Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg vurdere å ta hårfjerning med laser i ansiktet, lurer derfor på om det er noen som har erfaring fra dette? Har det hjulpet, eller er det ikke verdt å bruke pengen på?

Hvilken salong anbefaler dere?

Er så temmelig lei av hårproblemet i ansiktet og må bare få gjordt noe med. Lurer også på om det er noen hårvekstreduserende-krem som dere kan anbefale evnt. ikke anbefale. Tar i mot alle råd.

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

henger meg på og lurer på det samme.

Om noen har erfaring med sandefjord hudklinikk så send meg gjerne en pm :)

Skrevet

min sambo har tykke svarte hår, som det virker best på. Han sa det var det vondeste han hadde opplevd. Vondere enn å fly med sterk ørebetennelse i begge ørene i 14 timer i strekk!!!

Han hadde fnyst av at de i resepsjonen hadde sagt at det var ikke uvanlig at kunder drakk litt før de kom, for å dempe smerten. Han forstod lynraskt hvorfor.

Man må gå igjennom flere bahandlinger for å bli kvitt det helt. Første gang er dyr, de neste ikke fullt så dyrt. Men vi snakker noen tusen pr gang.

Prisliste her: http://www.hudoghar.no/?action=prisliste

Han synes ikke det er noe godt å voxe ryggen, men gjør mye heller det enn å gå igjennom laser igjen.

Man blir jo lilla(blåmerke) i ca 14 dager etterpå oxo, hver gang du tar laser...Men vil man så vil man.

Jeg kan anbefale http://www.hudoghar.no/?action=start

Hud og Hårklinikken i Dronning Mauds gate v. aker brygge.

Skrevet

nå har ikke jeg erfaring med hår i ansiktet, men har prøvd laser på bikinilinjen 4 ganger på den gamle kvinneklinikken i oslo. husker ikke hva det heter der nå.

ja, det gjorde vondt, men ikke være enn å vokse. Fikk embla krem til å smøre på først og samtidig brukte de kaldluft, for å dempe smerten. Det var liksom greit, jeg gjorde det jo flere ganger....

men resultatet.... vel, jeg har fremdeles hår, ikke noe mindre enn før. Men de sier jo at det trengs 6-8 behandlinger. men når det ea overhodet ikke har hjulpet, betaler jeg ikke flere timer til 2000,-

tror klinikken er annerkent fra blandt annet espen pirelli, så han burde jo ha litt greie på det. Men noen mennesker funker laser ikke på og jeg er tydeligvis en av dem.

Skrevet

jeg har vært til to behandlinger for å få bukt med hår på overleppe og hake. Jeg har ganske så mye pga. PCOS.

Det var faktisk ikke vondt i det hele tatt, brukte IPL laser.

Og det var en helt fantastisk opplevelse å være hårfri i et par uker etter hver behandling. Nå er det faktisk et år siden, og alle hår er tilbake dessverre, eller jeg er ihvertfall like hårete...

De sier jo minimum 6 til 8 behandlinger, men jeg måtte gi meg pga. økonomi.

Hun jeg gikk til sa at noen, sånne som meg med PCOS måtte gjerne fortsette å ta behandling etter de 6-8 behandlingene, men sjeldnere etter behov.

Hun sa også at jeg kunne søke om å få pengene refundert fra trygdekontoret, med hjelp fra fastlege, da tror jeg hun tenkte på de psykologiske problemene man har i kjølvann av uønsket hår i ansiktet i dagens hårfrie samfunn. Jeg kom ikke så langt, men hvis jeg hadde økonomi til det hadde jeg fortsatt, det er et slit å bruke pinsetten hver bidige dag...grøss...

Skrevet

Jeg har også fjernet hår med laser, det var ikke vondt. Det svir litt, men ikke mye. Jeg fikk to behandlinger, men så sa økonomien stopp... Tror man må ha ganske mange behandlinger for å bli kvitt det..

Skrevet

Hva er PCOS?

Synd å høre om så mange negative historier rundt dette, spesiellt at håret kommer tilbake :(

Sliter veldig med hår og tenkte å prøve diodelaser på hudklinikken her i byen. Koster 800kr pr behandling etter hva jeg har forstått.

Men kanskje det fungerer for meg, skader jo ikke å prøve iallefall ... håper jeg hehe.

Men etter en behandling, så vokser det jo ofte ut igjen og derfor må man ta flere behandlinger. Hva gjør man i mellomtiden da? Kan man t.ex. barbere mellom behandlingene?

Skrevet
Hva er PCOS?

