Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk på en provera kur i 10 dager, fikk mensen på den 9. dagen med provera. Blødningen varte i 3 dager.

Noen som har opplevd dette? Gynekologen min sa jeg skulle begynne på pergo, men nå er jeg litt i tvil om dette var mensen eller ikke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil anta at du fikk Provera for å få blødning ?... og da skulle du vel ha starta med pergo rett etter du var ferdig med provera eller skulle du vente til 4. dag i syklus å begynne med Pergo?

Vil tro det var mensen du hadde fått ja.

Skrevet

Jeg skulle begynne på pergo den 4. dagen i syklusen. Regner med at det var mensen, det ser hvertfall ikke ut som det skal komme noe sterkere blødning. Er bare litt brun utflod.

Skrevet

Pergo gir ikke nødvendigvis mer blødning. Den første gangen jeg gikk på Pergokur hadde jeg en kjempe liten blødning, kun litt brunlig faktisk, og den varte i fire dager. Startet opp på Pergokur 4.dag, og jeg ble gravid samme periode! Men mista jo i uke 9.

Så det var nok mensen og du kunne godt ha starta med pergo? eller det har du kanskje?

Skrevet

Jeg skal ta de siste to tablettene i morgen. Så nå er det bare å vente...

Hadde du noen bivirkninger? Jeg har ikke merket noe

Skrevet

Siden du har to tabl. du skal ta, da får du vel dobbel Pergokur?

Jeg hadde enkel Pergokur den første gangen, og jeg merket at jeg var veldig øm i underlivet. Kjente murringer og litt små kramper. Litt som små menstruasjonssmerter.

I min andre Pergokur merket jeg det ikke så godt som den første gangen.

Ellers så har jeg jo hørt om andre som har blitt kjempe dårlig av Pergo. Plaget med kvalme, svimmelhet, hodepine etc.

Skrevet

Ja jeg har gått på dobbel pergokur. Merker fortasatt ingenting. Skal snart begynne med el-tester for å se om det har fungert.

Skrevet

Du har ikke time til gynekologen din da slik at hun/han kan ta en innvendig UL på deg for å se om det har blitt et eller flere modne egg som resultat av pergokuren?

Skrevet

Nei jeg skal ta blodprøve på dag 23.

Er visst stor forskjell på hva gynekologene mener er nødvendig.

Skrevet

Etter å ha lest flere innlegg og snakket med flere, så er det nok som du sier veldig forskjell på hva gynekologene gjør når det kommer til oppfølging av pasienter som går på Pergokurer.

Litt merkelig at det skal være forskjell. En skulle jo tro at en kunne tilby det samme til alle.

For min del så er jeg i hvertfall glad for at jeg har fått innvendig UL. Da har vi fått sett egget og ser at det har modnet fint etc.

Du får ha lykke til da!

Skrevet

Takk takk ;) lykke til du også!

Skal høre med gynekologen om ultralyd ved eventuelt neste pergokur, men håper jo jeg slipper det.

• 4 uker senere...
Gjest Trulte29
Skrevet

Fersk pergo-bruker her. Skal ta første tablett med provera i kveld er planen, en tablett hver dag i 10 dager, deretter skal jeg visst få en blødning (ikke hatt mens på over 3 mnd), og så begynne på pergo (en tablett hver dag i 5 dager) på den 5 mensdagen. Noen som nylig har gått gjennom samme kuren og som kan fortelle meg litt om sine erfaringer??

Skrevet

Det var jeg som startet dette innlegget for noen uker siden..

Da jeg gikk på provera og pergo fikk jeg ingen bivirkninger i det hele tatt, heldigvs. Brukte eggløsningstester for å sjekke om jeg fikk eggløsning. Man regner normalt med at EL kommer på syklusdag 14-15. Jeg fikk EL på dag 20-21. Fikk en positiv graviditetstest på lørdag :) Lykke til!

Gjest Trulte29
Skrevet

Grattis! :) Var det full klaff etter første runde med pergo?

Gjest Trulte29
Skrevet

er jo lov å håpe på at jeg kan være like heldig... ;)

Skrevet

Det er jo absolutt mulig :) Masse lykke til! Sender deg babystøv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...