Gå til innhold

barn og fårikål

Anbefalte innlegg

Skrevet

liker barna deres fårikål? mine barn spiser bare potetene og kjøttet men nekter å spise kålen.... :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet
liker barna deres fårikål? mine barn spiser bare potetene og kjøttet men nekter å spise kålen.... :s

Jeg var akkurat likedan da jeg var liten. :)

Lærte ikke å like kålen før jeg ble voksen. Tror det er ganske vanlig.

Skrevet

Mitt barn har alltid elsket fårikål!

Samme gjorde jeg da jeg var liten.

Skrevet

Jeg spiste kun kål og poteter knadd i får-i-kål-so da jeg var liten. Får-i-kål står fortsatt ikke høyt i kurs hos meg, men spiser det hvis jeg må.

Skrevet

Guttungen min på 17 elsker får i kål. Dvs han liker søen, kålen og potetene - kjøtt er han ikke så glad i presis som meg! (nei, er ikke veggis av den grunn)

Skrevet

Både da jeg var liten og i dag liker jeg kålen best :jepp:

Skrevet

Jeg har alltid elsket fårikål. Men liker kålen best. Søsteren min har aldri likt det.

Skrevet

Barna her i huset spiser potet, kjøtt og kraft, men rører ikke kålen.

Jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig glad i kål selv, men det hører liksom til fårikål, så jeg spiser litt likevel. Legger til at jeg ikke spiste kål før jeg var *kremt* 30 år.

Skrevet

Min 8 åring fikk fårikål for første gang (tror jeg) nå denne uka hos besteforeldrene sine, han syntes det var kjempegodt :sikle:

Skrevet

Mine er 18 og 20 og spiser fortsatt ikke kålen......

Skrevet

Da jeg var liten likte jeg kun kål når det var most sammen til en stor "gryterett".. da vet du ikke at det er Kål du spiser.. tror mange unger har en forutinntatthet mot kål... bare fordi det er en grønnsak - som mange voksne i tillegg rynker på nesa av og kommer med fiseviter om.... kål har sånn sett ikke akkurat et godt "rykte" i den yngre delen av befolkningen.... hehe

dersom kålen er helt kokt, sånn den nesten bare blander seg med sausen og potetene så er det kanskje lettere for barn å spise?

bonusen vår spiser bare kjøttet, og litt poteter.... men han er utrolig vanskelig i matveien.. så han er ikke så mye å gå etter sånn sett.. hehe...

Skrevet

spiser fremdeles ikke fårikål jeg

Skrevet

Jeg spiser heller ikke fårikål. Dvs jeg kan spise kjøttet og potetene og tar gjerne på litt chilisaus. Kål kan jeg maule rått, men ikke kokt.

Skrevet

Å, jeg har alltid elsket fårikål, selv da jeg var liten. Både kjøttet, og kålen, men ikke like mye potetene. Lammekjøtt/sauekjøtt er det beste som finnes, synes jeg. Å, nå gleder jeg meg skikkelig til å lage fårikål!

Skrevet

Syns det var grusomt når jeg var liten, og syns det er grusomt nå.

Men er innimellom barnevakt for en liten kar som bestandig maser om fårikal,

for det er nemlig det beste han vet :fnise:

Skrevet

Likte ikke fårikål noe særlig da jeg var lita, så mamma pleide å slenge noen middagspølser på toppen i kasserollen på slutten av 'koke'tiden, så det ble pølser og potet i fårikål'saus' på meg :o)

Nå er jeg 26 og gleeeder meg til å lage fårikål!! Uten pølser ;)

Skrevet

Jeg var heller ikke særlig begeistret for fårikål da jeg var lita, og er det fremdeles ikke. Jeg spiste poteter, litt kål og kraften/søen, men ville helst ikke ha kjøtt. For mammas del spiste jeg litt kjøtt ved første servering, men det var ikke liv og lyst, bare for å ikke få en såret mor. ;)

Av en eller annen grunn var fårikål et av de ytterst få måltidene jeg ikke kunne få pølse til. Stod det lutefisk på tapetet, eller mamma hadde lyst på sild, fikk jeg gladelig pølse. Det var visst mer akseptert å ikke like det. :ler:

Skrevet

Jeg har ikke barn. Jeg liker får, men ikke kål. Har aldri likt kål, verken i fårikål eller kokt i hvit saus eller noe som helst og gjør det fortsatt ikke. Spiste alltid sakte, så jeg fikk et belegg i gangen av fårikål som var helt jævlig, fikk alltid en sjokoladebit etterpå som tok det bort. :-) Hvis jeg får barn skal de måtte smake på litt av alt, og så får de forsyne seg med mer av det de liker best til slutt. Jeg måtte alltid spise litt, om det så var lever, nyrer eller torskerogn, men måtte ikke spise mye av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...