Gjest Gjest_Milo Minderbinder_* Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Det var jo forsåvidt ikke noe sjokk å oppdage at kattene våre ikke syntes å ha så veldig masse i mot å spise boksemat for hunder. Så er det min lekmannskunnskap som sier noe i retning av at fra naturens side, så tasser både hunder og katter rundt og eter nær sagt hva som helst. Så da tenker jeg............"vel...om kattene mine liker denne hundematen, og det ikke er noe giftig, så er det vel neppe skingrende og alarmerende feil", på tross av, om jeg kan tillate meg en sleivete bemerkning, at jeg har hørt at grunnen til at hunder slikker seg bak, er at de ønsker å bli kvitt smaken av maten vi serverer dem.... (blæ!) Spøk, tant og fjas til side: Er det skrekkelig feil at katter jevnlig lebjer i seg hundemat?
Elbereth Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Hvis mine katter en gang imellom får "boksemat", er det like gjerne hundemat som kattemat. Nå er ikke sånn fôr hovetfôret for mine katter, det er tørrfôr og smågnager/fugl. Katter har generelt høyere proteinbehov enn hunder, så dersom de utelukkende får hundefôr, kan det bli lite proteiner for dem. Når det er sagt, er det mye hysteri omkring fôring og stell av kjæledyr. Som et supplement til vanlig kattetørrfôr har i alle fall ikke jeg noen betenkeligheter med å gi boksemat for hund.
Chianty Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 jeg har hørt at grunnen til at hunder slikker seg bak, er at de ønsker å bli kvitt smaken av maten vi serverer dem.... (blæ!) Spøk, tant og fjas til side: Er det skrekkelig feil at katter jevnlig lebjer i seg hundemat? grunnen til at disse dyrene slikker seg bak, er forde de har lært av sin mor og holde seg rene (og forde de klarer svingen) Katter som spiser hundemat er ikke farlig, men katten skal alikevel ha tilgang til sin egen mat pgr av næringstillsetningen er for dem og ikke hunder. Men de dauer ikke av det
KnockedUp Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Når vi skal gi dyrene våre noe godt kjøper vi stort sett en stor boks med hundemat og gir til både hunden og katten. Det er jo uansett bare kosemat og ikke det de skal få næringsbehovet sitt stilt fra, så jeg kan aldri tro at det er noe galt i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå