Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man har en ekskjæreste som er usikker på hva h*n vil. Hva er det beste å gjøre? Trekke seg helt unna og vente på at h*n tar kontakt, opprettholde "normal" kontakt og bare snakke om "vind og vær" og la ting gå sin gang, eller være pågående? Det skal legges til at jeg er sikker i min sak om hva jeg vil. Jeg ønsker ikke å mase, men heller ikke virke uinteressert. Jeg ønsker bare å gjøre det riktige og at det skal bli oss igjen.

Paret det er snakk om er i slutten av 20-årene.

Takk for innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAdde det vært meg som var i den situasjonen, ville jeg ha trekt meg litt tilbake for å se hva kjæresten gjør og hvilke innspill som kommer. Men klart jeg hadde ikke trekt meg helt vekk. Hadde latt han vite at jeg eksisterer, men ville nok ha tatt litt mindre kontakt, i hvertfall for en periode.

Uansett, det er jo ingen fasitt svar.

Du må bare finne ut hva som føles riktig for deg. Men på et tidspunkt så må du stille han spm om hva han har funnet ut. Kan jo ikke gå å være usikker over lengere tid mener jeg.

Skrevet

Syns du bare burde la ting gå sin gang, jeg. Ikke gi deg selv forhåpninger, la livet gå videre, selv om du altså ikke bør innlede noe nytt forhold, om du likevel akter å stikke om eksen bestemmer seg for å ta deg tilbake.

Men det er meg, da.

Skrevet

Helt enig! Jeg ville også tatt litt avstand fra han for å gi han litt tid til å tenke over dette. men fortsatt vist han at jeg er der. Men ikke vente for lenge. Etter en stund hadde jeg spurt hva han har kommet frem til!

Lykke til!

Skrevet
Helt enig! Jeg ville også tatt litt avstand fra han for å gi han litt tid til å tenke over dette. men fortsatt vist han at jeg er der. Men ikke vente for lenge. Etter en stund hadde jeg spurt hva han har kommet frem til!

Lykke til!

Dette gjelder en hun :-)

Så, jeg er ute etter innspill på hva dere jenter "tenker" i en slik situasjon.

Skrevet

Kan også legges til at hun tar kontakt, men da i form av "vind og vær" snakk.

Ikke noe snakk om oss. Jeg har gjort det helt klart at vi som kun venner ikke er et tema. Det orker ikke jeg.

Gjest Gjest_mini_me_*
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor "alvorlig" er forholdet liksom?

Skrevet
Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor "alvorlig" er forholdet liksom?

Forholdet varte i ca 5 år og var veldig seriøst.

Skrevet

Om det er sånn at du ikke vil ha et rent platonisk forhold til denne frøkenen, må du kunne legge litt press på henne. Ikke i den forstand at du på død og liv må presse fram en samtale, men presse for å få en avgjørelse. Tross alt, en del av livet står automatisk på vent, når man venter på en avgjørelse som kan endre store deler av ens liv. Og du bør kunne kreve at den avgjørelsen skal tas relativt fort.

Men som sagt, prøv å unngå at hun føler press til å ta "den" samtalen. Hun kan sikkert få rom til å tenke i fred, om det er det hun trenger, bare hun tar en avgjørelse?

Bare fordi jeg syns jeg må spørre: Har du tenkt på at hun kanskje utsetter hele greia, altså, å ta en avgjørelse, fordi hun ikke vil ha et forhold, og samtidig ønsker vennskapet? Så ved å si hun er usikker på hva hun vil, slipper hun å ha et forhold hun ikke ønsker, samtidig som at hun beholder vennskapet?

Beklager om det bare virket delvis forståelig... Jeg er trøtt, og til mitt forsvar, hørtes det hele bra ut inni hodet mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...