavkarbo.no Masse inspirasjon å hente der! Jeg må gå på http://www.matbevisst.no for å komme inn på den siden.
Suzy Skrevet 27. september 2008 #11 Skrevet 27. september 2008 Frokostlapper må prøves!! Takk! Suzy: Hvor får man kjøpt soyamel? Var på rema 1000 i stad, men de hadde det ikke der. De hadde forsåvidt ikke hørt om det heller.. Jeg kjøper soyamel på Meny, så jeg regner med at de har det på litt større dagligvarebutikker, som Wadjet sier Jeg steker dem i en litt liten panne (sånn 25 kroners fra Ikea) og da får jeg seks panekaker fra den oppskriften der. Spiser tre til frokost og tre til lunsj Jeg prøver å holde meg til et lavkarbokosthold ja. Kan skrive inn en dagsmeny litt senere.
Suzy Skrevet 27. september 2008 #12 Skrevet 27. september 2008 Da var jeg tilbake og hadde bedre tid. Meny: Frokost: Tre soyapannekaker med magerost (bacon eller lign.) og crabsticks Lunsj: Tre soyapannekaker med magerost (bacon eller lign.) og crabsticks og en liten kesam (sånn barnevariant vet du - ikke helt karbofritt, men søtt og deilig) Mellommåltid: 15 mandler Middag: Fisk, svinefilet eller annet rent kjøtt med f.eks blomkålmos, wokblanding, eller broccoli, stekte sjampignon osv. Kvelds (på treningsdager): 50/50 mager kesam og vaniljekesam med all bran plus. Drikker funlight blandet med grønn te = min egen iste, eller vann. Kaffe må jeg også ha, men prøver å begrense brusen til helgene.
AnetteR Skrevet 27. september 2008 #13 Skrevet 27. september 2008 En god og mettende omelett til lunsj; 5-6 champiniong og 1/2 chili kuttes og stekes i panna. Hell over tre vispede egg, og la det stivne. Kutt over litt fersk gressløk før man spiser. Jeg synes litt sopp i omeletten gjør den mer mettende med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå