Gå til innhold

Kvalme og uvelhet 5 dager etter tilbakesetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satte tilbake egg (IVF) forrige fredag, og for to dager siden begynte jeg å bli kvalm. Har kastet opp to ganger, og svetter/fryser i tillegg mye. Tror ikke dette er omgangssyke, har ikke feber, men mener selv dette er relatert til tilbakesettinga. Dette er vårt forsøk nr.2, og forrige gang kjentes det overhodet ikke slik ut. Ønsker jo ikke å skaffe meg falske forhåpninger akkurat, men er det noen som vet om man faktisk kan kjenne graviditet (i form av kvalme) allerede 5 dager etter tilbakesetting? Veldig takknemlig for svar :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Satte tilbake egg (IVF) forrige fredag, og for to dager siden begynte jeg å bli kvalm. Har kastet opp to ganger, og svetter/fryser i tillegg mye. Tror ikke dette er omgangssyke, har ikke feber, men mener selv dette er relatert til tilbakesettinga. Dette er vårt forsøk nr.2, og forrige gang kjentes det overhodet ikke slik ut. Ønsker jo ikke å skaffe meg falske forhåpninger akkurat, men er det noen som vet om man faktisk kan kjenne graviditet (i form av kvalme) allerede 5 dager etter tilbakesetting? Veldig takknemlig for svar :goodbye:

Hvordan føler du deg ellers? Føler du deg stinn, oppblåst, svimmel..? Har du smerter? Hvis ja til dette så kan det hende du er overstimulert og da må du kontakte klinikken.

Ellers har jeg hørt om folk som har fått symptomer kjempetidlig.. Er ikke umulig det nei!

Gjest Gjest_bebis80_*
Skrevet
Hvordan føler du deg ellers? Føler du deg stinn, oppblåst, svimmel..? Har du smerter? Hvis ja til dette så kan det hende du er overstimulert og da må du kontakte klinikken.

Ellers har jeg hørt om folk som har fått symptomer kjempetidlig.. Er ikke umulig det nei!

Takk for svar :) Kan ikke være overstimulert,for de har satt inn opptinte egg, så har ikke gått gjennom den prosessen der denne gangen. Ble det forrige gang og ble tappet for nesten 3 liter ascitesvæske og innlagt sykehus. Nei, dette er liksom annerledes. Selv om min mann og jeg er i 20årene, rådet de oss til å sette inn to egg basert på begges infertilitetsproblematikk.

Skrevet

Du kan fint bli kvalm så tidlig om du er blitt gravid. Jeg ble det, bare småkvalm da (men så ble jeg heller aldri mer enn småkvalm), men det kan jo også ha vært (og kan være med deg?) bivirkninger av progestan (evnt crinone?)

Tenker også at du kan få tidligere og sterkere symptomer dersom begge eggene har festet seg...

Skrevet (endret)

Jeg ville sjekket dette. Ei venninne fikk en kraftig infeksjon i buken 5-6 dager etter innsetting av egg. Hun rinte meg med magesmerter og lurte på om det var normalt dersom hun var gravid. Og jeg svarte som sant var at jeg syntes det hørtes positivt ut. Men samme kveld ble det akuttinnleggelse med kraftige magesmerter og rett på operasjonsbordet. Men dette skjer ikke ofte! Likevel er det best å utelukke at noe er galt.

For å korrigere meg selv så syns jeg mer det høres ut som tidlige graviditetssymptomer. Du har jo faktisk ikke magesmerter, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg hoppet på en sånn konklusjon. :fnise:

Lykke til da!

Endret av la Flaca
Gjest Gjest_bebis80_*
Skrevet
:skravle: Takk for svar til begge! Jo, det kan godt hende det er bivirkninger på østrogentablettene,det kan godt hende ja. Ringer klinikken igjen når de åpner mandags morgen og hører om jeg evt kan gå ned på dosen - det er jo verdt et forsøk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...