Gå til innhold

Pynting av brudebil.

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men har vi besluttet å bruke vår egen bil fra kirken til fotografen og videre til selskapslokalet.

Spm:

Hvor kan jeg få kjøpt billigst mulig tyll?

Idèer til kreativ pynt? (Skal ha tyll, flagg og litt grønt)

Hvor festes "nygift"-skiltet - er vel ikke lov i bakruta??

Hva med blikkbokser bak bilen, er det lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madden

Blikkboksene må da få være på!! vi tenkte å feste dem i hengerfestet på bilen! nygiftskiltet kan godt stå i bakruta ja...på en veteranbil vi kikket på var det nemlig rullgardin i bakvinduet...og på den stod det nygift!! :ler:

Er du usikker kan du jo kontakte NAF eller noe!

Tyll vil du kunne få tak i hos håndarbeidsbutikken, ellers tror jeg de har hvite bånd/sløyfer og slikt i bryllupsbutikken!

Lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en innvandrer butikk.

Jeg synes det er pent med silkebånd, jeg......

Hvis det ikke er for stort kan du ha det i bakruta. Men jeg ville hengt det under nummerskiltet, ev. over hvis det passer bedre.

Blikkbokser er lov men de som leier ut fine biler vil ikke ha dem på fordi at det kan lage riper i lakken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se hvordan vi pyntet bilen vår på bildene i linken min under. Det var nok ikke så spennende pynt, men vi kjøpte iallfall billige hvite bånd hos Princess vi. Vi fikk vel sikkert 50 meter bånd til 20 kroner (kjempebillig iallfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyll fås kjøpt i hobbybutikker, eller fra SGS

Hvorfor ikke feste "nygift"-skiltet over registreringsskiltet? Vi har fått låne et slikt nummerskilt med "Nygift" av en venn av oss, og skal i likhet med da han giftet seg henge det over registreringsskiltet på vår veteranbil. Har snakket med en venn av oss som er Politi, og han har sagt at dette ikke er noe problem på bryllupsdagen.

Blikkbokser er vel både lov og et artig påfunn fra venner/bekjente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blikkbokser er vel både lov og et artig påfunn fra venner/bekjente!

Er du sikker??? Har lest her inne tidligere at dette faktisk ikke er lov og at man kan få bot for det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du sikker??? Har lest her inne tidligere at dette faktisk ikke er lov og at man kan få bot for det....

100% sikker er jeg (dessverre) ikke, men tror det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% sikker er jeg (dessverre) ikke, men tror det!

Da er det sikkert lurt å sjekke det opp først, slik at man ikke kan ende opp med bot på sin bryllupsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et problem med blikkbokser er at de kan være trafikkfarlige - hvis de skulle løsne. Hva med å ha noen bokser i det dere reiser fra kirken - for så å stoppe og fjerne dem (med noen gode hjelpere), slik at de blir med på bilder osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette mener jeg å ha hørt også...

...men hvorfor ikke få festet noen gamle tøysko??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men hvorfor ikke få festet noen gamle tøysko??

Vil egentlig tro at det er dette med å la ting henge etter bilen sånn som ikke er lovlig jeg, så jeg ville nok undersøkt litt uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om vi kommer til å ha blikkbokser, vi.....

MEN et spørsmål: Hva synes dere er finest av tyll og silkebånd???? Er så i tvil. Tenkte på tyll først, men nå heller det mer mot silkebånd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes silkebånd ser finest ut, jeg. Tror vi satser på det, men all pynting av bilen har jeg tenkt å overlate til min far!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig synes ikke jeg noe om tyll, silkebånd, stor plakater med nygift på, eller blikkbokser - selv om mange ser på dette som tradisjon.

Forstår godt at mange velger dette, men min egen opplevelse er at det kan se litt "marengs-aktig" ut. Hvertfall hvis man har en spesiell bil fra før - men skal du bruke din egen bil så kan du vel alltids slenge på litt pynt.

Et lite tips dog, som erstatter nygiftskiltet i bakvinduet. Henvend deg til en skiltfabrikk og få dem til å lage et skilt som du fester der hvor bilens skilt skal stå - rimelig og enkelt. Og veldig delikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...