Gjest TiaMaria86 Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Jeg har endt i en situasjon der jeg har blitt samboer med en mann med 2 barn fra før av, han har sagt klart i fra at i år skal ikke jeg og han feire julen sammen. Avtalen var egentlig at vi skulle ferie julen sammne med min familie på sørlandet, og vi, spesielt jeg, gledet meg svært mye til dette. Men så ble det skikkelig trøbbel med hans xkjerring som nekter å feire julen fra samboeren min. Hun mener at julen er for barna sin del, og da skal ikke de være fra hverandre heller. Hun har også skapt veldig mange andre problemer for oss.. Men saken er den, jeg har ikke lengre noen å feire jul og nyttår med, jeg vil ikke treffe den xkjerringa igjen og sambo mener selv det er smartest om jeg ikke er der. Hun krever også at dette skal vare hele julen, også nyttåret. Julen hos familien min er veldig påtrengende og rett og slett ett mareritt å komme seg gjennom. Da jeg og sambo fant ut at vi skulle feire julen med dem, gikk det greit siden han skulle være med, og de skulle hilse på ham for første gang, vi bor nemlig i trondhjemsområdet, så det har ikke bare vært å svippe en tur nedom da han mener vi aldri har tid. Så har dere noe tips og råd, så blir jeg svært glad for det! Vurderer også å avslutte hele forholdet på grunn av hvordan ting er, det er ikke så morsomt at sambo hele tiden avlyser avtaler eller unnlater å fortelle meg viktige ting om det meste.. Så sleng gjerne inn deres mening!
Noli Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Jeg hadde definitivt ikke funnet meg i det, det verste jeg vet er folk som lager én avtale og så bryter den. Og for å tekkes eks-kona? Om han ville gjøre det kunne han vel fortsatt vært gift med henne. Å feire jul sammen med eksen for barna sin del fungerer fint for mennesker som har et godt forhold selv om de er skilt. Der eksen ikke er en bitch, og der det også er plass til en eventuell ny kjæreste. Det er tydeligvis ikke tilfellet her. Skjønner ikke at du finner deg i det. Når det er sagt: hva med veldedig arbeid i jula? En del organisasjoner lager julemiddag for hjemløse, fattige o.l og trenger som regel alltid folk til å hjelpe til. Ellers finnes det de som arrangerer julemiddag for mennesker uten noen å dele jula med, hvis du heller vil det. Lykke til.
Gjest Gjest_June_* Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Du kan jo reise bort en uke! En deilig uke på stranda!
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Tror du virkelig julen neste år blir noe bedre?? Vil eksen feire med samboeren din da også høres det ut som om det vil skje da også, ellers så hadde samboeren din satt beinet ned iår alt!!!
TiaMaria86 Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Jeg vet hva dere mener, og jeg lurer på samme saken selv. Han har lovet meg mange flere ting enn bare dette, og med en gang det kommer noe i veien for ham, HVA SOM HELST, som hindrer ham i å holde det løftet, så må jeg bare finne meg i dette. Men da han heromdagen lovet sine 2 unger å feire bursdagen sin her de nærmeste ukene, så spurte ham ikke meg. Da jeg i går nevnte at det ikke blir aktuelt pga vi sliter med andre ting, og har for lite overskudd og tid til overs for dette, nei da flippet han nærmest helt ut.. Å reise bort en uke høres da helt herlig ut, det må jeg vurdere mer! Veldedig arbeid er også noe jeg liker tanken på, det hadde vært fint å kunne bidra til at de mindre velstående også får en noe lunde fin jul!
TiaMaria86 Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Og foresten. så var de ikke en gang gift, de bodde sammen i 3 år, så flyttet de fra hverandre de siste 2 årene..
Frk Johansen Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg hadde ikke godtatt at min samboer skulle tekkes en exdame i selve julehøytiden, det får da være måte på. Men jeg lurer jo litt på deg også som ikke vil la han feire barnas fødselsdag hos dere, hvor mye ståk og bråk kan det bli av det`? Noen timer med pølser og kaker og litt ballonger, det må du nok innstille deg på, slik er det med barn at de har bursdag og den skal feires! Jeg hadde blitt kjempeglad om mitt stebarn ville feiret dagen sin hos oss, jeg og min ex feirer stort sett annethvert år av våre barns dager. Når det gjelder hva du kan gjøre synes jeg det var en god ide med veldedighet, men da må du være tidlig ute og melde deg.
TiaMaria86 Skrevet 5. oktober 2008 #8 Skrevet 5. oktober 2008 Så klart at bursdager skal feires! Og selvsagt har jeg ikke noe i mot det jeg vil bare for en gangs skyld bli spurt, inkludert, kommunisert med eller hva jeg skal si.. Ting har hvertfall forbedret seg mye i det siste, vi har pratet mye sammen og det endte opp med at det blir aldri mer noe julefeiring med eks, kun unger. Noe som barna forøvrig IKKE hadde noe i mot! Så nå blir det en hyggelig jul for oss alle likevel :D Fikk også en unnskylding angående det at han i det hele tatt vurderte og ville feire julen sammen med den kreksa =) Hjelper å prate sammen skikkelig ja
kamela Skrevet 5. oktober 2008 #11 Skrevet 5. oktober 2008 Godt at ting løser seg hos deg! Sikkert greit å innføre en fast ordning med en gang, mye kan være spart av krangler og diskusjoner fremover på den måten. F.eks. julaften og frem til midt i jula hos den ene, deretter til over nyttår hos den andre. Det bør være en grei avtale også om foreldrene ikke bor rett ved hverandre.
