Gå til innhold

Matpakke til barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva slags matpakke dere sender med barna deres?

Når begynner de å smøre selv?

Hva er aller mest populært?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barnehagebarn pleier å ha skive med ost, pølse eller leverpostei. Ikke så spennende med andre ord.

Jeg legger gjerne ved en yogurt, og knaskegulrøtter eller frukt.

Skrevet

jenta på snart 2 er veldig glad i skinkeost, leverpostei, hvit/brun ost og salami. bruker å ha på agurk, sender med noen druer, eller yoghurt.

Skolegutten på 12 lager matpakken selv, men noen ganger lager jeg den. Han er mest glad i knekkebrød med brunost, eller makrell i tomat og leverpostei. Går i bølgedaler. De får frukt på skolen.

Skrevet

Trettenåringen min har aldri vært så begeistret for matpakker. I barnehagen dekket de på med ferskt brød og smurte selv ved bordet, og da spiste hun masse. Men hari ikke vært så begeistret for matpakke etterpå. Jeg har prøvd å gjøre det mer innbydende ved å smøre på baguett, ciabatta eller lignende, og det funker litt. I det siste har hun fått med seg salat, eller 7 kroner til grov baguette i kantina. Hun trener mye og er litt for tynn,så jeg er opptatt av at hun skal spise skikkelig mat til alle måltider.

Skrevet

jenta på snart 4 smører selv om morgenen når vi spiser frokost. Til sønnen på 1,5 smører jeg eller pappa'n mat...

De har med seg brød med baconost, skinkeost, prim, leverpostei, hvitost, brunost, kaviar, makrell i tomat, skinke, salami....

Sender ofte med noen eplebåter, en halv kiwi, oppdelt pære, druer..

Jenta er med på en naturgruppe som går tur hver dag i en hel uke, da har hun ofte med kakao, solbærtoddy eller barne te på termos. (noe de da bare for drikke til maten, drikker vann når de er tørste..)

Skrevet

stesønn på 13 smører ikke selv (han kan det sikkert men gidder ikke), han spiser bare brødskiver med smør, gulost og evnt krydderskinke.

Skrevet

Her er det brødskive med gräddost, spesialsalami, omelett, skivet ost med tomat/pesto, kremost med krydder. Og så en grov speltbolle med rosiner innimellom. Hun smører ikke selv. Sier hun skal gjøre det, men det blir bare ikke sånn... Sjetteklassing.

Skrevet (endret)

Sønnen min har alltid fått med seg matpakke både barnehage og skolen - selvsagt!

Noen ganger (som oftest) var det dødskjedelige matpakker og andre (få)ganger litt bedre.

Litt bedre= der jeg eks. har stekt karbonade, lagd omelett o.l.at han i tilegg fikk med seg yougert...

Han har smurt seg frokost og niste siden?????? :klø: husker ikke - men mange år har det blitt!

Hmmm, nå er han 17 år og går på vg. skole og matpakken må han selvsagt lage selv! Av og til lager jeg den til han som overraskelse og da gjør jeg meg alltid flid med eks. ost og skinke+paprika og slangeagurk o.l..

Vanlig pålegg vi alltid har er vel leverpostei, gulost, brunost og et eller annet kjøttpålegg!

Det som er populært her i heimen er fiskekaker, karbonade, omelett, parmaskinke, fenalår, reker,skinkestekpålegg, kalverull.....

Endret av Silmarill
Skrevet

Barna mine er like kjedelige som meg i matveien, det blir mye hvitost på brødskiva. Yngstemann er flinkere til å variere mellom fårepølse, salami, danskrull, leverpostei og skinke. Vi prøver å variere brødtypen, og velger også grove rundstykker, grove polarbrød osv innimellom. Frukt og yoghurt får de med seg om de gidder/rekker å lage det til selv. Barna har laget matpakken selv i mange år (de er 10 og 12 år nå)

Skrevet

Jeg smører ofte matpakke til min yngste sønn på 17. Han er langt over gjennomsnittet lang og enormt tynn - og veldig, veldig aktiv, hvis jeg ikke passer på at han spiser innimellom så går han enten uten å spise eller så kjøper han seg en pose boller og halvannen liter Urge :nei:

Men nå fant han heldigvis ut at han skal ta med seg en pakke frokostblanding og en kartong med melk og sette i kjøleskapet på skolen .. Dermed slipper jeg å tenke på om han får i seg næring.

Når jeg smører matpakke til ham så er det alltid ferskt grovt brød med enten brunost, prim eller servelat m/majones under.

Skrevet

Jeg har en gutt på 15 måneder som heldigvis er glad i all slags mat. Jeg prøver å variere på det jeg sender med han i barnehagen, slik at han ikke skal bli lei.

Han er glad i brødskiver med prim, makrell i tomat eller kaviar, fiskepudding/fiskekaker i skiver, oppskåret frukt og tomat, agurk, paprika. Det hender også at jeg sender med havregrøt.

Skrevet

Minstemann får mat og frukt i barnehagen.

Skolebarna får grovbrød med div. pålegg, frukt, yoghurt med og uten musli, oppskårete grønnsaker og innimellom en "overraskelse" i form av havrekjeks med brunost, varm kakao til uteaktiviteter om vinteren og en hvitløksbaguette el.lign.

Skrevet

De små smører jeg mat til.De har for tiden dilla på Henriksen pølse.Ellers går det mye skinke og leverpostei.I tur matpakken har jeg alltid med eple,druer eller gulrøtter.Hvis jeg leverer til frokost i bhg pleier jeg ofte å sende med en yogurt ved siden av brødet.Her spiser vi kun Ingers rugbrød pga løs mage ved for mye hvetemel.

Har jeg forelesning sent på dagen tar jeg meg ofte tid til å lage både frokost og matpakke til de store på 12 og 14,syns det er koselig :) Ellers lager de det selv.Nå har skolen fått ny kantine med billig og sunn mat,så innimellom får de med seg penger istedet.Skolen har innført regler som forbyr brus,kjeks og godteri.Det fungerer kjempebra og kantina har blitt det nye oppholdsstedet for de på ungdomstrinnet.Mye bedre enn at de kjøper usunn mat på butikken ved skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...