Synd å høre om så mange negative historier rundt dette, spesiellt at håret kommer tilbake :(

Sliter veldig med hår og tenkte å prøve diodelaser på hudklinikken her i byen. Koster 800kr pr behandling etter hva jeg har forstått.

Men kanskje det fungerer for meg, skader jo ikke å prøve iallefall ... håper jeg hehe.

Men etter en behandling, så vokser det jo ofte ut igjen og derfor må man ta flere behandlinger. Hva gjør man i mellomtiden da? Kan man t.ex. barbere mellom behandlingene?

PCOS Står for polycystisk ovarie syndrom.

Fra lommlegen "PCOS er et sammensatt og vanskelig problem. Syndromet oppstår når eggstokkene produserer for mye mannlige kjønnshormoner. I tillegg får man en økt produksjon av østrogen. Dette fører til at eggene som skulle modnes i eggstokkene ikke får modnet skikkelig, men blir til væskefylte hulrom (=cyster) i stedet, og eggløsning uteblir (og det blir vanskeligere å bli gravid). Overproduksjonen av mannlige kjønnshormoner er årsaken til mange av symptomene som kan oppstå hos dem med PCOS. I tillegg spiller også insulin en rolle ved PCOS; kroppen reagerer dårlig på insulin, og man får såkalt insulinresistens. Også insulinresistensen kan føre til fruktbarhetsproblemer. "

Skrevet

Okey, jeg har jo vært gravid og får jo eggløsning, men sliter med hårvekster.

Kanskje jeg burde ta det opp med lengen just in case.

Kan jo iallefall prøve diodelaser og se hvordan det går...

Noen som har noen positiv erfaring med det da?

Skrevet

Jeg har tatt laser på hake/overleppe på Ellipseklinikken i Bergen fem ganger og har ikke hatt noen virkning av det. Det er et par år siden nå.

Det jeg har merket er at hårene sitter mye fastere, at det er vanskeligere å nappe med pinsett. Det er det jeg gjør nå da jeg ikke ville spandere mer penger på laser.

Damen på Ellipseklinikken sa at det var noen få som ikke hadde virkning av laserbehandling men jeg tror nok det er mange flere enn noen få.

Til og begynne med ble jeg fortalt at jeg måtte regne med 3 - 5 behandlinger, senere ble det til 5 - 8.

Jeg er nå skeptisk til hele greien og kommer nok ikke til å bruke mer penger på det.

Det var veldig skuffende da jeg har slitt med dette problemet siden tenårene og trodde at nå skulle jeg endelig bli kvitt hårene.

Dette var da min erfaring, kanskje jeg bare har vært uheldig, men jeg har enda til gode å høre om noen som har hatt god erfaring med laser, da mener jeg som har vært hårfri i lang tid etterpå.

Når det gjelder smerter så var det fælt de to første gangene, men ikke så gale de tre siste. Det er verst på overleppen. Men det vil jo være individuelt.

Skulle ønske jeg hadde hatt noe mer positivt å komme med...

Gjest Hairy;-)
Skrevet

Heia!

Jeg har prøvd ufattelig mye for å bli kvitt mitt hårproblem, som først og fremst er i ansiktet. At jeg har hår på legger og litt på lår er inget problem for meg. Derimot har det i nesten 20 år vært et kjempeproblem at jeg har masse hår i ansiktet, svarte stive og grove. Først var det mest på haka og nedover mot halsen, men nå også har overleppa fått det.

Jeg har i ca 5 år, gått fast hver 6-8 uke til laserbehandling med et meget dårlig resultat. Trodde i begynnelsen at dette hjelper, men det viste seg at det gjorde det ikke. Hårveksten ble vel noe redusert, men etter et ufrivillg opphold høsten 2007, så erfarte jeg det at hårene kom tilbake alle som en.... OG så fortvila som jeg ble... Bestemte meg da for at dette skulle jeg slutte med...tenk hvor mye penger jeg har brukt??...

I januar 08, startet jeg opp med elektrolyse, og gått fast der. OG nå...er jeg nesten hårfri, er noen mørke stive igjen, men de kan jeg leve med. Er til behandling ca hver tredje uke nå, var hver uke til å begynne med. Og jeg har forsonet med med at det fins ingen mirakelkur for uønsket hårvekst i ansiktet. Kanskje det blir slik at jeg greier meg med en eller to behandlinger i året, og det er jo ingenting det!

Frem til jeg begynte med laser var jeg en hyppig bruker av pinsett, og det måtte jeg slutte med da. Måtte klippe ned hårene, og det førte til at huden min ble mye bedre og ikke så irritert/kvisete. SÅ en god effekt hadde laserern.

Min erfaring er da, elektrolyse er best.

Skrevet

Ei av mine gode venninner bestemte seg for å bruke laser til å fjerne hårene i ansiktet, hun hadde en fæl hårvekst. Behandlingene kostet 2400 kr pr gang, hun fikk beskjed at etter ca 4 behandlinger så trengte hun det aldri mer. 4 behandlinger ble til 6, 6 ble til 8, 8 ble til 12 osv osv.. 16 behandlinger senere strakk ikke økonomien til, men det skulle ikke bli ett problem, for nå var jo hårene borte for godt mente de på klinikken. Det viste seg å være helt usant, hårene holdt seg borte i hele 5-6 uker før de kom tilbake, flere og verre enn noensinne! Jeg husker ikke hvilken klinikk dette var, men hun brukte å reise til Bergen for å få dette gjort. I tillegg til å ha kastet bort over 50 000 kroner i behandlinger og reiseutgifter har hun nå også fått vedvarende eksem på stedene hun ble behandlet på. Etter en masse om og men, frem og tilbake i 4 år, har de endelig refundert noe av summen hun brukte der.

Det kan være at dette er fra person til person, men etter hennes opplevelse ville jeg aldri prøvd den laserbehandlingen noensinne..

• 5 uker senere...
Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Har prøvd laser på bikinilinja- og det ble mye bedre. Det som er, er at lasern funker best på helt mørke hår på en lys hud. Man må treffe hårene mens de er i vekstfasen for å få best resultat, og behandling må gjentas kanskje for alltid, men sjeldnere og sjeldnere. Må jo likevel være mye bedre å gå en til tre ganger i året,enn å stå hver dag å nappe/barbere seg? Men ja,det er dyrt. Må vel bare spares og prioriteres, og er ikke vits å gå noen få ganger,da er det bortkastet. Som regel så sier vel de på klinikken fra om de tror de kan hjelpe eller ikke.. Vært to steder nå for å få de til å prøve me laser i ansikte,men fått beskjed at de ikke vil klare få til å fjerne dem.. Men elektrolyse funker,og er det som er best i ansiktet. Eneste minus me det, er at hårene må være en 3-4 mm for at pinsetten skal klare feste seg på dem. Mellom laserbehandlingene anbefales det vel å kun barbere, man må ikke nappe eller vokse.

Ingen av disse behandlingsmetodene er så vonde at dere ikke klarer det altså-man må lide litt for skjønnheten sies det:p Og det eneste jeg tenker hver gang pinsetten brenner opp hårsekken på overleppa eller haka mi, er jubel åver å bli kvitt det! Nå skal det sies at også denne type behandling kan måtte gjentas,men det kan gå opp til ti år før det må til. Og det koster ikke flesk- rundt 300 kroner for 30.min.

Er dere i tvil,så stikk innom en hudklinikk- personalet på slike steder bruker alltid å være så hyggelige og behjelpelige, de er vandt til å se hår, svare på spørsmål, og ikke minst, de vil gjerne hjelpe!Og man får alltid en konsultasjonstime først, omså bare for å se åver og fortelle hva de kan gjøre- og det koster som regel ingenting heller.

Bedre gjøre noe med problemet, enn å la vær?Så slipper man å psykes sånn ned og å gå rundt og føle seg litt "unormal". Selv om vi tydeligvis er mange som sliter me dette, og kanskje egentlig er nokså normale ironisk nok.

Kunne vært værre me åss,vi kunne manglet armer og ben, vært brannskada, hjerneskada og det som er..Vi kan i hvert fall smile, blunke (,barbere) å sjarmere tross alt:)

• 7 år senere...
Skrevet

Jeg kjøpte meg egen lasermaskin til 2000 Kr på Ebay, og den virker veldig bra.

Billigere får du det ikke.

Bruk en kjølende gelé for å slippe smerter. 

Skrevet

Ser denne er en gammel tråd men kan jo dele min erfaring.

Jeg fjernet "barten" med laser for noen år siden, og det ble med den ene behandlingen. Det var fryktelig vondt, men det verste var at jeg endte opp hoven med blåmerker som etterhvert utviklet seg til blemmer og skorper. Dette varte i nesten to uker. Aner ikke om det er normalt, men det skremte meg fra å dra tilbake. Nå benytter jeg meg av såkalt threading. 

Anonymkode: f6403...7e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...