Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd de fleste kremer og rensemidler, både billige og veldig dyre, men uansett hva jeg gjør for tiden, så er huden min utrolig fet.

jeg har også droppet dagkrem og bare tatt på meg kanebo total finish som jeg pleier å bruke, men jeg blir utrolig fet i huden etter kort tid.

jeg er 25 år nå, så skulle tro jeg var ferdig med den verste fjorstid huden.

Noen som har tips om produkter eller div? For jeg har gitt helt opp :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Exakt, p-pillret Diane kan vara en lösning samtidigt som du må se över din hudvård kan jag förstå.

Har du extremt fet hy bör du gå till Läkare för att få utskrivet sebumdämpande preparat. Vissa kan du dock inte bruka om du är eller tänkt bli gravid inom 6 månader (tänker främst på A-vitaminsyran Tretinoin).

MVh

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

takk for svar :)

jeg har gått på diane før, og det hadde ikke noe virkning og jeg har ikke tenkt å begynne på p-piller igjen med det første ( blir så dårlig) :)

Må bare få sagt at jeg har fet hud, men får sjelden kviser. (nøye med å rengjøre)

sebum middel? Visste ikke at det fantes. Skal spørre legen min om

det :)

Skrevet

Jeg har også veldig fet hud og like gammel som deg. Men har funnet litt som hjelper mot det da. Bruker demalogica oil control lotion når jeg skal utforbi husets fire vegger. Det matter ned endel i noen timer hvertfall. Renser morgen og kveld med Bodyshop tea-tree oil ansiktsvask, prøvd de fleste andre dyre merker men syns denne er ganske god. Dr.Brandt har en god ansiktsmaske mot hudormer og store porer,poreless tror jeg den heter, bruker den 1-2 ganger i uken.

Har fått mye mindre uren hud etter jeg slutta å bruke foundation, ikke brukt på et halvt år. Kun concealeren hvis det kommer litt "oppblomstring av kviser". Syns det var ganske ille før sommeren å ikke bruke foundation, følte meg naken men har litt av en gevinst nå når jeg har mye finere hud. Men leste en plass at de med fet hud fikk mindre/senere rynker enn de med tørr hud da. Hurra for oss.. :jepp:

Skrevet
Jeg har prøvd de fleste kremer og rensemidler, både billige og veldig dyre, men uansett hva jeg gjør for tiden, så er huden min utrolig fet.

jeg har også droppet dagkrem og bare tatt på meg kanebo total finish som jeg pleier å bruke, men jeg blir utrolig fet i huden etter kort tid.

Ikke spis potetgull, pommes frites e.l. som er fritert! Jeg sluttet med det for noen år siden, og hvis jeg en sjelden gang spiser det nå får jeg veldig fet hud et par dager etterpå og store, stygge kviser... Ketchup og sjokolade er også kjent som produkter som kan gi fet hud.

Bruk Dead Sea Spa Magik-serien, den har en litt uttørrende effekt, og kremen er lett, men gir fuktighet. Min hud har blitt veldig mye finere etter at jeg begynte å bruke den serien regelmessig (i.d. er også bra for meg, men veeeldig mye dyrere...).

Skrevet

Hei du. Jeg anbefaler deg å prøve MAry KAy sine produkter, spesielt beregnet på fet hud. Dersom du ikke er fornøyd får du pengene tilbake. Jeg selger disse produktene, men vet ikke hvordan vi kan få kontakt på "lovlig" vis her inne. Om du ikke vil bestille av meg kan du helt sikkert finne en konsulent i nærheten av deg.

Har ikke så god tid til å skrive akkurat nå, men vil råde deg til å IKKE slutte med dagkrem fordi du har fet hud. Det fører nemlig bare til at huden din produserer enda mer fett. Du sender jo signaler om at her produseres det mindre fett (fordi du dropper dagkrem), og da må huden din produsere mer selv.

Jeg er veldig fornøyd med Mary Kay, hadde ikke startet somkonsulent dersom jeg ikke hadde likt produktene. Min mor har alltid vært plaget med fet hud, og har egentlig gitt opp å gjøre noe med det. Huden har nesten vært speilblank. Men nå bruker hun rens og fukt morgen og kveld, og er superfornøyd.

Lykke til:o)

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann!

Vet du om begge hudlagene dine er fete? Mitt problem er at jeg har tørr overhud, med fet underhud, og når jeg bruker feil produkter blir jeg heeeelt glinsende... i juni begynte jeg med AnneMarie Börlind sin pleieserie for blandingshud, med så bra resultat at første dagen jeg brukte dagkremen, spurte samboeren hva jeg hadde gjort, jeg var jo så fin *rødme* :)

AnneMarie Börlind bruker bare naturlige ingredienser, og er derfor også bra, men litt dyr. I serien jeg bruker koster rensegeleen ca 300 og ansiktsvannet ca 350, og de holder i ca 3 måneder.

Det var mitt tips :jepp:

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...