Gå til innhold

Håndbagasje hos SAS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teit spørsmål, men jeg flyr så lite utenlands, og bruker stort sett forskjellige selskaper hver gang, så må bare spørre. Jeg skal fly utenlands med SAS, på nettsidene deres står det at man kan ha ett stk håndbagasje, men blir en håndveske av vanlig str regnet som håndbagasje, eller kan man ha en liten koffert i tillegg til håndvesken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reiser med SAS ca tre ganger i måneden, og jeg har aldri hatt problem med å få med meg handvesken ved siden av koffert/ryggsekk/skulderbag. Og jeg har en temmelig stor handveske. Innimellom har jeg trillekoffert+PCveske+håndveske, og de har aldri brydd seg om det heller.

Ikke en gang sas tuller med jenter og håndveskene deres :fnise:

Skrevet

Jeg har alltid med meg en ryggsekk også og det har aldri skapt noen problemer for meg ihvertfall.

Skrevet

Håndveske går greit. Du bør derimot ikke satse på å få med deg både en sekk og en koffert.

Den regelen de fleste selskaper opererer med, er

1 håndbagasje (koffert, sekk, bag, osv)

1 "personal item", som er håndveske, stresskoffert, pc-veske, o.l. Ryggsekk er derimot -ikke- en "personal item".

Jeg anbefaler dog å prøve å unngå å ha med så mange pakkenelliker. Du skal både slepe dem med deg på flyplassen, klare å komme deg nedover en trang midtgang, få plass til dem i hyllen (og om du kommer langt bak i ombordstigningskøen skal det til tider være godt gjort.. nettopp fordi enkelte har med seg alt for mye og ikke tenker på at andre også skal ha plass til sine ting).

Jeg synes det er en uting med de store trillekoffertene folk har med seg. Nå forrige gang hadde jeg med meg ett stk håndveske, og den måtte jeg lagre syv seterader forann meg fordi alle andre hadde proppet hyllen full av all slags drit. Irriterende, blir jo også nervøs for at noen skal stjele det når det er så langt fremme at jeg ikke kan følge med.

Skrevet

Dette må da være en viktig sak for likestillingsminister Anniken Huitfeldt! Mens vi menn må holde oss til det ene kolliet håndbagasje, får dere kvinner med håndveska i tillegg! Makan til urimelighet! Når det skrives, kommer jeg også på at dette også gjelder på forretninger hvor det ikke er lov å medbringe ting som kan skjule varer. Også her er dameveskene unntatt. De er ikke så hellige som dere tror. Gi faen i de teite veskene.

Skrevet

Takk for svar! Det er ikke engang en ekstra koffert jeg skal ha i tillegg til håndvesken, det er en litt stor veske med plass til laptop. :)

Skrevet
Dette må da være en viktig sak for likestillingsminister Anniken Huitfeldt! Mens vi menn må holde oss til det ene kolliet håndbagasje, får dere kvinner med håndveska i tillegg!
Du får skaffe deg en veske da vet du.
Skrevet
Dette må da være en viktig sak for likestillingsminister Anniken Huitfeldt! Mens vi menn må holde oss til det ene kolliet håndbagasje, får dere kvinner med håndveska i tillegg! Makan til urimelighet! Når det skrives, kommer jeg også på at dette også gjelder på forretninger hvor det ikke er lov å medbringe ting som kan skjule varer. Også her er dameveskene unntatt. De er ikke så hellige som dere tror. Gi faen i de teite veskene.

Hehe... aggresjon mot damevesker, den var ny.

Ingen forskjellsbehandling hos SAS i alle fall. mannen min reiser alltid med skulderveske, med plass til PC og noen notater, i tillegg til kofferten. Og har aldri fått kommentarer på det. Og i butikker??? Der blir jeg da aldri bedt om å legge igjen noe, det være seg veske, ryggsekk, treningsbag. Trudde sånne plakater kun gjaldt tenåringer som så litt småkriminelle ut. Løp da gjennom polet med ryggsekk og to bæreposer senest i går.

Skrevet

De pleier aldri å bry seg om man har veske eller pc-veske ved siden av. Så det går fint!

God tur!

Skrevet

Du får ta med deg en håndveske du også da :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...