TiaMaria86 Skrevet 5. oktober 2008 #12 Skrevet 5. oktober 2008 Ja ikke sant! :D Dessverre har den tuppa av en ekskjerring klikket fullstendig for forslaget med julen, noe som sendte oss alle tre ned på familievern kontoret, hvor megleren vår måtte regelrett teskje mate kjerringa om HVORFOR det ikke var så lurt at MIN samboer og HUN feiret julen sammen uten at jeg fikk være med, noe hun aldeles ikke kunne forstå... men dette ordner seg heldigvis helt fint, får vi bare satse på :D
kamela Skrevet 5. oktober 2008 #14 Skrevet 5. oktober 2008 Smart å bruke familievernkontoret, de kan se det fra flere sider.
TiaMaria86 Skrevet 5. oktober 2008 #15 Skrevet 5. oktober 2008 Tusen takk for alle godord og støtte folkens!
kamela Skrevet 5. oktober 2008 #16 Skrevet 5. oktober 2008 Håper dere får en fin jul sammen. Det er aldri enkelt å skulle etablere seg på nytt når en eller begge har barn fra før, utfordringene vil som regel alltid stå i kø. Ønsker dere lykke til
TiaMaria86 Skrevet 6. oktober 2008 #17 Skrevet 6. oktober 2008 Ja, utfordringene står virkelig i kø for tiden, noen større enn andre, men.. Det er virkelig ingen overtro at kommunikasjon HJELPER! bare for å få det sagt hehe! Alt går mye lettere om man prater med hverandre og inkluderer hverandre i alt som skjer, så man kan være 2 om alt, og ikke 1,5
odinie Skrevet 8. oktober 2008 #18 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har endt i en situasjon der jeg har blitt samboer med en mann med 2 barn fra før av, han har sagt klart i fra at i år skal ikke jeg og han feire julen sammen. Avtalen var egentlig at vi skulle ferie julen sammne med min familie på sørlandet, og vi, spesielt jeg, gledet meg svært mye til dette. Men så ble det skikkelig trøbbel med hans xkjerring som nekter å feire julen fra samboeren min. Hun mener at julen er for barna sin del, og da skal ikke de være fra hverandre heller. Hun har også skapt veldig mange andre problemer for oss.. Men saken er den, jeg har ikke lengre noen å feire jul og nyttår med, jeg vil ikke treffe den xkjerringa igjen og sambo mener selv det er smartest om jeg ikke er der. Hun krever også at dette skal vare hele julen, også nyttåret. Julen hos familien min er veldig påtrengende og rett og slett ett mareritt å komme seg gjennom. Da jeg og sambo fant ut at vi skulle feire julen med dem, gikk det greit siden han skulle være med, og de skulle hilse på ham for første gang, vi bor nemlig i trondhjemsområdet, så det har ikke bare vært å svippe en tur nedom da han mener vi aldri har tid. Så har dere noe tips og råd, så blir jeg svært glad for det! Vurderer også å avslutte hele forholdet på grunn av hvordan ting er, det er ikke så morsomt at sambo hele tiden avlyser avtaler eller unnlater å fortelle meg viktige ting om det meste.. Så sleng gjerne inn deres mening!
odinie Skrevet 8. oktober 2008 #19 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har endt i en situasjon der jeg har blitt samboer med en mann med 2 barn fra før av, han har sagt klart i fra at i år skal ikke jeg og han feire julen sammen. Avtalen var egentlig at vi skulle ferie julen sammne med min familie på sørlandet, og vi, spesielt jeg, gledet meg svært mye til dette. Men så ble det skikkelig trøbbel med hans xkjerring som nekter å feire julen fra samboeren min. Hun mener at julen er for barna sin del, og da skal ikke de være fra hverandre heller. Hun har også skapt veldig mange andre problemer for oss.. Men saken er den, jeg har ikke lengre noen å feire jul og nyttår med, jeg vil ikke treffe den xkjerringa igjen og sambo mener selv det er smartest om jeg ikke er der. Hun krever også at dette skal vare hele julen, også nyttåret. Julen hos familien min er veldig påtrengende og rett og slett ett mareritt å komme seg gjennom. Da jeg og sambo fant ut at vi skulle feire julen med dem, gikk det greit siden han skulle være med, og de skulle hilse på ham for første gang, vi bor nemlig i trondhjemsområdet, så det har ikke bare vært å svippe en tur nedom da han mener vi aldri har tid. Så har dere noe tips og råd, så blir jeg svært glad for det! Vurderer også å avslutte hele forholdet på grunn av hvordan ting er, det er ikke så morsomt at sambo hele tiden avlyser avtaler eller unnlater å fortelle meg viktige ting om det meste.. Så sleng gjerne inn deres mening! Hei! Beklager, her ble det visst noe feil.. hele svarinnlegget mitt ble borte! Kjære deg, husk at barna kommer foran våre ønsker, jeg mener vi voksne får forsake litt, vi har selv valgt å få barna, og i jula er jo foreldre viktig:) Det er dessverre mange som ikke har noen å feire jula med, men du har iallefall et alternativ, prøv å tenke positivt, og så ønsker jeg deg det beste for jula! Vennlig hilsen odinie
Gjest iekisch Skrevet 9. november 2008 #20 Skrevet 9. november 2008 Å reise bort en uke høres da helt herlig ut, det må jeg vurdere mer! Veldedig arbeid er også noe jeg liker tanken på, det hadde vært fint å kunne bidra til at de mindre velstående også får en noe lunde fin jul! Heisann, vel innimellom må en gi og ta... men det var ikke det som opptok meg egentlig. Jeg og xn har ungene annenhver jul og for to år siden var den første julen alene og da dro jeg til london og jobbet for crisis i 7 dager med hjemløse. var genialt fra 23-30. desember. Beste jula ever. Jeg betalte alt selv, reise og opphold. http://www.crisis.org.uk/page.builder/cris...istmas2008.html <------ bare å sjekke ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå