Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Tenker da spesielt på likedeling av arbeidsoppgaver i huset. Var veldig fornøyd med vår ordning fram til jeg begynte å lese her. (ja, er en lett påvirkelig person). Slitsomt å begynne å irritere seg over ting man ikke irriterte seg over før. Bare lurer på om andre inne her også har blitt påvirket på den måten?
Gjest marihan Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Nei. Dette er et forum hvor personlige meninger blir slengt ut, og jeg tar mye av det som blir sagt her med en klype salt.
AnetteR Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Nei, aldri. Hvis jeg hadde blitt påvirket av det jeg leste på et forum i den retning at jeg synes eget forhold var dårligere, ville jeg ikke vært der.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Tenker da spesielt på likedeling av arbeidsoppgaver i huset. Var veldig fornøyd med vår ordning fram til jeg begynte å lese her. (ja, er en lett påvirkelig person). Slitsomt å begynne å irritere seg over ting man ikke irriterte seg over før. Bare lurer på om andre inne her også har blitt påvirket på den måten? Jeg er egentlig ikke en lettpåvirkelig person, men jeg har også blitt påvirket av ting som har blitt skrevet her... Spesielt inne på seksualitet! Jeg måtte slutte og lese tråder der inne. Jeg ble for selvbevisst, tenkte på det jeg hadde lest, og holdt på å ødelegge hele gleden ved sex.
Kosemose Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Hvis innblikk i andre måter å tenke på gjør at du stiller spørsmålstegn ved ditt eget liv trenger vel ikke det nødvendigvis å bare være noe negativt? Er det ikke slik vi utvikler oss da? Så får du heller være bevisst på hva du forkaster og hva du tar til deg av andres råd og synsing.
Gjest Yvette Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Bevisstgjøring kan noen ganger føles som negativt fordi man føler at det man selv har trodd på og gjort er galt... Og det andre gjør er riktig. I tilfeller hvor man i alle år har oppført seg som en dørmatte for mannen sin så er det kanskje litt sårt å høre uttalelser fra sterke kvinner som setter ned foten og krever likestilling. Det er ikke negativt! I seksualitet-tråden tar det av noen ganger ja. Men det må man regne med. Men når det gjelder seksualitet så er det ingen fasit på hva som er rett og galt. Analsex og S&M passer ikke for alle f.eks... selv om de som snakker "varmt" om det digger det betyr ikke det at andre er unormale fordi de ikke har lyst til det samme.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Både og, jeg tror ikke jeg er spesielt lettpåvirkelig, men merker at jeg kan bli litt usikker noen ganger, særlig om jeg henger i noen fora hvor overvekten av brukere er skjønt enige om noe, f eks kan man jo få inntrykk av at "alle" får barn, at "alle" er lykkelige med den avgjørelsen og aldri har hatt en eneste kritisk tanke rundt det, at "alle" har funnet den store kjærligheten og at forholdet pr definisjon er problemfritt etc. Ettersom jeg ikke har noe særlig med venner rundt meg i det daglige påvirkes jeg nok lettere av ting i forumet - når jeg er med venner irl har jeg jo mer nyanser å sammenlikne med og tenker ikke like svart hvitt. Nå er det ikke alle ting det er dumt å bli gjort bevisst på, så lenge en klarer å reflektere rundt hvorfor en er fornøyd med det enkelte andre ikke synes er bra nok. Men jeg tror det kan være lurt å kutte ned på forumbruken om man føler det går utover livskvaliteten.
Gjest Portis Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Det samme skjer jo om man t.ex. er deprimert. Jeg var det, og meldte meg inn på et forum for oss som hadde depresjon, angst etc etc, for å kanskje få hjelp til selvhjelp. Men jeg ble faktisk bare mer deprimert jo mer jeg leste på forumet, så til slutt måtte jeg melde meg ut. Tror nok at det å lese her kan "ödelegge" til en viss grad også. Andre her setter lys på ting man ikke selv har sett, og ubevisst begynner man å se de samme tingene og man påtar seg irritasjonen som det andre mennesket har skrevet om. Handler ikke om å väre lettpåvirkelig, men det handler om å väre ubevisst.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Jeg tror absolutt ikke det er særlig lurt å lese i disse forumene!! Tror faktisk det kan gjøre vondt verre. Og slike forum innenfor psykisk helse er jo helt forferdelig.
Jade Skrevet 28. september 2008 #10 Skrevet 28. september 2008 Man må tenke selv. Ikke la de som skriver i forumet være representant for resten av verden. De med sterkeste meninger mot det trådstarter skriver, er gjerne de som skriker høyest, og da er det en haug som henger seg på, og er kjempeenige om hvor "feil" trådstarter gjør det. Det betyr ikke at 95% av resten av verden synes at trådstarter tar feil. Les gjerne om andres erfaringer, men ta avgjørelsen selv! Ikke la svarene påvirke annet enn at du kanskje kan plukke opp et par råd. KG-medlemmer _kan_ ta feil!
Gjest Mange hører på bokstavelig Skrevet 28. september 2008 #11 Skrevet 28. september 2008 Det er utrolig mange mennesker som faktisk følger rådene som kommer her fra, bare så dere vet det. Det er til tider nokså bastante meninger og svar som ofte framstår som "the fasit". For folk i en sårbare situasjon (jobbintervju, jobboppførsel, arbeidsledighet, kjærlighetssorg, samlivsproblemer, utroskap, livsvalg, selvbilde, økonomiske problem, faglige problem, sosiale relasjoner-problem; folk som er usikre på ett eller flere områder) kan det absolutt være lett å høre for mye på hva som sies her på forumet. Det bør dere kanskje huske på.
Gjest Tigress Skrevet 29. september 2008 #12 Skrevet 29. september 2008 Eg synest folk får ta ansvar for korleis dei blir påverka. Eg har fått augo opp for kor heldig eg er som har Tiger, og ikkje minst kor heldig han er som har meg.
Chianty Skrevet 29. september 2008 #13 Skrevet 29. september 2008 Blir ikke påvirket, men kjenner jeg blir lei meg om det kommer opp innlegg som likner på mine og folk som strever.
Gjest kona Skrevet 29. september 2008 #14 Skrevet 29. september 2008 Nei, jeg føler ikke at jeg har blitt negativt påvirket. Det jeg irriterte meg over før er også det samme jeg irriterer meg over i dag, men syns det er ok å lese om at det ikke bare er hos meg dette irritasjonsmomentet eksisterer. Ellers har jeg det bra, lar meg ikke så lett påvirke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå