Gjest grubler Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Hvor mye mer naken ville du vært hvis det ikke fikk noen som helst sosiale konsekvenser? Med sosiale konsekvenser så mener at ingen ville sett spesielt på deg, ingen ville snudd seg spesielt etter deg, snakket om til eller om deg eller ment at det var noe spesialt med deg. D.v.s. folk opptredde og var akkurat som om du hadde klær. Ville du da gått naken på stranda når det var varmt, ville du gått mere naken i huset eller på hytta eller et annet sted?
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Ønsker man å bli tatt seriøst, så kler man ser ordentlig. Jo bedre trent man er jo bedre passer klær. Hvis du tar for deg naturister, så er det stort sett blautfeite folk. Jeg forstår at de føler at kroppen er "fanget" i klærne.
Gjest Grubler Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Ønsker man å bli tatt seriøst, så kler man ser ordentlig. Her er du med en gang inne på hvordan andre reagerer på deg d.v.s. sosiale tilbakemeldinger. "Ordentlig" er jo en interessant betegnelse. Hva som er "ordentlig" varierer over tid og fra sted til sted så noen fellesmennskelig, tidløs oppfatning av hva som er "ordentlig" finnes vel ikke. Men hvis vi for et øyeblikk glemmer hva de andre mener om oss: Hva ville du gjort da? Ellers tror jeg nok at naturistene er noe mer variert enn det du antyder og mer representativt for befolkningen ellers enn det man ser av nakne mennesker i film, blader og reklame. Med den er en annen sak.
Gjest hurra Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Jeg liker klær veldig godt, men jeg synes også nakehet er naturlig. Jeg ville nok vært mere lettkledd eller naken i varmt vær om det hadde vært sosialt akseptabelt.
Gjest StockDama Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Jeg liker klær veldig godt, men jeg synes også nakehet er naturlig. Jeg ville nok vært mere lettkledd eller naken i varmt vær om det hadde vært sosialt akseptabelt. jupp.
Rimmern Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Her viser du en imponerende evne til å misforstå spørsmålet fullstendig, "gjest_mann". :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå